Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
dex #13163: Si porovnaj spotrebu vlaku, kde sa vmesti X ludi (neviem, kolko ludi sa vojde do 810+010, co moze byt taka typicka mala lokalka) a spotrebu X/1.2 (priemerny pocet osob v aute)...
m@rtin #13171: Ak vodic nie je v stave dodrziavat maximalnu rychlost, tak mozno nie je v stave viest (kontrolovat) supravu. To je moj nazor, mozes mi oponovat, ale ja osobne dokial vnimam svet, viem dodrzat rychlost (v aute).
Andrej #13179: BA-PD vlakom za 2 hodiny? Siel som tam niekolkokrat a vzdy to bolo busom rychlejsie a nikdy to nebolo tak malo ako 2 hodiny.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Igorko - napisal som ti na mail na tu adresu, co mas uvedenu v tvojich prispevkoch.
Igorko: som kdesi pocul, ze studenti v Holandsku maju automaticky narok na bezplpatnu prepravu v 2. triede osobnych vlakov, a ze v ostatnych typoch vlakov maju zlavu. Neviem, co je na tom pravdy. A okrem toho, ved studenti su tiez zakaznici, navyse pravidelni, ktori sa k tomu svmu vlaku (najma na dlhsich tratiach) radi vracaju. Zvlast na sieti ZSR, ale i CD cestuje obrovske mnozstvo studentov. Preco si ich (coby zakaznikov) neudrzat? Len preto, ze autobus Presov-Praha ide 9 hodin a stoji 500 Kc? Sak od toho je konkurencia. Dnes ludia cestuju vlakom len preto, ze je pohodlnejsi. Keby nebol (napr. keby existovala dialnica D1 v celej projektovanej dlzke), nikto by sa do vlaku nepchal.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: m@rtin #13169:
No tak to som potom trafil na tu spravnu linku 😃. Sa priznam, ze mi vlak odchadzal z holesovic a mal som tak hodinku do odjazdu, tak som sa potesil, ze 200-ka chodi priamo odtial. Tak som sa zviezol. Jasne, asi sa zhodneme, ze co som videl, tak asi najvyhodnejsie busy, potazmo mne by sa pacilo - aj tbusy, by boli pre BA prave solarisy. Ale hmm - sa obavam, ze zalubenost DPB v plynakoch povedie slusne povedane do paze. Zase sa kupi nejaky humus - typu agora na plyn. To by fakt nemuselo byt. Troliky, asi zase budu z ostrova sociku 😞. Nerozumiem tomu, na jednej strane ma DPB zaujem o este nevyskusane riesenia - 4dverovy SOR, vecne nefungujuca dubnicka vyzbroj na eliny, ci podobne experimenty, a na druhej - ked by mohla vyuzit rozumne tuto svoju zalubenost napr. Trollina, ci i4xxT, alebo solaris tak to nie. Vzdy je to opacne tusim 😞.
Na trosku inu temu:

