Merania Solarisu rad Urbino vs. Tedom C12G
sirka sedadla : 42 cm vs. 42 cm
sirka ulicky (zadna naprava): 62 vs. 52
bocnice: 5 vs. 6,5
sirka vozidla bez spatakov: 251 vs. 249
keď spomínaš to čo nie je vidno zo zadnej časti tak to je infodisplej pri kabíne šoféra pod stropom kde bežia info o trase linky. Teraz keď je pár m pred tým tá telka to tie info ľudia v kĺbe neuvidia a už vôbec nie tí čo sú vzadu. Prečo nevedia tí naši babráci aj do kĺbu jeden infodisplej, tak ako to majú kĺbové trolejbusy? ?
jedna pani včera v TV novinách na Markíze povedala správne, že to odpútava pozornosť ľudí. Mne sa skoro stalo, že som zabudol vystúpiť kde som chcel a okrem toho, keď už pozerám nejaký dokument, tak zásadne celý. Trebars super vec sú Zvířecí rekordmani na Spektre ?
K tým Televízorom v SORoch v BA ...ono je to určite zaujímavú že také niečo je, ale v MHD nepraktické to vysielanie prírodopisných seriálov. Človek cestuje 5-7 zastávok a aj to musí byť pri tej obrazovke, tak z toho nemá dokopy nič. skorej by som uvítal keby tam púštali niečo o Bratislave o Bratislavských kultúrnych pamiatkach, zaujímavostiach a pod. To by bolo vhodné aj pre turistov. Plus voláke informacie o MHD alebo o dianí v meste.
Ono je to aj trochu odveci, že keď cestuje nevidiaci tak zastávky mu to nehlási ale zato mu tam beží prírodopisný seriál.
ako samotná ne-nízkopodlažnosť by nebola ani tak na vážnu kritku ako to,že do vyvýšenej časti vedú 4 schody! a to je prosím už dosť, keď si zoberieš, že do klasických osobných vozňov z nástupišťa vyšlapeš 2-3 schody. Pripadá to celé ako keby zobrali predok od Siemensu alebo Stadleru a zvyšok navrhovali sami, t.j. tie okná. Náter tomu dodávať taký zastaralý nádych spolu aj s tými oknami, ale čert ho vzal, to sa môže natrieť aj na zeleno alebo modro trebars. Podstatné je, že za ti peniaze na vývoj a neskôr zakázku na 10-15 ks (na viac to nevidím) nebolo treba vyhadzovať peniaze. O 840 moc neviem, tak sa nevyjadrujem avšak k 425 poviem toľko, že oproti svojím predchodcom na TEŽ radu 420.95 majú menšiu kapacitu (čiže musia chodiť vo dvojiciach) a museli sa kvôli nim upravovať niektoré oblúky kvôli prechodnosti, čo považujem za trapas.
Experiment radu 755, ktorý neodviezol ani jeden vlak a myslím, že aj rovnako zdochlý experiment 772 sú vernou demonštráciou nemohúcnosti. 773 a 774 (malý a veľký somár) tiež nedostali svoju prezývku nadarmo.
e #168092 Sheep221 , #168093 Petto , #168095 Solider
Tak zase netvrdím že je to úplne nanič, hádam ak sa to podarí zhomologizovať tak to odvezie po tratiach veľa ľudí ale predsa keď si pozriete ten dizajn tak dnešné regionálne jednotky sú niekde inde, možno by to vyznelo inak s iným náterom, než s týmto "retro". Ale zase može to byť celkovo dobré po motorickej stránke , lenže zase prepáčte ale ja moc slovenským výrobkom neverím po výrobe rušňa 755 ktorého vývoj stál plno peňazí a aj 757(?).
Ďalšia vec - unifikácia zase budu tu neviem koľko typov jednotiek. Keď už 840 a tatranské 425 sa osvedčili tak by som pokračoval v spoluprácií so Stadler-om.
A vývoj všeobecne po technickej stránke určite to myslienka nieje zlá ale Vrútky, na čo majú aj tradíciu, sa mali ostať viac venovať klasickým osobným vagónom. Ako bolo spomínané v Čechách to vzdali a kupujú Siemens a pod... a to tam mali ešte tradičného výrobcu na motorové jednotky Studénka a bývalé ČKD Smíchov prevzal Siemens.
