dex #13163: Si porovnaj spotrebu vlaku, kde sa vmesti X ludi (neviem, kolko ludi sa vojde do 810+010, co moze byt taka typicka mala lokalka) a spotrebu X/1.2 (priemerny pocet osob v aute)...
m@rtin #13171: Ak vodic nie je v stave dodrziavat maximalnu rychlost, tak mozno nie je v stave viest (kontrolovat) supravu. To je moj nazor, mozes mi oponovat, ale ja osobne dokial vnimam svet, viem dodrzat rychlost (v aute).
Andrej #13179: BA-PD vlakom za 2 hodiny? Siel som tam niekolkokrat a vzdy to bolo busom rychlejsie a nikdy to nebolo tak malo ako 2 hodiny.
m@rtin #13171: Ak vodic nie je v stave dodrziavat maximalnu rychlost, tak mozno nie je v stave viest (kontrolovat) supravu. To je moj nazor, mozes mi oponovat, ale ja osobne dokial vnimam svet, viem dodrzat rychlost (v aute).
Andrej #13179: BA-PD vlakom za 2 hodiny? Siel som tam niekolkokrat a vzdy to bolo busom rychlejsie a nikdy to nebolo tak malo ako 2 hodiny.
Andrej (Anndy008)
A neviem, co je napr. na takej busovej doprave take genialne. Je to nepohodlne, po tom, co u nas pred par rokmi zvacsa zrusili expresne linky, tak sa kazdy SAD bus, bez ohladu na to, ci ide BA-Nitra, alebo BA-Bardejov, tara cez kazdu dedinu, na ktoru natrafi po ceste, takze je to len utrpenie. Len maly priklad - Bratislava - Bojnice - cesta trva cez 4 hodiny - autobusom - raz som ju omylom absolvoval. A vlakom ste v prievidzi za dve hodinky. Ono nejde len o zrusenie 25 lokalok, ale aj o obmedzenie ostatnych vlakov (200 spojov). Ja vobec nemam laviciarske zmyslanie, ale zase nie som za kazdu hlupost.
Neviem, ci chcete dalsie priklady, ale co som nedavno pisal - som presiel BA-Ostrava-Praha-K.Vary-Praha-BA. Najkomfortnejsie a najrychlejsi a najlacnejsi sposob bol vlak. V ostrave som bol z BA nieco za 4 hodky a to som v breclavi aj tak cakal 40min. Busom z BA do ostravy by som cestoval 6hodin. A tak podobne. A taktiez vlastnym autom by som tu cestu nechcel absolvovat.
Sa chodte previezt len do CR. Od ceskej trebovej, ako pisal m@rtin, az po hranice (kuty st.hr.) maju novu trat, nove stanice (vsetky - kazda dedinka ma novy peron), tak isto Ostrava praha - tam prace este pokracuju, ale minimalne na polovici uz maju nove kolaje a podobne. U nas sa s.e.r.u s koridorom, ci co to je, len medzi trnavou a BA, uz kolko rokov. Ale, je to vobec skoda hovorit. Dobra osobna zeleznicna doprava dokaze konkurovat aj leteckej (na kratsie vzdialenosti), ale to je u nas este utopia.
Jo davat na porovnanie amicke zeleznice - no to je sen. Ved tam su uplne ine podmienky, historicke suvislosti a pod. Okrem ineho tam maju velmi rozsirenu letecku dopravu, a to aj na kratsie vzdialenosti (na ich pomery), ktora je vobec na europske pomery lacna (pre cestujucich - resp. vela ludi si ju moze dovolit). Takze to by som neporovnaval.