Reakcia na: S499.1023 #144204:
Nechcem zase tvrdiť, že vo Viedni je všetko naj naj. Takisto nie je ani najlepšia čistota vozidiel...ale Vieden má predsa len 2mil obyvatelov. Tak má nárok aj byť 4x špinavšia ako BA, čomu tak ale nie je...K tomu rušeniu električkových tratí - v tom to si myslím, že sa predsa len Vieden možno trochu unáhlila, na druhej strane kolajová trať dobre vieš, že si vyžaduje určité náklady a je už otázne či je povrchová trať rentabilna ak ju v prevažnej miere nahradilo metro. Najvhodnejšie by bolo asi dané povrchové úseky konzervovať ale nevytrhávať, len na nich neprevádzkovať dopravu. Konieckoncov takto Na vytrhaní kolajníc si takto vylámala zuby PRAHA pri povodniach v r. 2002. Samozrejme individuálne treba zvážit kde a ktorú trať v ktorom meste má výzmam držať a investovať do nej - to je to isté ako s regionálnymi železničnými tratami.
V celkovom merítku má Bratislava čo dohánať už len oproti Brnu, ktoré nieje ani hlavné mesto.
To že by si mala brať Bratislava príklad od iných miest - určite som mal tým na mysli pozitíva, ktoré aj v tej Viedni jednoznačne prevyšujú.
Ešte na okraj k tým národom - ja žiadny národ nepovyšujem nad iný - bohužial situácia je taká aká je. Ja nekážem aby na Slovensku, už len v Bratislave sa namiesto toho aby sa primárne riešila doprava k spokojnosti občanov, tak sa radšej každý stará o to aký kšeft ktorému kamarátovi dohodí...nech sa Slováci zmenia a ja s radostou zmením názor. Bohužial, mám také skúsenosti ako mám. - Prečo, Bratislava tak podporuje individuálnu dopravu? Prečo, aspoň ako útechu za liknavý prístup k električkovej trati do Petržalky nekúpia aspon 12 Ks tých Capacity?
Preßburg.Germane
Dobre beriem. -ten Linec. Podstatu som chcel povedať, že s tou reklamou sa prehána či v Rakúsku alebo na Slovensku. Aspon tie okná by nemuseli ocapávať, aj ked v lete to má predsa aspon tú výhodu, že vo vozidlách nieje tak teplo...ale to sa dá vyriešit aj inak.
Čo ma ale zarazilo zase, reklamu na vozidlách MHD neprenajíma priamo DPB ale externá firma - čiže značná časť utržených penazí z toho nejde do DPB ale bohvie kam.
K tým neotočným podvozkom -no proste taký trend. A je ozaj obtiažne skĺbiť 100% nízkopodlažnosť vozidla a súčasne otočné podvozky. Najviac sa tomu priblížila Škoda Forcity myslím. Asi najoptimálnejšie riešenie je len čiastočne nízkopodlažné vozidlo. Napr. aj Vario LF alebo NGT12DD.
Neotočné podvozky určite viac opotrebuvávajú trať ale až tak drasticky by som to nevidel - keby to tak bolo potom by som sa čudoval celej rade Miest kde také vozidlá, niekde už aj výhrane premávajú. -Erfurt, Linec, Bern, aj Brno, Amsterdam...