Reply on: Juro #13128:
Amtrak - presne tak - vymyvanie mozgovCo sa tyka zeleznic vs. inej dopravy, viete mi niekto povedat, kolko sa rocne prispieva z rozpoctov (statneho, obecnych) na jednotlive druhy dopravy: teda na zeleznicnu, automobilovu, autobusovu? Najlepsie by bolo sledovat pocet zamestnancov, pocet osobokilometrov v osobnej doprave, pocet tonokilometrov v nakladnej doprave, pocet zamestnancov, ktori ju zabezpecuju. Pritom sa do toho musia ratat vsetky dotacie cestoveho do verejnej dopravy z verejnych zdrojov, naklady na vystavbu novych ciest/zeleznic, naklady na udrzbu ciest/zeleznic, mzdove naklady (pri verejnej doprave zvysok toho, co zeleznica potrebuje ako dotacia a neziska na cestovnom, pri automobilovej doprave platy cestarov, ktore su hradene z verejnych zdrojkov).
Juro
Co sa tyky tych poplatkov za dopravnu cestu tak si nemyslim ze u nas su najvysie, ale skor najmenej dotovane.
Inak clanok je super. Ale nejakych 400 mil. je fakt smiesna suma v porovnani s tym, ze len minuly rok dostalo cca 16 zel. rodin byty v novo postavenom dome na Sancovej (cenu odhadujem) za min. 100mil. Sk
Len tak mimochodom za chybajucu miliardu Sk pre dotovanie zeleznicnej dopravy si stat postavy tak 1-5 km dialnice. Nech zije cestna lobby a magorkovia typu Pro*****ovic a vseved c.2 Rusko (vseved c.1 je Fico).
J: Ta spolocnost bola AMTRAKa to co prezentoval pan OPaterny je s prepacenim. pekna peachovina. Pozri sa sem:
http://www.amtrak.com/about/amtrakfacts.html
AMTRACK je len operator v osobnej doprave a vlastni len 730 mil trati a na tych ostatnych len jazdi. A pozri sa na ten vykon na tych 40000km trati prepravi denne len 65000 osob. Boha to je vykon a v nakladnej doprave ani tonu. Vidim ze vymyvanie mozgov prostrednictvom TV Markiza a inych pisalkov pokracuje.