Ja osobne si nemyslím, že som nejaký veľký šotouš, ale k veci. Spoločná dopravná politika EÚ a aj štátna dopravná politika chcú preferovať železničnú dopravu (aj osobnú) pred cestnou. Mám teda na teba dve otázky: 1. Ako to chceš za súčasnej situácie, ktorá panuje na železnici dosiahnuť, ak vlak bude drahší ako autobus? 2. Aký má byť podľa teba zmysel osobnej železničnej dopravy, keď tvrdíš, že pre človeka s priemernou mzdou je vlastne lepší autobus?
Ja viem, že si úplne mimo realitu a to mi stačí. Tvoj nápad nie je principiálne zlý, lenže je nerealizovateľný, pretože verejná doprava pri takomto nastavení cien cestovného a dotácii od mesta bude vždy stratová. Rovnako, ako keď to bude mať mestský podnik, rovnako aj u súkromníka.
jedna vec je dodávateľ, druhá vec je to, že tie dobré styky sú alebo aspoň boli podopreté mafiou J&T a z toho je mi na grcanie, lebo keby nebolo toho, že za SOR stojí J&T, tak by SOR sotva dostal toľko zakáziek na vozidlá. Bohužiaľ v týchto postsocialistických republikách kde narýchlo bola nasadená demokracia a liberalizmus to v prvom rade zneužili vo svoj prospech rôzne hyeny.
Pozri:
- bud mesto vlastni 100% podniku a dotuje ho (zaroven vlastni majetok DPB a vozy) a my platime "symbolicke" cestovne
- alebo mesto DPB preda, bude ho dotovat dalej a bude mat holy zadok a vysie cestovne
- alebo DPB preda uplne, dotovat nebude a listok bude stat pomaly 2 eura ako vo Viedni, co zase zaplatia ludia, pricom investovat do vozidiel bude asi minimalne - vsak to co mame jazdi ne?
Viď autobusová doprava SAD Poprad spojitosť Troligabus spolumajiteľa nech si hľadá mesto lebo to neutiahne a dostane sa do takých dlhou že to nesplatí ani doterajší primátor. Hodnotu D.P: Bratislava stanový súdny znalec.
Ty to píšeš takým spôsobom, ako by si si myslel, že ak mesto predá DPB, nebude musieť dotovať MHD. Samozrejme opak je pravdou - mesto podľa zákona bude musieť dopravcovi uznať všetky oprávnené náklady a uhradiť vzniknutú stratu + primeraný zisk.
predsa J&T ? dodávajú autobusy, mesto by mohlo argumentovať, že mať takto prepojeného dodávateľa a dopravcu by bolo výhodné a prípade za priaznivých stykov s vedením mesta, by mohli sosať aj viac z mestskej kasy na výkony gratis, t.j. posilňovanie autobusových liniek, zanedbanie električiek a ich náhrada autobusmi postupne. To je samozrejme totálne tragický (a možno aj tragikomický) scénár, ale stať sa môže všeličo... Okrem toho J&T a Cresco chcú od mesta v troch žalobách vydrankať ďalších 30 mil. € takže očividne kšefty na 10.5 a 18m busy nepostačujú, parazit si žiada ďalšiu dávku.
No nie je všetko také ako vidíš ty cez svoje ružové okuliare mesto nedokáže financovať dopravu teraz ju financujú ľudia. A nebolo by to horšie ak by sa spísal konkurz na nového dopravcu.
Ide o niečo iné Je to jedno predalo by to zo všetkým ide o to žeby sa niekto na tom nabalil. Muselo byť platiť za výkony ale mesto si určí podmienky ? Nie je to pravda nebavme sa o mafii nerozvíjaj tu podnety ktoré s dopravou sú ilegálnym faktorom a nebezpečným objektom. Takže mafia nie určite.
by ma zaujímalo, že keby mesto predávalo DPB, tak by to predávalo aj so zázemím komplet a aj s vozovým parkom? Už by som len chcel vidieť toho somára čo by kúpil od nás niečo iné okrem Citelisov a MBCC. Keby dotyčný počul, že si mesto pýta za kus SOR NB 18 cca 300 tisíc € by sa v lepšom prípade zasmial a v horšom by navrhovateľ obdržal boxu do papule. Takisto odkúpenie väčšiny Karos, Ikarusov, Tedomov, či ostatných SORiek by bola asi dobrá kravina. Mesto by ale tak či tak muselo platiť dopravcovi za výkony a ešte ktovie, kto by bol ten dopravca. Či by to nebol nejaká PO, ktorá si podnikanie v oblasti dopravných služieb dala mesiac pred súťažou do popisu činnosti. Ako to na Slovensku býva, tak dosť možné, že by sme za ešte väčšie hovno platili ešte viac a držala by to v rukách nejaká mafia.
Píšem o tom , že mesto ma dosť zadĺženia na samospráve nie len na doprave. A keby to predalo tak už by mesto bolo oslobodené od tejto kauzy finančne. Ale to už je dohoda dodávateľa a samosprávy. A viem o čom píšem. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
inovacebus
Viď autobusová doprava SAD Poprad spojitosť Troligabus spolumajiteľa nech si hľadá mesto lebo to neutiahne a dostane sa do takých dlhou že to nesplatí ani doterajší primátor. Hodnotu D.P: Bratislava stanový súdny znalec.