Reply on: romanca #13012:
Ing. Bronislav Weigl, zvaný tiež ing. Nedopalok, poprípade ing. Špak, je riaditeľom rezortu prevádzky a techniky (RRPaT) DPB. Je to jeden z inteligentnejších ľudí vo vedení DPB, má ale aj pár nedostatkov - napríklad že nie je ochotný sa nechaŤ inšpirovať odinakiaľ, má trošku zataralé názory na zákaznícke správanie se podniku a trpí nechuťou bojovať s truľkami - radšej ustúpi.I.
tr3mp
Co sa tyka zeleznic vs. inej dopravy, viete mi niekto povedat, kolko sa rocne prispieva z rozpoctov (statneho, obecnych) na jednotlive druhy dopravy: teda na zeleznicnu, automobilovu, autobusovu? Najlepsie by bolo sledovat pocet zamestnancov, pocet osobokilometrov v osobnej doprave, pocet tonokilometrov v nakladnej doprave, pocet zamestnancov, ktori ju zabezpecuju. Pritom sa do toho musia ratat vsetky dotacie cestoveho do verejnej dopravy z verejnych zdrojov, naklady na vystavbu novych ciest/zeleznic, naklady na udrzbu ciest/zeleznic, mzdove naklady (pri verejnej doprave zvysok toho, co zeleznica potrebuje ako dotacia a neziska na cestovnom, pri automobilovej doprave platy cestarov, ktore su hradene z verejnych zdrojkov).