Ta ista situacia je na nocaku, pri nastupovani znamenie nedavas, pri vystupovani ano Aby sa zabranilo konfliktom, nech sa kludne vodicom da prikaz aby len na znamenie stali od napr. 22:30, ale cestujuci dostanu info, ze to plati od 22:00
Úplne súhlasím. Ja vo Viedni (a aj inde napr. v Rakúsku) netuším či sú všetky zastávky na znamenie, alebo akého charkateru sú, akurát viem že vo vozidle sa musím postaviť včas pred zastávkou ku dverám a stlačiť tlačidlo dopytu, lebo ináč mi na danej zastávke daný spoj nemusí zastaviť. Tak nejako si to predstavujeme aj u nás. Akurát do predpisov (do bežnej praxe u nás) nemôž ísť formáulácia "je na uvážení vodiča", aj keď vodiči by to jednoznačne uvítali ?
Autoslava - odporúčam ísť tam na korčuliach. Tá bordová plocha je horšia ako cesty v Japonsku po zemetrasení, okolo sa po tej vydláždenej ceste rútia autá minimálne 80kmh.
Minule som bol u Klepáča a jedna peroxidová blondínka tam hovorila do telefónu niečo v zmysle "Poď sem, dá sa tu pakrovať. .... čo? aký zákaz? veď je to len kúsok. Hádam sem nepôjdeš peši".
btw. v normálnej krajine a normálnom meste by tam už bola závora, resp. vysúvacia barikáda + povolenia by sa vydávali iba niektorým.
To samozrejme súhlasím, ale chcelo by to konečne v MHD opatrenia zjednotiť, nie že niečo platí len na takú trakciu, niečo na takú, niečo platí od 22:00, niečo len do 20:00, v prestupnej tarife sú výnimky neprestupné lístky, dopyt je len pseudodopyt a pod.
Keď tak, tak potom každá zastávka na znamenie celý deň (pričom úplne z predpisov zrušiť pojem "zastávka na znamenie" ale do prepravného poriadku pridať, že cestujúci musí naznačiť jasný úmysel nastúpiť/vystúpiť postavením sa k dverám, resp. k okraju zastávky - čo by platilo non-stop 24h denne), resp. v prípade určených zastávok je na uvážení vodiča, či (ne)zastaví.
Lebo ja osobne, čo som v iMHD komunite už nejakých tých 9 rokov, už začínam strácať prehlad v niektorých otázkach.
Jedna vec je plynulosť, iná vec je dodržiavanie cp, a ešte iná vec je spotreba... To veľmi dobre vieš že najväčšia spotreba je pri rozbehu z 0. No a dnes máme stav že vodič musí zastaviť na zastávke pokiaľ je stála aj keď na nej nikto nestojí a vo vozidle je pár sediacich ľudí a je na 99,99% jasné že nikto z nich nechce vystúpiť. (Alebo nebodaj je vozidlo prázdne). A ešte na takejto zastávke musí otvoriť dvere, alebo aspoň aktivovať dopyt. Chvalabohu takýchto zastávok bude už v sieti aspoň busov a t-busov po 1.7. minimum.
to je zbytočnosť a cestujúcich by to poplietlo. Zober si situáciu, že by napríklad boli všetky zastávky na znamenie od 22:00. To znamená, že na spoj, ktorý by mi išiel 21:53 by som znamenie pri nastupovaní nedával, ale pri vystupovaní, povedzme o 22:06 už áno.
Z vlastnej skúsenosti viem, že samotné zastávky, ktoré nie sú na znamenie, nezdržiavajú plynulosť MHD tak, ako výjazd zo zastávok v špičke a absencia preferencie.
teoreticky to možné je - ak rátal klimatizované kabíny vodičov... čo tam po nejakých cestujúcich... ozaj, čo spraví DPB s ušetrenými 50 centami za 50 kusov "doplnkových výbav" do SNB sa ho nepýtali?
OT : NAŠE HOKEJBALISTKY ZDOLALI KANAĎANKY 1:0 A MÁME ZLATOOOOOOOO!!!!! ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TEDOM-1103
CP http://www.codnesvarit.eu/50.html?