ja sa normalne vlozim do tej uniformnej debaty. niekto tu naznacil, ze uniforma je formou reprezentacie dopravu a firemneho imidzu. osobne si myslim, ze kym DPB nebude mat ASPON NEJAKY firemny imidz, je zbytocne sa bavit o uniformach... ked totiz robis firme imidz, najprv jej vymyslis strategiu firemnej komunikacie, do ktorej patri napriklad aj zakaznicky servis a jeho uroven. ako druhu vec tu strategiu zacnes presadzovat...
ako tretiu vec zacnes premyslat nad unifikaciou - ta totiz umoznuje jednoduchsiu identifikaciu mojich aktivit. uz som tu o tom kedysi davno pisal a divim sa tomu dodnes: preco ma DPB vozy vsetkych farieb a viacerych vzorov (dva lomene pasy v x variantach, nelomene pasy, modro-striebro-cerveny nater, cierno-bielo-cerveny nater...)? do prdele, ved aj blby SAD ma autobusy vsetky rovnake! vsetky primestske linky maju jednotny bielo-modry nater (mozno na par vynimiek ako je GRANUS do gajar )! to je take tazke zhodnut sa na farebnej scheme a do tejto schemy fsetko zladit?
ak by sa podarili tieto tri veci, bude mozne povedat, ze DPB ma komunikacnu strategiu... ked bude mat jednotne vozy a - nech ma slak trafi - napriklad vizitky , potom je vas sa zacat bavit o uniformizacii vodicov...
v globale som totiz za a viem si zivo predstavit vodicov v rovnosate typu tricko+nohavice+siltovka...
mimochodom, pisem rocnikovu pracu na temu "komunikacia podnikov hromadnej dopravy"... dam precitat, teste sa
Igorko: Je známe, že údržba v Petržalke je najhoršia, ale nečudujem sa kedže majú iba dennú údržbu a všetko väčšie musí do ÚD. Hádam sa to zmení keď ten investor, dá prachy na výstavbu novej vozovne(to dúfam viete)
KLF: máš pravdu a dokonca, keď je nad 30 stupnov zamestnávateľ má isté povinnosti(minerálky či iné vody) a keď je na 36 sa má ukončiť pracovná doba, pokiaľ nie je klíma. Aspoň tak sa mi marí, neviem či u dopravcov nie výnimka. Mňa by na kravatu neprinútili ale nejaká ta košela a tmavé tesiláky prečo nie. Nazačiatok by stačilo aj tričko s nápisom: "Nenáhlima som v práci, nie na pretekoch" alebo "Robím čo môžem" Proste niečo vtipné proste: "dovezieme vás všade a včas"
Martin Fundárek #12663. keď nahý tak len mladé vodičky, žiadnych chlapov.
Čo hovoríte na PSA Peugeot Citroen. Mám pocit, že po zmene daňového systému, najlepšiu MHD bude mať Trnava. Tý snáď postavia aj elinu. A počuliste čo vyhlásili česi: Že je to výhodné HLAVNE pre ČR pretože si subdodávateľov budú hladať práve tam, hlavne že tu má VW komplet všetko okrem skiel. Ale po tej info som normálne čakal že nám Poliaci vyhlásia vojnu.
13Sk: ja viem. Preto som to tak myslel. Nedavno tu bola debata o vselicom, ale podstat unikla, div sa tu ludia nehadli kvoli narodnosti. A pritom slo len o fakt, ze sice prachy nie su, ale aj to co by slo bez prachov, ci by sa nebodaj usetrili, sa nerobi. len sa preziva a hnije.
#12665: Ja si pamätám (ale na Ik435, nie na TAM-e) nápis SLOVŽALKA. Keďže to bola vtedajšia 21, zhodnotil som, že to vzniklo krížením Slovnaftu s Petržalkou:-).
I.
008:vdaka.ale ja som sa snazil len pouzit sedlacke uvazovanie.A mozno este co ma naucili mesiace na 4.dp:aj ked som bol velky fanusik TAM,kym som bol len pasazier a nie vodic,tak teraz ako vodic sa nazdavam-aj ked so mnou nemusi kazdy suhlasit-ze vsetko je to o udrzbe.Cize ani karosa 732 741 ci ik 280 283 ... nemusi byt principialne k nicomu....
Si,
koľkokrát som ti už hovoril, že nemôžeš mať v meste v troleji napätie vyššie ako 1 kV? Trolej v meste je veľmi ohrozená a popri tom sama mesto ohrozuje. Rátaj napríklad s tým, že ak spadne trolej s napätím 3 kV, tak pozabíja všetkých psov na vzdialenosť najmenej 20 m od miesta dopadu. Keď pri tom bude náhodou pršať, tak ich bude viac. Aj ľudia sú tým ohrození a nie zrovna málo. Keď je krokové napätie tak veľké, že človeka porazí, tak ho ležiaceho na zemi takmer isto dorazí. Nemôžeš zvýšiť napätie v troleji mestskej dráhy. Zmier sa s tým. Ono by to ani celkom na nič nebolo. Prevodový pomer veľkosť transformátora takmer neovplyvní.
