Igorko: som kdesi pocul, ze studenti v Holandsku maju automaticky narok na bezplpatnu prepravu v 2. triede osobnych vlakov, a ze v ostatnych typoch vlakov maju zlavu. Neviem, co je na tom pravdy. A okrem toho, ved studenti su tiez zakaznici, navyse pravidelni, ktori sa k tomu svmu vlaku (najma na dlhsich tratiach) radi vracaju. Zvlast na sieti ZSR, ale i CD cestuje obrovske mnozstvo studentov. Preco si ich (coby zakaznikov) neudrzat? Len preto, ze autobus Presov-Praha ide 9 hodin a stoji 500 Kc? Sak od toho je konkurencia. Dnes ludia cestuju vlakom len preto, ze je pohodlnejsi. Keby nebol (napr. keby existovala dialnica D1 v celej projektovanej dlzke), nikto by sa do vlaku nepchal.
. Sa priznam, ze mi vlak odchadzal z holesovic a mal som tak hodinku do odjazdu, tak som sa potesil, ze 200-ka chodi priamo odtial. Tak som sa zviezol. Jasne, asi sa zhodneme, ze co som videl, tak asi najvyhodnejsie busy, potazmo mne by sa pacilo - aj tbusy, by boli pre BA prave solarisy. Ale hmm - sa obavam, ze zalubenost DPB v plynakoch povedie slusne povedane do paze. Zase sa kupi nejaky humus - typu agora na plyn. To by fakt nemuselo byt. Troliky, asi zase budu z ostrova sociku
. Nerozumiem tomu, na jednej strane ma DPB zaujem o este nevyskusane riesenia - 4dverovy SOR, vecne nefungujuca dubnicka vyzbroj na eliny, ci podobne experimenty, a na druhej - ked by mohla vyuzit rozumne tuto svoju zalubenost napr. Trollina, ci i4xxT, alebo solaris tak to nie. Vzdy je to opacne tusim
, nejak moc klikam. Ako hovori moja znama ze Zaaahoraa: Eeeeenem sem klikva.
Andrej (Anndy008)
A neviem, co je napr. na takej busovej doprave take genialne. Je to nepohodlne, po tom, co u nas pred par rokmi zvacsa zrusili expresne linky, tak sa kazdy SAD bus, bez ohladu na to, ci ide BA-Nitra, alebo BA-Bardejov, tara cez kazdu dedinu, na ktoru natrafi po ceste, takze je to len utrpenie. Len maly priklad - Bratislava - Bojnice - cesta trva cez 4 hodiny - autobusom - raz som ju omylom absolvoval. A vlakom ste v prievidzi za dve hodinky. Ono nejde len o zrusenie 25 lokalok, ale aj o obmedzenie ostatnych vlakov (200 spojov). Ja vobec nemam laviciarske zmyslanie, ale zase nie som za kazdu hlupost.
Neviem, ci chcete dalsie priklady, ale co som nedavno pisal - som presiel BA-Ostrava-Praha-K.Vary-Praha-BA. Najkomfortnejsie a najrychlejsi a najlacnejsi sposob bol vlak. V ostrave som bol z BA nieco za 4 hodky a to som v breclavi aj tak cakal 40min. Busom z BA do ostravy by som cestoval 6hodin. A tak podobne. A taktiez vlastnym autom by som tu cestu nechcel absolvovat.
Sa chodte previezt len do CR. Od ceskej trebovej, ako pisal m@rtin, az po hranice (kuty st.hr.) maju novu trat, nove stanice (vsetky - kazda dedinka ma novy peron), tak isto Ostrava praha - tam prace este pokracuju, ale minimalne na polovici uz maju nove kolaje a podobne. U nas sa s.e.r.u s koridorom, ci co to je, len medzi trnavou a BA, uz kolko rokov. Ale, je to vobec skoda hovorit. Dobra osobna zeleznicna doprava dokaze konkurovat aj leteckej (na kratsie vzdialenosti), ale to je u nas este utopia.
Jo davat na porovnanie amicke zeleznice - no to je sen. Ved tam su uplne ine podmienky, historicke suvislosti a pod. Okrem ineho tam maju velmi rozsirenu letecku dopravu, a to aj na kratsie vzdialenosti (na ich pomery), ktora je vobec na europske pomery lacna (pre cestujucich - resp. vela ludi si ju moze dovolit). Takze to by som neporovnaval.