Jedna vec je plynulosť, iná vec je dodržiavanie cp, a ešte iná vec je spotreba... To veľmi dobre vieš že najväčšia spotreba je pri rozbehu z 0. No a dnes máme stav že vodič musí zastaviť na zastávke pokiaľ je stála aj keď na nej nikto nestojí a vo vozidle je pár sediacich ľudí a je na 99,99% jasné že nikto z nich nechce vystúpiť. (Alebo nebodaj je vozidlo prázdne). A ešte na takejto zastávke musí otvoriť dvere, alebo aspoň aktivovať dopyt. Chvalabohu takýchto zastávok bude už v sieti aspoň busov a t-busov po 1.7. minimum.
to je zbytočnosť a cestujúcich by to poplietlo. Zober si situáciu, že by napríklad boli všetky zastávky na znamenie od 22:00. To znamená, že na spoj, ktorý by mi išiel 21:53 by som znamenie pri nastupovaní nedával, ale pri vystupovaní, povedzme o 22:06 už áno.
Z vlastnej skúsenosti viem, že samotné zastávky, ktoré nie sú na znamenie, nezdržiavajú plynulosť MHD tak, ako výjazd zo zastávok v špičke a absencia preferencie.
teoreticky to možné je - ak rátal klimatizované kabíny vodičov... čo tam po nejakých cestujúcich... ozaj, čo spraví DPB s ušetrenými 50 centami za 50 kusov "doplnkových výbav" do SNB sa ho nepýtali?
tak nejak by to malo byť, že cestujúci by mal dbať na to, aby ho šofér aspoň na tej zastávke videl, príp. zodvihol packu a zamával. Na druhej strane šofér by sa mal posnažiť trochu aspoň okom hodiť na tú zastávku či tam dakto nestojí a ak, tak zastaviť a netváriť sa, že tam nikto nestojí príp. sa utešovať myšlienkou, že dotyčný tam snáď stál iba z dlhej chvíle.
ja by som skôr pristúpil ku tomu, že dôležité prestupné body ako Račianske mýto, Trnavské mýto, SAV/Predstaničné nám., Patrónka, autobusová stanica, Nový most, Zochova, Hodžovo nám., Kollárovo nám., Astronomická,Zlaté piesky, Vlčie hrdlo, Molecova, ŽST Petržalka, Nám. hraničiarov alebo zastávky kde sa pohybuje najviac ľudí, takých top 20-30 by boli povinné pre šoférov. Totiž, keď spravíš neskoro večer na denných linkách všetko na znamenie ako hovoríš, tak sa ti môže stať, že šoféri budú jazdiť s náskokom ak tomu neprispôsobia štýl jazdy. Samozrejme plus je to, že odpadajú zbytočné rozjazdy keď autobus/trolejbus zastaví a nikto nenastupuje/nevystupuje. Inak DPB by sa mohol odhodlať aj k historicky prvej zastávke pre električky na znamenie a síce Horné a Dolné Krčace, Zátišie, Vozovňa Krasňany, Nový záhon a zrušiť Chlumeckého. Električkám by tiež nejaká tá zastávka na znamenie neuškodila, či?! ?
pokiaľ stojí pre označníkom a nie je to viac ako 30-40m tak by mal zastaviť šofér, pri umiestňovaní označníkov v Prievidzi to by bola ale dobrá hádka, keďže tam sú označníky bars ako, hoc aj otočené rovnobežne so smerom cesty, ale inak majú fajné prístrešky ☺
1. Že ešte máme príliš veľa autobusov so stropnými tlačidlami STOP - neprijateľné pre deti, starých, imobilných...
2. Že sa vytvára pôda pre vznik sťažností, ktoré nemožno jednoznačne rozhodnúť (slovo proti slovu, stál na zastávke? /nestál na zastávke?).
to je tam preklep či čo? Im drblo? Za cestu Žilina - KNM o 0,35€ viac a za KE-ZV o 0,10€ viac?! ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
1. Že ešte máme príliš veľa autobusov so stropnými tlačidlami STOP - neprijateľné pre deti, starých, imobilných...
2. Že sa vytvára pôda pre vznik sťažností, ktoré nemožno jednoznačne rozhodnúť (slovo proti slovu, stál na zastávke? /nestál na zastávke?).