inak on by asi najradšej všetko ťahal po ceste a po železnici vozil iba VIP, čo si to zaplatia plne z vlastného. Zaujímavé, že tiež nepožaduje to, aby neboli dotované autobusy, veď tie idú rovnako z peňazí ľudí ako vlaky, ibaže vlaky objednáva priamo štát a autobusy VÚC. Tiež mudrlant nepozerá na to, že keď napadne pár cm snehu, tak autobusová doprava je v prdeli, kdesi sa vykydne kamión a už sa nedá jazdiť + rozbité cesty, výtlky, ktoré treba každý rok opravovať. Kde takto treba opravovať výtlky na železniciach, či ratovať ranených ľudí pri nehode kamión vs. bus? Je pravda, že aj vlak sa môže vykoľajiť ale podľa mňa štatistiky úmrtí vlak/autobus/auto vyznievajú najlepšie pre vlak. Samozrejme nútiť ľudí cestovať vlakom tam kde je vlaková stanica/zastávka 1km od posledného domu je choré, hoc sa to dá riešiť nadväznými autobusovými spojmi, ktoré by ľudí od vlaku rozvážali.
Nedávno sme tu preberali novú motorovú jednotku od ŽOS Vrútky. Keď som videl, že celková dĺžka súpravy je 57,6m so 168 miestami na sedelnie a naproti tomu vozík Regio Shuttle má dĺžku 25,5m s 50 miestami na sedenie, tak ma napadá otázka, že či sa to nepremietne do priestoru na nohy pre sediacich cestujúcich, či to nebude šermovanie a prekladanie nohami ako v niektorých autobusoch kde sú sedadlá oproti sebe. ?
keď pre človeka s priemernou mzdou je lepší autobus, tak potom ani tí nadpriemernou nebudú cestovať vlakom, lebo bohatí jazdia autom a takmer vôbec vlakom.
Ja osobne si nemyslím, že som nejaký veľký šotouš, ale k veci. Spoločná dopravná politika EÚ a aj štátna dopravná politika chcú preferovať železničnú dopravu (aj osobnú) pred cestnou. Mám teda na teba dve otázky: 1. Ako to chceš za súčasnej situácie, ktorá panuje na železnici dosiahnuť, ak vlak bude drahší ako autobus? 2. Aký má byť podľa teba zmysel osobnej železničnej dopravy, keď tvrdíš, že pre človeka s priemernou mzdou je vlastne lepší autobus?
Ja viem, že si úplne mimo realitu a to mi stačí. Tvoj nápad nie je principiálne zlý, lenže je nerealizovateľný, pretože verejná doprava pri takomto nastavení cien cestovného a dotácii od mesta bude vždy stratová. Rovnako, ako keď to bude mať mestský podnik, rovnako aj u súkromníka.
jedna vec je dodávateľ, druhá vec je to, že tie dobré styky sú alebo aspoň boli podopreté mafiou J&T a z toho je mi na grcanie, lebo keby nebolo toho, že za SOR stojí J&T, tak by SOR sotva dostal toľko zakáziek na vozidlá. Bohužiaľ v týchto postsocialistických republikách kde narýchlo bola nasadená demokracia a liberalizmus to v prvom rade zneužili vo svoj prospech rôzne hyeny.
Pozri:
- bud mesto vlastni 100% podniku a dotuje ho (zaroven vlastni majetok DPB a vozy) a my platime "symbolicke" cestovne
- alebo mesto DPB preda, bude ho dotovat dalej a bude mat holy zadok a vysie cestovne
- alebo DPB preda uplne, dotovat nebude a listok bude stat pomaly 2 eura ako vo Viedni, co zase zaplatia ludia, pricom investovat do vozidiel bude asi minimalne - vsak to co mame jazdi ne?
Viď autobusová doprava SAD Poprad spojitosť Troligabus spolumajiteľa nech si hľadá mesto lebo to neutiahne a dostane sa do takých dlhou že to nesplatí ani doterajší primátor. Hodnotu D.P: Bratislava stanový súdny znalec.
Ty to píšeš takým spôsobom, ako by si si myslel, že ak mesto predá DPB, nebude musieť dotovať MHD. Samozrejme opak je pravdou - mesto podľa zákona bude musieť dopravcovi uznať všetky oprávnené náklady a uhradiť vzniknutú stratu + primeraný zisk.
predsa J&T ? dodávajú autobusy, mesto by mohlo argumentovať, že mať takto prepojeného dodávateľa a dopravcu by bolo výhodné a prípade za priaznivých stykov s vedením mesta, by mohli sosať aj viac z mestskej kasy na výkony gratis, t.j. posilňovanie autobusových liniek, zanedbanie električiek a ich náhrada autobusmi postupne. To je samozrejme totálne tragický (a možno aj tragikomický) scénár, ale stať sa môže všeličo... Okrem toho J&T a Cresco chcú od mesta v troch žalobách vydrankať ďalších 30 mil. € takže očividne kšefty na 10.5 a 18m busy nepostačujú, parazit si žiada ďalšiu dávku.
No nie je všetko také ako vidíš ty cez svoje ružové okuliare mesto nedokáže financovať dopravu teraz ju financujú ľudia. A nebolo by to horšie ak by sa spísal konkurz na nového dopravcu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
no.ev.di.