No ja som myslel, že trolino sa celé vyrába v PL, takže tak, pretože ak by vypýtali za Solaris napr. 1mil. zlotych tak teba to vyjde namiesto 12,2 mil. SKK 9,5mil. SKK. A to je rozdiel. Ale nevedel som, že sa robí v Ostrave, takže je to bezpredmetné.
t3mp: Jo jasne, že Einsteinova a nie Viedenská, moja chyba. Ale myslím, že z mosta Košická sa bude dať napojiť na dialnicu. No a to ťa potom vyhodí až pri La franconi, ak chceš ísť do K.V. či D.
Nemôžete z centra úplne vylúčiť dopravu, vyženiete odtiaľ spoločnosti. Ako viem, že niektorí sú tu doslovne fanatici do MHD (v dobrom), ale IAD má a bude mať svoje miesto v doprave v meste.
Ľudia nedala by sa zastávka pod Novým mostom pre 70 a 71 presunúť, tak, že by autobusy zastavovali na električkovej zastávke. Myslím smer von z centra. Bolo by to pohodlnejšie pre cestujúcich. Lebo často sa stáva, že príde bus aj elina naraz a ľudia potom prebiehajú cez cestu, čo nie je dvakrát bezpečné. A takisto to bude pohodlnejšie pre cestujúcich, keď máš prestup na jednej hrane. Napr. cez zimu, vystúpiš z eliny a musíš ešte prechádzať cez cestu. Takto by sa cestujúci hneď schoval do búdky(prístrešok) a čakal by na to svoje. Bus by potom mohol využiť vyhradený električkový pás a zaradil by sa niekde pri SNM. No a máš o jednu zastávku menej, o ktorú sa musíš starať- ušetríš nejaké malé prachy. Takisto bus idúci spod mosta by nemusel dávať prednosť autám, ktoré idú od PKO k Starému mostu, čiže by to bolo aj rýchlejšie. A niečo podobné by sa dalo spraviť aj na Trnavskom ale s nejakými úpravami.
t3mp: Jo jasne, že Einsteinova a nie Viedenská, moja chyba. Ale myslím, že z mosta Košická sa bude dať napojiť na dialnicu. No a to ťa potom vyhodí až pri La franconi, ak chceš ísť do K.V. či D.
Nemôžete z centra úplne vylúčiť dopravu, vyženiete odtiaľ spoločnosti. Ako viem, že niektorí sú tu doslovne fanatici do MHD (v dobrom), ale IAD má a bude mať svoje miesto v doprave v meste.
Ľudia nedala by sa zastávka pod Novým mostom pre 70 a 71 presunúť, tak, že by autobusy zastavovali na električkovej zastávke. Myslím smer von z centra. Bolo by to pohodlnejšie pre cestujúcich. Lebo často sa stáva, že príde bus aj elina naraz a ľudia potom prebiehajú cez cestu, čo nie je dvakrát bezpečné. A takisto to bude pohodlnejšie pre cestujúcich, keď máš prestup na jednej hrane. Napr. cez zimu, vystúpiš z eliny a musíš ešte prechádzať cez cestu. Takto by sa cestujúci hneď schoval do búdky(prístrešok) a čakal by na to svoje. Bus by potom mohol využiť vyhradený električkový pás a zaradil by sa niekde pri SNM. No a máš o jednu zastávku menej, o ktorú sa musíš starať- ušetríš nejaké malé prachy. Takisto bus idúci spod mosta by nemusel dávať prednosť autám, ktoré idú od PKO k Starému mostu, čiže by to bolo aj rýchlejšie. A niečo podobné by sa dalo spraviť aj na Trnavskom ale s nejakými úpravami.
Papyr
Ked sedim na sedadle zo starej 14Tr, zadok a stehna spocivaju na podlozke, ktora je sklopena smerom dozadu. Na ostatnych sedadlach je tato doska rovnobezna s podlahou. Operadlo starych 14tr je zas riesene tak, ze od kolmice je odklonene niekolko stupnov dozadu. Tym sa vytvara uhol medzi operadlom a sedadlom, do ktoreho telo vdaka gravitacii pekne zapadne, lebo vektor gravitacnej sily od taziska trupu prchadza nielen telom, ale i operadlom. Pritom medzi sedadlom a operadlom zostava aspon priblizne zachovany uhol 90°. Navyse operadlo tychto sedadiel ma aj v bocno-bocnom smere zakrivenie take, ze svojimi okrajmi pridrziava trup cestujuceho. Tym stabilizuje telo i v zakrutach. Navyse ani mierne sa hrbiaci clovek nema v tychto sedadlach problemy, pretoze zosikmenie sedadiel mu vyrovnava sklon krcnej chrbtice.
Na rozdiel od toho ma vacsina ostatnych, aj modernych sedadiel rovny podklad (sedaciu plochu).
V lepsom pripade (Vogelsitze, Arianne) maju aspon sikme operadlo, ale uhol medzi sedadlom a operadlom sa tym zvysuje nad 90° a clovek ma dojem, ze ked povoli svaly, ze zo sedadla vyklzne smerom dopredu, resp. pri sedeni citi tah za kozu na sediacej casti stehien, ktore maju sklony smykat sa dopredu (pri zosikmenom podklade toto nenastava).
V horsom pripade je rovny nielen podklad, ale aj operadlo - take sedadla maju napriklad kosicke KT8, T6A5, vsetky 15 Tr a 14 Tr novsej serie. Operadla su casto skoro uplne kolme na zem. V takom pripade, ked clovek sedi slusne a nerobi to, co robim v 15Tr ja (lahnem si do sedadla a kolena opriem o operadlo sedadla predo mnou), vektor gravitacnej sily od taziska trupu prechadza len telom cestujuceho a vychadza niekde v oblasti jeho zadku. To dava zvysene naroky na pracu paravertebralnych svalov, aby sa udrzala vzpriamena poloha tela. Kedze musite mat cely cas zapnute svaly, nie je to take pohodlne, ako stare sedadlo. (U hrbiacich sa ludi je to este horsie, oni maju to tazisko trupu posunute viac dopredu.) Toto nepohodlie sa prejavi este viac, ked ide vozidlo z kopca - vektor gravitacie smeruje pred telo. Stare sedadla to aspon do istej miery kompenzovali svojim sklonom.
Dufam, ze som vas velmi neunavil.