Igorko: som kdesi pocul, ze studenti v Holandsku maju automaticky narok na bezplpatnu prepravu v 2. triede osobnych vlakov, a ze v ostatnych typoch vlakov maju zlavu. Neviem, co je na tom pravdy. A okrem toho, ved studenti su tiez zakaznici, navyse pravidelni, ktori sa k tomu svmu vlaku (najma na dlhsich tratiach) radi vracaju. Zvlast na sieti ZSR, ale i CD cestuje obrovske mnozstvo studentov. Preco si ich (coby zakaznikov) neudrzat? Len preto, ze autobus Presov-Praha ide 9 hodin a stoji 500 Kc? Sak od toho je konkurencia. Dnes ludia cestuju vlakom len preto, ze je pohodlnejsi. Keby nebol (napr. keby existovala dialnica D1 v celej projektovanej dlzke), nikto by sa do vlaku nepchal.
Kockac
Ad lokalky: Najdolezitejsi na HD (hromadnej doprave) je podla mna prave ten ekologicky aspekt! (Hn)USAci (:-D) si mozu mysliet, ze s prakticky neexistujucou HD vystacia a mozno aj vystacia, ale v Europe je omnoho vyssia hustota obyvatelstva. Predstavte si tie emisie, keby kazdy jazdil autom.
Co sa tyka Amtraku, tak, pokial viem, su americke zeleznice cenovo niekde uplne inde - nie je to ziadne preprava pre masy ako u nas.
Navyse som rozhodne presvedceny, ze rusit trate a vrazat peniaze do flakacov na riaditelstve je *****ina. (Sorry za nadavku, ale rozmyslal som nad tym par minut bez toho, aby som nasiel slusne slovo presne opisujuce moj nazor.)
PS: Netvrdim, ze IAD nema svoje miesto, ale som presvedceny, ze v USA (a mimo USA duplom) si rvu vlasy, ze co s ich emisiami...