M@rtin: No podla mna Ostrava trpi tym, ze ma dost malo penazi. Napriek tomu by som povedal, ze to co ma, vyuziva uplne suprovo. Nema sice tak vela uplne novych vozov (preto malo nizkopodlaznosti), ale tie stare (myslim najma t-busy), ale tie stare ma v super stave - ved 14Tr a 15tr je tazke rozoznat od nasich 15TrM (nebyt napravy snad
). No a o tom svedci aj fakt, ze si za lacne prachy odkupili 2x 17Tr a dali do prevadzkyschopneho stavu a takisto este z jednej karosy 8xx urobili tretiu 17Tr - co vyrazne usetrili a maju tri "nove" troliky. Taktiez, to ze kupuju ojazdene kolajnice a prazdce od CD, je good a uricte tam je aj vela inych veci, o ktorych neviem.
No co sa tyka nizkej obsaditelnosti vozidiel. Mas pravdu. Lenze, ze je tam malo miesta to som si vsimol prave preto, ze ta kontretna linka 200 bola napchata a ja kym som sa dostal zpredu dozadu autobusu a spat, tak som sa namakal. Netvrdim, ze je to v kazdom vasom spoji tak, ale nemyslim si, ze by u vas jazdili busy, len poloprazdne. Naposledy som bol v prahe - na dlhsie - tak tri roky dozadu a pred tym, dalsie tri roky kazdorocne, niekedy aj 2x do roka a mhd som jazdil dost. A mozem povedat, ze plna bola vzdy. Nie prepchata, ako u nas, ale plna dost.
No, neviem, co si myslel tym, ze agory su stare. Mozno kratke - ale ja som narazal na to, ze tymi dvoma kusmi (sorry, ev. c. som si nezapisal) klbovych, tak tie boli - aspon podla stitku - z roku 2002 a vrzali dost priserne. Ak si myslel, na design a vnutrone usporiadanie - tak to mas pravdu - je to uz stare - tak isto ako 21tr - na tych je to vidiet dost - aspon tie v Ostrave.
J: ja nemam moc naladu nadavat na BA, ale co sa tyka cistoty by si sa mal ist asi naozaj pozriet niekam inam. Nehovorim, ze u nas nie su ciste vozy, sem-tam ano - lenze inde je to naopak. Sem-tam uvidis jeden, co je trochu zasvineny. A hlavne mi ide o vnutornu cistotu. Typicky - mozno okrem vynimiek - 1803, 1808, ci ine - tak vo vnutri ked pozries, tak kazdy roh, ci ina nerovnost je zazrata od spiny, ze by si ju mohol odtial lopatou odhadzovat.
Napr. dnes som siel 4510 - zvonku usiel, ale zvnutra - dvere zaprasene - ofrkane, rohy nepovymetanae - na zemi (nebolo este mokro) vrstva prachu uschnuteho a podobne.

No co sa tyka nizkej obsaditelnosti vozidiel. Mas pravdu. Lenze, ze je tam malo miesta to som si vsimol prave preto, ze ta kontretna linka 200 bola napchata a ja kym som sa dostal zpredu dozadu autobusu a spat, tak som sa namakal. Netvrdim, ze je to v kazdom vasom spoji tak, ale nemyslim si, ze by u vas jazdili busy, len poloprazdne. Naposledy som bol v prahe - na dlhsie - tak tri roky dozadu a pred tym, dalsie tri roky kazdorocne, niekedy aj 2x do roka a mhd som jazdil dost. A mozem povedat, ze plna bola vzdy. Nie prepchata, ako u nas, ale plna dost.
No, neviem, co si myslel tym, ze agory su stare. Mozno kratke - ale ja som narazal na to, ze tymi dvoma kusmi (sorry, ev. c. som si nezapisal) klbovych, tak tie boli - aspon podla stitku - z roku 2002 a vrzali dost priserne. Ak si myslel, na design a vnutrone usporiadanie - tak to mas pravdu - je to uz stare - tak isto ako 21tr - na tych je to vidiet dost - aspon tie v Ostrave.
J: ja nemam moc naladu nadavat na BA, ale co sa tyka cistoty by si sa mal ist asi naozaj pozriet niekam inam. Nehovorim, ze u nas nie su ciste vozy, sem-tam ano - lenze inde je to naopak. Sem-tam uvidis jeden, co je trochu zasvineny. A hlavne mi ide o vnutornu cistotu. Typicky - mozno okrem vynimiek - 1803, 1808, ci ine - tak vo vnutri ked pozries, tak kazdy roh, ci ina nerovnost je zazrata od spiny, ze by si ju mohol odtial lopatou odhadzovat.
Napr. dnes som siel 4510 - zvonku usiel, ale zvnutra - dvere zaprasene - ofrkane, rohy nepovymetanae - na zemi (nebolo este mokro) vrstva prachu uschnuteho a podobne.
romanca
prvym krokom by jednoznacne malo byt prepustenie toho obrovskeho mnozstva ludi. argument, ze tym stupne nezamestnanost je chory, ti ludia su aj tak plateni z nasich dani a je rozdiel ci niekom platis 3000 sk mesacne podporu alebo 15000 sk mesacne plat. navyse su to aj tak vacsinou najma "kancelarske krysy" ktore aj tak nic nerobia len popijaju kavicku.
strajk zelezniciarov akoze proti ruseniu trati je len zastupnym strajkom. ved na otazku novinara, ci by straj odvolali keby sa rusenie trati oddialilo ten ich boss jednoznacne povedal, ze nie, ze oni maju dalsie body v agende... tento sa im jednoducho najviac sikne do karat, lebo to nevyzera tak, ze strajkuju za svoje vacsie platy alebo menej roboty ale akoze bojuju za chudakov, co nemaju ako cestovat.
ziadna trat by sa nezrusila keby sa povedalo, ze ludia budu platit cestovne podla nakladov. to jednoducho je neodskriepitleny fakt, ze za kazdu korunu trzieb je dvadsat korun nakladov.podla mna to napokon aj k tomu dospeje ale su nutne tieto ritualne tance. mozno na tych dvadsatkorun budu prispievat vuc a budu lepsie kontrolovat hospodarenie zeleznic na tomktorom useku. len pripominam, ze naprikald taky dochodca plati cestovne len 1 sk. ked je aj ten vlacik plny dochodcov, tak na trzbach vyzberaju len par korun. ale dochodcovia si toto pravu nechcu nechat zobrat.