Dnes som sa viezol v 209/3, voz 6284 (tusim). Isiel som z Racismyta na Kramare, zastavka Magurska. Normalne som mal nervy ked som vystupoval. Ten vodic bol totalny kreten a blb. Isiel s tym ako 150 rocna korytnacka (max. 30 m/h), to co ukazal bola jazda na tyrystoroch, silne pochybujem ze vobec siel do shuntu. Strasne, k tomu ta "perfektne vyladena" RABA, hucala ako svina, najma pri rychlosti okolo 15 km/h, ktorou sme takmer nepretrzite isli. No strasne! To, co je KRABUST vo vozovni Krasnany bol tento vodic vo vozovni Trnavka. Teda TRNBUST - Trnavkarsky buzerant s trolejbusom. Brrr. Strasne, potom ze preco ludia nadavaju na trolejbusy ze su pomale...
Reply on: Papyr #13176:
A zaregistroval si, že pri použití KMB ČD nemusíš platiť príplatok? Ale vlastne vy tam už IC-čka nemáte, takže nič, máš pravdu. Otázku čakania v Kysaku riešim dojazdom až do KE a busom do PO alebo taxíkom z Kysaku do PO (rád tam príde). No, za minimálnu cenu vo svete jazdia autobusy, nie vlaky. Vo svete je zvykom, že vlak je drahší, autobus je pre študentov, nezamestnaných a podobne...Len u nás sa ujala tradícia, že vlak je sociálna služba. Ono to pri súčasnej úrovni ani nemôže byť inak.
I.
J #13155: Ak mas na mysli tych lacnych, tak sa volaju tusim Ryanair.
Ad lokalky: Najdolezitejsi na HD (hromadnej doprave) je podla mna prave ten ekologicky aspekt! (Hn)USAci (:-D) si mozu mysliet, ze s prakticky neexistujucou HD vystacia a mozno aj vystacia, ale v Europe je omnoho vyssia hustota obyvatelstva. Predstavte si tie emisie, keby kazdy jazdil autom.
Co sa tyka Amtraku, tak, pokial viem, su americke zeleznice cenovo niekde uplne inde - nie je to ziadne preprava pre masy ako u nas.
Navyse som rozhodne presvedceny, ze rusit trate a vrazat peniaze do flakacov na riaditelstve je *****ina. (Sorry za nadavku, ale rozmyslal som nad tym par minut bez toho, aby som nasiel slusne slovo presne opisujuce moj nazor.)
PS: Netvrdim, ze IAD nema svoje miesto, ale som presvedceny, ze v USA (a mimo USA duplom) si rvu vlasy, ze co s ich emisiami...
tr3mp: Ja som chcel ist do Lednickych Rovni. Sice som tam bol uz x krat, ale hydro***** 850 mam rad.
Reply on: m@rtin #13171:
Matra veru žiadny cudzí predmet v koľajisku nerozozná. Matra je tá doska súbežná s koľajnicami, ako by ten predmet rozoznala? ARS-ka bol zabezpečovací systém, ACB bol systém, ktorý zabezpečoval Automatické Cieľové Brzdenie vlakov a na rozdiel od Matry dokázal pri tom aj pribrzdiť, využiť výbeh, dynamiku vozidla. Matra len tupo ststicky cpe do vozidla svoj rýchlostný profil.
I.
Co vsak mna najviac hneva, ze som sa chcel ist zviest v sobotu tratami Sala - Neded a Kolarovo - Komarno. Uz sa mi to asi nikdy nepodari 😞
Igor, to je o nicom, niektorym hlavam nevysvetlis, ani keby si sa rozkrajal. Cestna lobby ma silne paky.
Reply on: tr3mp #13167:


DIIIIK ! Nevsimol som si. 😉
🙂, nejak moc klikam. Ako hovori moja znama ze Zaaahoraa: Eeeeenem sem klikva.
Reply on: dex #13163:
Akurát, že železnica jej potrebuje menej. Uvediem príklad: Na trati Rožňava - Dobšiná sa za deň prevezie asi 4950 t nákladu. Koľko kamiónov by bolo treba?
I.
Reply on: J #13156:
NAstastie biele kosele nenosim.
Ja nie som proti dialniciam, ja chcem len rovnake podmienky a proporcionalny rozvoj vsetkych druhov dopravy a nie dialnice na ukor zeleznic, alebo naopak.
dex: Ani VW by nepostavil zavod v Devinskej keby tam neviedla zeleznica. A nejde len o lokalky, ide o celu zeleznicu ako system.
A co sa tyka ekologie, nejde o elektrifikaciu. Kolko kamionov potrebujes napr. na 1000 ton tovaru?
Reply on: J #13160:
Takisto ako Slováci trpeli 70 rokov komplexmi, že doplácajú na Česko a Čechov a po rozdelení sa ukázalo, aká je realita...
I.
Reply on: J #13156:
NAstastie biele kosele nenosim.
Ja nie som proti dialniciam, ja chcem len rovnake podmienky a proporcionalny rozvoj vsetkych druhov dopravy a nie dialnice na ukor zeleznic, alebo naopak.
dex: Ani VW by nepostavil zavod v Devinskej keby tam neviedla zeleznica. A nejde len o lokalky, ide o celu zeleznicu ako system.
A co sa tyka ekologie, nejde o elektrifikaciu. Kolko kamionov potrebujes napr. na 1000 ton tovaru?
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Boze ludia. Mi ukazte, ktora vyspela krajina nema dobru a siroku zeleznicnu siet? Ziadna, teda mozno velka britania. Ale tam to sprasili uz davno (neuvazenou a nepodarenou privatizaciou a inymi hlupostami) a este teraz sa z toho nepozviechali, co by malo byt skor memento. Je to asi jedina vyspela krajina, kde sucasne vlaky maju dlhsiu jazdnu dobu na tej istej trati, ako 20 - 30 rokov dozadu. Lebo inde prisli na to, ze zeleznicna osobna doprava je potrebna, ziadana, ekologicka, kapacitna a zvacsa ovela komfornejsia, ako iny druh pozemnej dopravy, aj ked sa na nu skoro vzdy doplaca.

