alebo skôr kapacitne posilniť L50 od tej 15:30 do 18:30 na 5min, alebo nasadzovať klbáky, síce pri mierne dlhšom intervale ale pri konečnom súčte, lepšej kapacite. T.j. dnes v poobednej špičke má L50 hodinovú kapacitu 700os. Kĺbová L50 by mohla premávať takto :
- RŠ - 10min (660os/h, dnes 560os/h)
- SE - 12min (550os/h, dnes 560os/h)
- od 13:00 do 15:00 i=10min (660os/h, dnes 700os/h)
- od 15:00 do 18:30 i=7-8min (880os/h, dnes 700os/h)
- od 18:30 do 20:00 i=10min (660os/h, dnes cca 560os/h)
- 20:00-23:15 i=15min (440os/h, dnes 280os/h)
Čiže po zatiaľ automatickej Regiozľave 1,83 EUR, navýšenie nejakých 15%, lepšie to už v oblasti týchto malých čísel nebude.
Inak u SL REGIO je pásmo 35-40 km za 1,95 v hotovosti, 1,80 z karty - ale vačšína autobusov ide cez Plavecký štvrtok, čiže 41 km a to je 2,10 v hotovosti, 1,95 z karty. A vlak nemá byť lacnejší, než autobus, jedina v relácii, kde nemože busdu konkurovať a to o relácii BA - MA rozhodne neplatí.
Celá tá zľava je tam podľa mňa len preto, lebo pri výpočte cestovného daným spôsobom bol najväčší nárast práve do 60 km. Potom už ten nárast klesá a blíži sa k tým priemerným 9,96 %, resp. je aj nižší.
Vies, ono by to bolo v poriadku keby nezvysovali cestovne. V momente ked cestovne zvysuju tak skrty nebudem akceptovat ako "v poriadku" (ak nejde o rusenie vyslovenych hluposti, typu L27), specialne na 66 ktora je v urcitych casoch vytazena velmi slusne. Nech to obmedzia napr. doobeda, ale nie takto.
Cize predpokladas ze po tomto stupnu trzby nejakym zaujimavym sposobom napriek tomu ze cestovne sa znizi? Nevravim, ze to je vylucene, ale v tomto pripade tomu moc neverim.
Clubcard funguje inak: "Nakupim v Tescu, lebo dostanem body", u ZSSK ziadne body nedostanes.
A co ako teraz? Aj CD a DPP su dve odlisne spolocnosti a ak si spravne spominam, v niektorych pripadoch pocas vyluk umoznovali vyuzitie MHD na stanovenej trase.
napr. L50? alebo L70 k trolejbusom? Keď by sa mala riešiť nejak systémovo doprava do Eurovey zo smeru Nivy/Ružinov tak by som to riešil buď dvomi linkami v preklade alebo jednou kapacitnou linkou v potrebnom čase. Je oveľa väčšia pravdepodobnosť, že na Malej Scéne chytíš L50 než L66 a keby sa malo spraviť niečo systémové pre zlepšenie dopravy z Eurovey, tak by sa L50 posilnila v čase 15:30-17:00 na 5min a cez víkend od 14 do 18 na 7-8min, príp. aj intervaly neskôr večer by sa skrátili z 12 na 10 a z 15 na 12min.
Medzi najvyužívanejšie úseky v osobnej doprave patrí : Žilina - Rajec (67,63%), Margecany - Nálepkovo (62,26%), Čadca - Makov (59,84%), Lučenec - Zvolen(54,21%), Kúty - Skalica (53,10%) a Pezinok - Bratislava (52,13%). Ďalej na viac ako 40% je obsadených ďalších 27 úsekov. Čo je zaujímavé, že aj autobusová doprava dosahuje v paralelených úsekoch ZA - Rajec , CA - Makov a Kraľovany - Trstená celkom dobré čísla.
To je čaro "priemerného" nárastu cien o 10 %, za ktorý sa skryje nárast cien v niektorých tarifných vzdialenostiach o desiatky percent a v niektorých mierny pokles. Rozhodne však toľko prezentovaná 20 % zľava nezabezpečí plošný pokles cien v tarifnej vzdialenosti do 60 km, ako by sa mohlo zdať. Aj po jej započítaní mi vychádza, že pri vzdialenosti do cca 40 km dôjde k nezanedbateľnému nárastu cien (o desiatky percent) oproti súčasnej výške cestovného, od 40 km do 60 km je pokles, resp. stagnácia. Najciteľnejšie zdraženie bude práve na vzdialenosti do 40 km aj po zarátaní zľavy. Keby si zľavu nepoužil, tak sú tam cifry značne vzdialené od priemerných 9,96 %... Na druhej strane pravidelní cestujúci (odkázaní na vlak) zrejme ešte vo väčšom pri dennej dochádzke vlakom využijú komerčné zľavy, ako tomu bolo doteraz.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Clubcard funguje inak: "Nakupim v Tescu, lebo dostanem body", u ZSSK ziadne body nedostanes.