Reakcia na: Valec #138306:
Môže byť. Ja osobne cestuvávam len do centra L93 alebo 95 tak situácia s cestovaním do Ružinova mi nie je veľmi známa. Ale keď sa vezme, zase tí čo cestujú L68, 96, 98 tak mnohým by električka bola málo platná i tak. Jedine tí čo chodia do okolia trhoviska Miletičova a dalej popri Ružinovskej trati sú viacmenej už len Bytovky....ale to moja polemika. Či také alebo onaké linkovanie to už závisí len od DPB. Každopádne žiadna priama linka z A do B nie je na škodu.
Ešte by som sa vyjadril ku kĺbovým autobusom pre BA keď je o tom taká obsiahla diskusia.
Ono aj tie Capacity je celkom dobré že sa kúpili - ja ani si nemyslím, že je to celkom zbytočnosť. Bratislava je hlavné mesto Slovenska a patrilo by sa, aby tu bola aj určitá úroveň dopravných prostriedkov. Capacity ozaj veľa miest nekupuje ani Hlavných nie. No tu si treba uvedomiť, že málo ktoré mesto je tak výrazne postavené na autubusovej doprave ako Bratislava.
Všade je autobusová doprava skôr ako doplnková a primárne je metro a prip. električky. Pre Viedeň sú Capacity na nič - je tam metro a rozsiahla električková sieť kde nakupujú ULF-y. Berlín - tiež má metro a východná čast tiež početné električkové trate atď...Bratislava nemá Metro, ani rýchlodráhu a električky nechodia všade.
Každopádne Capacity sú tak či tak objednané a aké vozidlá ďalej by bolo vhodné dodať?
- asi každý nebude súhlasiť ale ja osobne by som vybral buď Citelis alebo Mercedes Citaro a to z dôvodu čo najvačšej unifikácie vozového parku aj vrátane sólo vozidiel. Sólo Citelisov je 35 a do unifikácie možno zaradiť aj 6ks 25Tr.
Citara by zase mali do určitej miery unifikáciu so 40ks Capacity - tu ale neviem celkom lebo Capacity má iné čelo.
Ešte možno Sor NB18 ale takisto nevie koľko má spoločné rada NB s BN, karosérie sú úplne odlišné.
Valec
Ružinov má síce na rozdiel od Karlovej Vsi s Petržalkou priame spojenie (L68, 96, 98), ale isto viac petržalčanov cestuje za prácou do Ružinova, ako do Karlovky. Koniec koncov, tie plné autobusy tomu aj nasvedčujú. Cesta cez Prístavný most (najmä v špičkách) rýchlejšia ani nie je, ráno radšej cestujem v kombinácii 94+8 (16) ako priamou 196-tkou.
Ak sekať linky na stanicu, tak potom je naozaj najlepšie ponechať priamu linku na Vajnorskú, Ružinovčania majú (na miestne pomary) veľmi pohodlný prestup na L201 na zastávke Saleziáni. Ponechaním L8 na stanicu ružinovčanom vezmeš jednu linku do centra (a teda ponecháš len jednu) čomu sa isto nepotešia a podľa tvojho návrhu sa na rozdiel od ostatným MČ nedostanú priamo nikam ďalej ako do centra.
K poslednému len toľko, že ak L9 do Dúbravky, tak potom na úkor L4 (nech sú teda len po 2 linky na radiálu) a že tvojim vyčistením liniek v KV by si im riadne preriedil aj kapacitu, keďže žiadna linka by v KV nezačínala.
Re #138268 Ik: Ja sa tými linkami vozievam a som toho názoru, že CapaCity rozhodne nepotrebujeme. Navyše si skús tipnúť, koľko z nich pôjde do Petržalky.
A ako ďalej čítam tvoje príspevky, tak vidím že neuveriteľne trepeš. Ale to už by som ponechal na osobnú diskusiu. ?
Re #138300 derik: Aj Aupark by mohli zavrieť, a pre ešte vyššiu bezpečnosť z diaľnice spraviť vodnú priekopu.