A neviem, co je napr. na takej busovej doprave take genialne. Je to nepohodlne, po tom, co u nas pred par rokmi zvacsa zrusili expresne linky, tak sa kazdy SAD bus, bez ohladu na to, ci ide BA-Nitra, alebo BA-Bardejov, tara cez kazdu dedinu, na ktoru natrafi po ceste, takze je to len utrpenie. Len maly priklad - Bratislava - Bojnice - cesta trva cez 4 hodiny - autobusom - raz som ju omylom absolvoval. A vlakom ste v prievidzi za dve hodinky. Ono nejde len o zrusenie 25 lokalok, ale aj o obmedzenie ostatnych vlakov (200 spojov). Ja vobec nemam laviciarske zmyslanie, ale zase nie som za kazdu hlupost.
Neviem, ci chcete dalsie priklady, ale co som nedavno pisal - som presiel BA-Ostrava-Praha-K.Vary-Praha-BA. Najkomfortnejsie a najrychlejsi a najlacnejsi sposob bol vlak. V ostrave som bol z BA nieco za 4 hodky a to som v breclavi aj tak cakal 40min. Busom z BA do ostravy by som cestoval 6hodin. A tak podobne. A taktiez vlastnym autom by som tu cestu nechcel absolvovat.

Sa chodte previezt len do CR. Od ceskej trebovej, ako pisal m@rtin, az po hranice (kuty st.hr.) maju novu trat, nove stanice (vsetky - kazda dedinka ma novy peron), tak isto Ostrava praha - tam prace este pokracuju, ale minimalne na polovici uz maju nove kolaje a podobne. U nas sa s.e.r.u s koridorom, ci co to je, len medzi trnavou a BA, uz kolko rokov. Ale, je to vobec skoda hovorit. Dobra osobna zeleznicna doprava dokaze konkurovat aj leteckej (na kratsie vzdialenosti), ale to je u nas este utopia.

Jo davat na porovnanie amicke zeleznice - no to je sen. Ved tam su uplne ine podmienky, historicke suvislosti a pod. Okrem ineho tam maju velmi rozsirenu letecku dopravu, a to aj na kratsie vzdialenosti (na ich pomery), ktora je vobec na europske pomery lacna (pre cestujucich - resp. vela ludi si ju moze dovolit). Takze to by som neporovnaval.
Reply on: J #13155:

No neviem čo vieš Ty, ja toho viem dosť (napríklad si viem všimnúť, že mám prehodenú QWERTY klávesnicu za QWERTZ a opraviť si to:-)), železnici sa venujem už pár rokov. A fakt, že ŽSR+ZSSK sú žráče peňazí, sa dá riešiť podstatne inak ako zrušením tratí. Tým sa toiž neušetrí ale prerobí. A ak nevieš, či je Viedeň väčšia ako Praha, tak si to NAJPRV over a až potom to uplatňuj. Viedeň je totiž VÝRAZNE väčšia.
I.
Reply on: Andrej (Anndy008) #13154:
Pošli mi mailovú adresu, napíšem Ti to.
I.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.