Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tr3mp #168274:
však to parkovanie je ľuďom akosi ukradnuté, iba vtedy si sťažujú, keď už sú všetky chodníky a voľné plochy plné. Pár metrov odo mňa bolo veľké ihrisko, s hokejbalovým ihriskom. Neskôr celý priestor zabral pre seba klub a ihrisko pre deti sa poriadne zmenšilo, potom sa klub zdekoval, rozobral hokejbalové ihrisko a priestor kde bolo veľké pieskovisko už späť nevrátil, tak ako sa vysral na vrátenie pôvodného hokejbalového ihriska pre decká. Teraz tam zostala veľká betónová plocha kde parkujú autá ? ?
Reakcia na: no.ev.di. #168259:
"Inak keď je v meste taký problém s parkovaním, tak neviem prečo sa na sídliskách nestavajú viacpodlažné garáže systémom - jedno podlažie pod zemou, druhé v úrovni terénu a jedno alebo dve podlažia nad úrovňou terénu s tým, že by sa za parkovanie vyberali poplatky na financovanie opráv a údržby parkovacieho domu, príp. aj jeho splatenie?!"

Najväčším problémom je to, že na základe nedostatku bezplatných parkovacích miest na verejných pozemkoch sa toleruje parkovanie po chodníkoch, detských ihriskách a iných miestach, ktoré neslúžia na parkovanie. Ak by bolo takéto divoké parkovanie striktne zakázané a postihované, ľudia by buď zvážili vlastníctvo auta, alebo by vznikol tlak na vybudovanie parkovacích domov. Lebo ak majú niektorí možnosť zaparkovať zadarmo na chodníku (hoci chodci sa budú tiesniť na max. 1,5 metra širokom priestore), nebudú investovať do miesta v parkovacom dome. Paradoxne tak benevolentnosť pri tolerovaní záberu verejných priestorov parkujúcimi autami odsunula reálne riešenie problému parkovania (výstavba garáží) na dlhé roky...
Reakcia na: MatejBA #168270:
Lenže tá tarifa BID sa tu už zavádza 10 rokov a stále nič. A ináč, ten vlak sa dá už aj dnes využívať, aj dnes už mohli jazdiť minibusové linky ale... Ináč neviem či na tá stará nemodernizovaná jednokoľajová trať utiahne 30min interval oboma smermi, ale možno áno.
Reakcia na: MatejBA #168270:
Pozri link, http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=89055 je tam plné znenie zmluvy aj s CP, Zrýchlené v čase špičky zastavujú v obciach BSK len v opačnom smere!!!!!!! teda ráno v smere do DS a popoludní v smere do BA, čo je celkom sranda ? ?????. A minibus, to je len dohoda medzi obcou a súkromným dopravcom z Rovinky bez akejkoľvek dotácie zo strany obce alebo BSK.
Reakcia na: MatejBA #168270:
ale má pravdu, že tie zastávky sú od ruky, t.j. mimo dedín. Neviem prečo sa neurbanizovalo tak, že okolo železnice ale na opačný smer ? vždy lepšie keď mi "pod oknom" prejde 2x do hodiny Os a nákladný vlak, než sústavne kopa smradu z IAD a za volantom idioti jazdiaci 100km/h v dedine ?
Reakcia na: All1111 #168268:
regiojet ma ale premavat v 30 min intervale rano nie? A myslim si, ze v ramci BID sa ponukne nejaka "specialna" zlava (resp. k listku na vlak daju mozno akciu, ze minibus zadarmo a aj MHD na 1 pouzitie) - je len v ich zaujme nalakat ludi 🙂
Reakcia na: derik #168260:
u nás je to tak, ako povedal jeden pán na TA3, že : "SLOVENSKO PREŽÍVA AUTOMOBILOVÚ PUBERTU." Totiž tí čo auto majú ho používajú stále a sú na ňom úplne závislí, z domu sa nepohnú ani na nákup čo majú dostupný dobre s MHD, alebo pešo ? Poznám jeho hovädo, čo malo prácu od domu vzdialenú tri zastávky jazdy s L95 ale muselo to debilča jazdiť autom, takisto Kaufland na 2 zastávky vzdialený ale nevie ísť bez auta. ? Ide k lekárke, ku ktorej má priamy spoj - zas autom. A naproti tomu kolegyňa mojej mamy, používa auto iba vtedy keď idú celá rodina do kúpeľov (Mosonmagyárovár), či do záhrady (Potočná v Rači) alebo mimo BA k starý rodičom kdesi v keli kde ani vlak nechodí. Takto v zásade nepoužíva auto, ak by mala ísť v aute sama alebo ona a jej muž, či dcéra, nakoľko všetci idú na iný smer, v iný čas z domu a iný čas sa aj vracajú. Problémom je, že keby si dnes presvedčil ľudí aby používali auto rozumne, tak kam nacpeš ten nával ľudí z IAD do MHD? Mesto by muselo v tom prípade navyšovať výkony a tiež rozšíriť vozový park a aj spraviť nábor šoférov.
Reakcia na: no.ev.di. #168259:
No neviem neviem, mal som debatu s našim starostom (Rovinka) ten plánuje minibus linku Rovinka-obec Rovinka žel. Zastávka, okruh cca 3,3km. Teraz skúsme počítať, lístok na minibus, minimálne 0,50€ lístok RegioJet 1€, 2krát denne + znevýhodnená električenka pre MIMOBRATISLAVSKÉHO cestujúceho 25€ mesačne. Čo je za mesiac 88€ a to všetko vo fantastickom intervale 60 minút aj počas rannej aj popoludňajšej dopravnej špičky. Dnes to stojí 0,70€ SlovakLines + električenka, spolu za mesiac 54,40€ a bus v intervale 5-6 minút v RŠ. Čas sa určite nezíska, minibus;5ninút RegioJet; 15ninút MHD; 15minút, + 5nin. Na každý prestup, spolu 45 minút do centra mesta, v bežnej každodennej zápche to netrvá dlhšie do centra ani busom alebo autom. Pokým nebude zavedená tarifná integrácia určite nemožno očakávať záujem zo strany cestujúcich o vlakovú dopravu z Dunajskej Lužnej a Rovinky. A v prípade obmedzenia spojov SlovakLines začne získavať IAD na atraktivite aj cenou!!!!!!!
mno..... to je to o com hovorim.
Reakcia na: 44 #168263:
pre PCL zakupene do 31.7. by mali platit tarifne podmienky platne do 31.7. pocas celej dlzky platnosti.
Reakcia na: Ruslan #168264:
OK, tak koncom juNa si kupi clovek rocnu na 2. pasmo (alebo 1. pasmo). je to uplne legitimne. Co s nim bude od 1.8. ?
Reakcia na: 44 #168263:
podľa mňa sa už v júli/koncom júla budú predávať iba celosieťové PCL za staarú cenu a od augusta za novú.
Reakcia na: TeBeCe #168262:
A ako je to osetrene?
Reakcia na: 44 #168261:
takych by bolo, ktori si kupia rocnu na 2. pasmo 31.7. a od 1.8. by vyuzivali obe pasma ?
Technicka otazka k novej tarife:

