Boze ludia. Mi ukazte, ktora vyspela krajina nema dobru a siroku zeleznicnu siet? Ziadna, teda mozno velka britania. Ale tam to sprasili uz davno (neuvazenou a nepodarenou privatizaciou a inymi hlupostami) a este teraz sa z toho nepozviechali, co by malo byt skor memento. Je to asi jedina vyspela krajina, kde sucasne vlaky maju dlhsiu jazdnu dobu na tej istej trati, ako 20 - 30 rokov dozadu. Lebo inde prisli na to, ze zeleznicna osobna doprava je potrebna, ziadana, ekologicka, kapacitna a zvacsa ovela komfornejsia, ako iny druh pozemnej dopravy, aj ked sa na nu skoro vzdy doplaca.
A neviem, co je napr. na takej busovej doprave take genialne. Je to nepohodlne, po tom, co u nas pred par rokmi zvacsa zrusili expresne linky, tak sa kazdy SAD bus, bez ohladu na to, ci ide BA-Nitra, alebo BA-Bardejov, tara cez kazdu dedinu, na ktoru natrafi po ceste, takze je to len utrpenie. Len maly priklad - Bratislava - Bojnice - cesta trva cez 4 hodiny - autobusom - raz som ju omylom absolvoval. A vlakom ste v prievidzi za dve hodinky. Ono nejde len o zrusenie 25 lokalok, ale aj o obmedzenie ostatnych vlakov (200 spojov). Ja vobec nemam laviciarske zmyslanie, ale zase nie som za kazdu hlupost.
Neviem, ci chcete dalsie priklady, ale co som nedavno pisal - som presiel BA-Ostrava-Praha-K.Vary-Praha-BA. Najkomfortnejsie a najrychlejsi a najlacnejsi sposob bol vlak. V ostrave som bol z BA nieco za 4 hodky a to som v breclavi aj tak cakal 40min. Busom z BA do ostravy by som cestoval 6hodin. A tak podobne. A taktiez vlastnym autom by som tu cestu nechcel absolvovat.
Sa chodte previezt len do CR. Od ceskej trebovej, ako pisal m@rtin, az po hranice (kuty st.hr.) maju novu trat, nove stanice (vsetky - kazda dedinka ma novy peron), tak isto Ostrava praha - tam prace este pokracuju, ale minimalne na polovici uz maju nove kolaje a podobne. U nas sa s.e.r.u s koridorom, ci co to je, len medzi trnavou a BA, uz kolko rokov. Ale, je to vobec skoda hovorit. Dobra osobna zeleznicna doprava dokaze konkurovat aj leteckej (na kratsie vzdialenosti), ale to je u nas este utopia.
Jo davat na porovnanie amicke zeleznice - no to je sen. Ved tam su uplne ine podmienky, historicke suvislosti a pod. Okrem ineho tam maju velmi rozsirenu letecku dopravu, a to aj na kratsie vzdialenosti (na ich pomery), ktora je vobec na europske pomery lacna (pre cestujucich - resp. vela ludi si ju moze dovolit). Takze to by som neporovnaval.
A neviem, co je napr. na takej busovej doprave take genialne. Je to nepohodlne, po tom, co u nas pred par rokmi zvacsa zrusili expresne linky, tak sa kazdy SAD bus, bez ohladu na to, ci ide BA-Nitra, alebo BA-Bardejov, tara cez kazdu dedinu, na ktoru natrafi po ceste, takze je to len utrpenie. Len maly priklad - Bratislava - Bojnice - cesta trva cez 4 hodiny - autobusom - raz som ju omylom absolvoval. A vlakom ste v prievidzi za dve hodinky. Ono nejde len o zrusenie 25 lokalok, ale aj o obmedzenie ostatnych vlakov (200 spojov). Ja vobec nemam laviciarske zmyslanie, ale zase nie som za kazdu hlupost.
Neviem, ci chcete dalsie priklady, ale co som nedavno pisal - som presiel BA-Ostrava-Praha-K.Vary-Praha-BA. Najkomfortnejsie a najrychlejsi a najlacnejsi sposob bol vlak. V ostrave som bol z BA nieco za 4 hodky a to som v breclavi aj tak cakal 40min. Busom z BA do ostravy by som cestoval 6hodin. A tak podobne. A taktiez vlastnym autom by som tu cestu nechcel absolvovat.
Sa chodte previezt len do CR. Od ceskej trebovej, ako pisal m@rtin, az po hranice (kuty st.hr.) maju novu trat, nove stanice (vsetky - kazda dedinka ma novy peron), tak isto Ostrava praha - tam prace este pokracuju, ale minimalne na polovici uz maju nove kolaje a podobne. U nas sa s.e.r.u s koridorom, ci co to je, len medzi trnavou a BA, uz kolko rokov. Ale, je to vobec skoda hovorit. Dobra osobna zeleznicna doprava dokaze konkurovat aj leteckej (na kratsie vzdialenosti), ale to je u nas este utopia.
Jo davat na porovnanie amicke zeleznice - no to je sen. Ved tam su uplne ine podmienky, historicke suvislosti a pod. Okrem ineho tam maju velmi rozsirenu letecku dopravu, a to aj na kratsie vzdialenosti (na ich pomery), ktora je vobec na europske pomery lacna (pre cestujucich - resp. vela ludi si ju moze dovolit). Takze to by som neporovnaval.
Igorko
No neviem čo vieš Ty, ja toho viem dosť (napríklad si viem všimnúť, že mám prehodenú QWERTY klávesnicu za QWERTZ a opraviť si to:-)), železnici sa venujem už pár rokov. A fakt, že ŽSR+ZSSK sú žráče peňazí, sa dá riešiť podstatne inak ako zrušením tratí. Tým sa toiž neušetrí ale prerobí. A ak nevieš, či je Viedeň väčšia ako Praha, tak si to NAJPRV over a až potom to uplatňuj. Viedeň je totiž VÝRAZNE väčšia.
I.