A Zhrniem čo sa mi nepáči na 861ke - tak pomerne malý podiel nízkopodlažnosti - to inak kritizujú aj v tom článku čo tu bol hodený link. Ďalej ak ked sú to detaily, nie príliš chytľavý náter- pre prípadných iných zákazníkov. A jednoznačne by som stenšil priečky medzi oknami.
ZSSK má skôr názor, že pravidelná údržba je zbytočná. No práve nové stroje im to vyvracajú a vyžadujú si viacej pozornosti. ? Diely do starých geplov sa dajú ľahšie vyrobiť alebo zobrať z odstaveného HDV, do 840 ich treba kúpiť a niečo to stojí. 840 má všetko od Stadleru, 861 okrem skrine všetko od Siemensu, takže sú na tom podobne.
aby ŽOSka vyrobila niečo prevratné a kvalitné? ? síce to nechodí von také správy ale viem, že už len napr. za jeden mesiac riešilo ZSSK 6 závažných porúch na nových vozňoch od ŽOS. Komfortné a pod. môžu byť, ale čo z toho keď počas cesty sa ten vozeň doserie alebo tesne pred pristavením vlaku na začiatok cesty musia súpravu rozpojiť a dávať náhradu? To je jak "trójsky kôň" tie novotiny od ŽOS. ?
Praha si tiez zacvakala za svoju novu šalinu ForceCity, ci sa mylim?
Inak ako vieš, že je uz nekvalitny novy rad 861. Ty sa už tym viezol ? Robil si testy na tom ? Len nechcem pocut blbosti o interieri a natere exterieru. SK a CZ vyrobci si velmi nepotrpia na interier - vid SOR ci ten Trolligabus, v tomto ma zapad EU navrch.
čo je na 840 zlé? Nie je to náhodou licenčná výroba nejakého vozíka od Stadleru, lebo tá maska našich 840 je akoby cez kopírák s vozidlami od Stadleru.
Re #168093 Petto: Desiro je interiérom silne podobné Talentu alebo Flirtu, ibaže je kratšie a je to diesel.
Re #168092 Sheep221: TS Martin alebo SZM Dubnica nad Váhom kedysi vyrábali rušne radu 702, 710, 725, 726, 735, 770 a 771. Keď už chcel tuzemský výrobca na niečom stavať, tak mohli tieto závody pokračovať vo vývoji nových radov dieselových lokomotív na základe skúseností z výroby týchto rušňov. Samozrejme, by na výrobu náhrady za rady 750 až 754 bolo treda know-how od iného výrobcu, príp. vyrábať vlastné veci.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MiroBA
Tak zase netvrdím že je to úplne nanič, hádam ak sa to podarí zhomologizovať tak to odvezie po tratiach veľa ľudí ale predsa keď si pozriete ten dizajn tak dnešné regionálne jednotky sú niekde inde, možno by to vyznelo inak s iným náterom, než s týmto "retro". Ale zase može to byť celkovo dobré po motorickej stránke , lenže zase prepáčte ale ja moc slovenským výrobkom neverím po výrobe rušňa 755 ktorého vývoj stál plno peňazí a aj 757(?).
Ďalšia vec - unifikácia zase budu tu neviem koľko typov jednotiek. Keď už 840 a tatranské 425 sa osvedčili tak by som pokračoval v spoluprácií so Stadler-om.
A vývoj všeobecne po technickej stránke určite to myslienka nieje zlá ale Vrútky, na čo majú aj tradíciu, sa mali ostať viac venovať klasickým osobným vagónom. Ako bolo spomínané v Čechách to vzdali a kupujú Siemens a pod... a to tam mali ešte tradičného výrobcu na motorové jednotky Studénka a bývalé ČKD Smíchov prevzal Siemens.
A Zhrniem čo sa mi nepáči na 861ke - tak pomerne malý podiel nízkopodlažnosti - to inak kritizujú aj v tom článku čo tu bol hodený link. Ďalej ak ked sú to detaily, nie príliš chytľavý náter- pre prípadných iných zákazníkov. A jednoznačne by som stenšil priečky medzi oknami.