Kupujem si vzdy rocnu elektricenku, tak ej tomu aj teraz. Mam len 1. pasmo. Bude mi po zjednoteni pasiem platit nadalej na vsetky pasma?

A este zaujimavsia otazka - 31.7. si kupim za staru cenu rocnu elektricenku na 1. pasmo. Bude mi od 1.8. platit na vsetky pasma?
Reakcia na: no.ev.di. #168259:
To že je to ekologickejšie to ja viem a ja plne preferujem verejnú dopravu, ale skús sa na to pozrieť z pohľadu človeka IAD. Čo sa týka parkovania, až taký problém pri BC centrách nie je, parkuje sa síce totálne na divoko, čo sa mne nepáči (pretože sú autami zapchaté skoro všetky chodníky v meste), ale na 10-15min pešo to ešte nie je (okrem fakt centra mesta).
Prečo sa nebudujú parkovacie domy: nuž slovenská realita, mestá na to nemajú peniaze a ľudia IAD na to nedajú peniaze pretože stále čakajú že parkovanie za nich vyrieši mesto. (hlavne že majú na auto a beznín - ja osobne zastávam názor že ten kto chce auto nech si platí aj parkovné - aj v centre mesta nech láskavo IAD chodia do park. gar. a nie parkovať na chodníkoch)
Ináč celá doprava v Bratislave je totálny grc a všetko sa robí tak, aby sa neublížilo IAD, čiže preto nie sú BUS pruhy a cyklistické pruhy, preto nie je preferencia električiek, preto aby mali kde zaparkovať IAD ľudia. A ešte ani jeden primátor a kompetentní ľudia toto nechceli (nechcú) riešiť.
Reakcia na: derik #168258:
myslím, že je to ekologickejšie a šetrí čas viac ako polhodinové trčanie na ceste BA-DS a k tomu ešte hľadanie parkovacieho miesta, ktoré nakoniec nájdeš aj 10-15 pešo od miesta kam si skutočne potreboval ísť no nemohol si tam zaparkovať lebo bolo plno. Inak keď je v meste taký problém s parkovaním, tak neviem prečo sa na sídliskách nestavajú viacpodlažné garáže systémom - jedno podlažie pod zemou, druhé v úrovni terénu a jedno alebo dve podlažia nad úrovňou terénu s tým, že by sa za parkovanie vyberali poplatky na financovanie opráv a údržby parkovacieho domu, príp. aj jeho splatenie?!
Reakcia na: no.ev.di. #168257:
Zrealizovateľné to je, ale nie je to veľmi pohodlné pre ľudí IAD + je to čas navyše. Keby tá trať išla cez dedinu je to o niečo jednoduchšie. Lenže v Bratislave je väčší problém (hlavne časový) presadať z vlaku na MHD. To by v Bratislave (resp. v kraji) musela naozaj fungovať kvalitná schnelbahn doprava, ináč je to celé o ničom. Prestupné uzly musia byť vybudované. Ziaľ v Bratislave aj ten jeden jediný prestupný bod Hlavná stanica je v katastrofálnom stave. Teraz nehovorím o pravidelných cestujúcich, ktorí sa na to silne zvyknutí, ale o nových, ktorých takto verejná doprava nezíska.
Reakcia na: derik #168256:
akože budú čakať na minibus? pôjdu tak na zastávku minibusu/autobusu aby nečakali a opačne ako vystúpia z vlaku pôjde minibus ako prípoj! Je to nerealizovateľné snáď?
Reakcia na: Mike #168255:
Sory, minibusmi k vlaku? Asi nie, neviem si predstaviť, že IAD ľudia budú čakať na minibus, potom cesta minibusom, potom čakať na vlak a po príchode do BA vlakom čakať na MHD + cesta MHD. Asi nie, takto cestujúci nepribudnú. Tú trať treba komletne prerobiť a aj v Bratislave treba pridať zastávky (aspoň pri Avione).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.