Reakcia na: S499.1023 #144196:
Máš pravdu, k obchodu som nepriňuchol, som technik. Ale v prípade BA si myslím, že aj keby sa dane za reklamné zariadenia zvýšili 10 násobne, tak by k 10 násobnému poklesu billboardov nedošlo. A ak áno, bolo by to len pozitívom, prečistilo by sa mesto, aj trh. V reklamnom biznise sa točia veľké prachy a reklamné spoločnosti sa neobávajú ani pokút za čierne stavby. Prechodil som celý Balkán, ale toľko chaoticky rozmiestnenej reklamy ako v BA som videl snáď len v Prištine. A pri vozidlách MHD som myslel nie na odstránenie reklám, ale skôr cenovú reguláciu, ktorou by sa dostala na miesta, kde menej obťažuje, čiže na tie panely vo vnútri vozidla. Ten, kto chce mať lepšie miesto si priplatí. Lenže to čo píšem je v súčasnej dobe nereálne.
kecho
ak si dobre pamätám, firma "predávajúca reklamu" na vozoch DPB bola krátko po nástupe pána Za(á)hradníka do DPB predaná z DPB nejakej súkromnej firme s tým, že "DPB sa chce venovať hlavne dopravnej obsluhe a reklamne už firma DPB vyčerpala všetky kapacity" alebo nejaký veľmi podobný blud v tomto zmysle...
Re Emo #144197: som to pochopil tak, že by sa znížil počet reklám na vozoch (pri raste ceny) a zvýšil počet vo vozoch (pri poklese ceny), takže čisto teoreticky je možné, že celkovo by príjmy z reklamy, z ktorých má DPB tuším +/-50% boli vyššie