To by sa museli meniť pravidlá operačných programov nie len vbode oprávnených prijímateľov ale aj vbode oprávnených výdavkov, čo by bol zásadnejší zásah, na čo by sa podľa mňa mohli ozvať aj ďalšie krajiny...
Tram-train bol údajne zapracovaný práve preto, aby vraj bolo možné financovať trať z eurofondov, pretože na čistých 1000 mm by vraj Brusel peniaze nedal. Prečo ale dal na 1000 mm peniaze Bielefeldu?
"To akože z konca Petržalky pojdem Vlakom a na bosákovej prestup na Električku?"
Nie. To akože z Petržalky pôjdeš tram-trainom na SNP-čko alebo Obchodnú a tam prestúpiš.
"Z čoho chce Mesto "VYBRANÉ TRATE V MESTE" teda ich prestavbu financovať?"
Tiež z eurofondov.
"Aj tak si stále neviem vysvetliť čo má Petržalská radiála spoločné s TEN-T."
To, že keď sa násilím nezvedie MHD do tunela TEN-T, tak tunel TEN-T nemá šancu byť návratným.
"Na trať do Petržalky by sa možno dal vytvroiť samostatný projekt krytý z eurofondov"
Samozrejme. Nie je pravda, že eurofondy neumožňujú financovať MHD a umožňujú iba financovanie pseudointegrovaných dopravných systémov. Bratislava nemá síce nárok na kohézny fond (Bystrica áno), z ktorého sa môže financovať "environmentálne vhodná mestská doprava a verejná doprava" (nariadenie ES 1084/2006, čl. 2, ods. 1 písm. b), ale má nárok na fond regionálneho rozvoja, z ktorého sa financuje "podpora ekologickej a trvalo udržateľnej verejnej dopravy, najmä v mestských oblastiach" (nariadenie ES 1080/2006, čl. 5, ods. 2 písm. d). Ak sa teda nedá financovať výstavba električkovej trate v BA z EFRR, potom je to výlučne záležitosťou národného implementačného plánu, a teda našou blbosťou. Alebo zámerom jedného človeka na ministerstve.
To áno, ale chcú tam prevádzkovať iba vozidlá tram-train. Je dosť veľkou hovadinou, aby dopravu na trati Janíkov dvor-Hlavná stanica, čiže čisto električkovej, zabezpečovali vozidlá tram-train, ktoré sú logicky oproti električke drahšie (cca o dvoch šestinov:-)).
Tramtrain trat mala byt riadena ako elektrickova trat, nie ako zeleznicna. Podla zeleznicnych predpisov by sa jazdilo az ked by tramtrain vozidlo vyslo na siet ZSR.
znechucuje ma, že Ftáčnik ako už primátor mesta neháji tie názory čo hájil ako starosta Petržalky, keď bol za riešenie MSMHD v Petržalke električkou ? Dúfam, že akékoľvek hybridy a prznenie električkovej trate s 1435mm ostane iba v teoretickej rovine, lebo toto čo splietajú je teda fakt sila. Keď už by chceli byť strašne nápomocní niečomu, tak by namiesto vyhodenia peňazí na 1435mm v úseku Jesenského - Obchodná - Hl.st. spravili Petržalku rovno od Janíkovho dvor cez Starý most ako 1435mm, duálny úsek by bol iba Šafárikovo nám. - Nám. SNP, za Nám. SNP by sa 1435mm trať oddelila o metrovej a klesla pod zem cca v osi ul. Poštová, mala zastávku Hodžovo nám., potom SAV a konečnú na Hl.st. s možnosťou napojenia na vlakovú trať smerom Kramáre - Patrónka atď. Zastávky na duálnom rozchode by boli iba Šafárikovo nám. a Nám.SNP. Príp. keby sa neuvažovalo vôbec s napojením na smer Kramáre, tak by mohla byť trať 1000mm a električky by sa rozvíjali samostatne aj naďalej bez napájaní na vlakovú sieť.
A co by bolo zle na rakuskom vedeni? Administrativa by bola podla mna miestna (napokon, bolo by to lacnejsie), okrem tych spolocnych. Jazdit moze ktokolvek, otazka je kolko by to stalo.
No medializovane to bolo, ale v cenniku je listok na PCL za 1,60. Samozrejme je mozne aj to ze nocaky budu stale za extra cestovne, ale bude tam platit PCL a TCL.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek