Reakcia na: Emo #138828:
ja si nemyslím, že SOR má kapacitu aby vyrábal pre Prahu (ten objem čo si Praha objednala) a pre Bratislavu naraz. Aj keď Praha nemusí bez prestávky zadávať objednávky, ale ak sa púšťajú do obnovy VP razantnejšie ako náš DP, ktorý ešte ani Meďáky Capacity neobjednal, tak neviem veru kedy sa dostanú Bratislavské SORky na rad.
tr3mp
Alternatívou by bolo zrušenie nadchodu (po upokojení križovatky a umiestnenie zastávky pri križovatke s Leškovou (http://hrady.sk/imhd/SAV2.jpg)
Zastávka na Hodžovom námestí: http://hrady.sk/imhd/hodzovo.jpg
Leškova: výjazd z tunela z Pražskej na Štefanovičovu až za križovatkou s Čajakovského a zmena smeru Leškovej a Čajakovského rieši tento problém.
"IAD zo Staromestskej a Suchého mýta povinne cez Nám. 1. mája a Nám. slobody a tam vľavo na Štefanovičovu?" - Ak povoliť tranzit cez mesto, tak áno. Alebo naďalej po Štefánikovej ale s obmedzenou kapacitou.
"Má Nám. slobody vyhovujúce parametre?"
V súčasnom stave určite nie.
"Čo by sme museli urobiť, aby získalo potrebnú priepustnosť?"
Ako som napísal, výjazd z tunela od Nového mostu až na námestí Slobody a rozšírenie na štyri pruhy až po križovatku s Imricha Karvaša. Možno sa to môže zdať ako priťahovanie áut do centra, ale tým je už Staromestská.
Zvýši sa tým intenzita dopravy na Nám. Slobody a Štefanovičovej, ale výmenou za upokojenú Štefánikovu, priestor pred SAV, Hodžovo námestie a Nám. 1. mája.
"k náhradnému cestnému ťahu – podstatu nerieši, jedine, že by ste chceli, aby Štefánikova bolo iba jednosmernou do mesta , to je ten nežiaduci prístup – do mesta áno a z mesta nie,"
Štefánikova jedine obojsmerná, významom povedzme ako dnes Žilinská.
Čo je vlastne tou podstatou, čo nerieši? Ako sa dá riešiť?
Kamenné nám. - tam som skôr narážal na zvyšné smery, ktoré prejazdné sú. Obmedzením počtu povolených smerov sa znížila atraktivita prejazdu touto cestou a tým poklesla aj intenzita dopravy. A to je to, čo chceme, nie?
Posledná veta, ja som narážal na to, že v návrhu som ponúkol zachovanie kapacity pre IAD namiesto Štefánikovej. V ďalšom príspevku som akceptoval pripomienku a navrhol variant s ponechaním Štefanovičovej v súčasnom stave pri ubratí dvoch pruhov na Štefánikovej. Na to ste reagovali argumentom s tvorbou kolón. Takže mal som z toho dojem, že nie je dobré ani zachovanie priepustnosti pre IAD, ani jej obmedzenie ... nič viac, nič menej. ?