KLF,
neviem si predstaviť dopravný podnik, ktorý nechá vodiča v službe vyzlečeného do poli tela. Za to sa v Prahe prepúšťalo aj za rudofašistov. To nie je zvykom ani na Balkáne. To je tak možno na civilizačnej úrovni Uzbekistanu a ani tým si nie som istý. To je nechutný a sprostý zvyk, ktorý vypovedá iba o naprostej absencii civilizovanosti.
podla mna je debata o uniformach zbytocna.Skor o inom.Dojdes rano do roboty na 4.kolonu.Dostanes voz 4098.A co dalej?Chces doliat alycol,no pumpa dnes prave nefunguje,tak ides bez doliatia nemrz.zmesi.Pozres aspon formalne kolko je oleja.No nevies,lebo mierka je uple sucha.A dielensky ti tam doleje 5 litrov oleja.Keby si dosiel ako mas nastup,cize na linku 359 colnica jarovce je to 6,00 ,ver tomu,ze vyjazd 6.20 z vozovne a ani odchod spod noveho mosta o 6,25 nestihas,cize ta musi niekto hradit.Preco napr.nie je v prevadzke 4209???Mam ju pridelenu od 19.12.,no bol som s nou azda 5 krat vonku.A to som cez vianoce ani necerpal dovo.
Uniformy> navrhujem tri varianty LETO,JESEN,ZIMA
LETO > kosela s kratkymi rukavmi a nohavice
JESEN> normal. kosela a nohavice
ZIMA> specialny druh pre Ikarusy 280/3 a busy, v ktoryz mrznu okna zvnutra> oteplovacia kombineza 8-P
;-P
Vsimol som si ze kratke Tambusy maju zadny a bocny transparent BUSE a predny taky nemotorny velky (skoro vzdy spixelizuje a videl som aj , Blbe Diei, Kremarium).
Na dlhych Tambusoch su tabulky. Co takto bocne a zadny trans. nahradit Buse a predny nechat tabulku??? alebo zas niesu peniaze???
Jano, som rad ze vies, tu je riesenie 1xxx!
A ten 1321 robi aj ine veci- ale to nebudem menovat!
Este by som navrhoval jednu vec: Kedze D2ka z Brna konci pri vyjazde z Lamaca. a dalej je to len cesta dialnicneho typu, cotakto vymedzit odstavny prud pre A-Busy???
Rano,
-sofery na autach tade aj tak idu
-sofery a Busov: lenivy - je vo svojom prude
cielavedomi - predbehne kolonu ako niektore ine auta ;-)))
zakomlexovany - blokuje aj normalny prud aj odstvny ;-(((
Autobusy by odbremenili kolonu aut a tie by rychlejsie presli na semafory, a a-busy by boli skorej na mokrohajskej
Vztah vodic - uniforma je o zvyku. Su mesta (aj na Slovensku), kde uniformy v MHD vzdy boli, su a zrejme aj budu... A ani samotny vodic nad tym nespekuluje. Je to zvyk - sucast povolania. Tak ako policajt ma svoju, zravotna sestra tiez, tak aj on ma v praci vzdy uniformu.
Ako som uz napisal - na kravate netrvam. No musi to byt vhodne, slusne a unifikovane osatenie.
Trochu mi unika, preco sa kazdy bavi prave o tej uniforme. Ja som BA vytykal viac veci, nielen absenciu uniforiem. A uznavam, ze v rebricku dolezitosti nie su rovnosaty na prvom mieste.
V kazdom pripade si vsak nepripustam vyrok typu, ze: "Bratislavska MHD je preto taka, aka je, lebo niet penazi." S tymto ozaj nesuhlasim.
Mať vodičov upravených a uniformovaných by bolo pekné. Pre mňa je ale dôležitejšie, či vozidlo ide načas (alebo aspoň nejde s náskokom, príp. či vôbec ide), či si v električke nezašpiním gate od čarbaníc, či si v Tambuse nepichem triesku do zadku... Ak by sa vyriešili tieto problémy, mohli by vodiči jazdiť oblečení ako chcú, v rovnošate, v civile alebo pre mňa za mňa aj nahí.
Igorko: este raz si prosim precitaj pri akej prilezitosti som hovoril o transformatore... !!! Uvazoval som o zmene trakcneho napatia zo sucasnych 600 V na 3 kV (na vnutromestskych tratiach !!!) a o tom, co by to mohlo priniest. A tie trafa tam boli spominane v kombinacii toho, ze ak nezmenim na trati nic ine nez trakcne napatie, tak mozem na trat vypravit sucasne vozne s podmienkou, ze im neak upravim napajanie. a napajanie im mozem upravit tak (ak mam na troleji striedave a nie jednosmerne napatie) ze hned za zberac dam trafo a usmernovac (pretoze sucasny system je jednosmerny) a zvysnu cast elektrickej vyzbroje uz nemusim menit !
[okrem toho to bola iba fnatazia:-))]
#12626: si - Myslím, že medzi 25 kV a cca. 750 V nebude prevodný pomer 4:1. A hmotnosť trafa nebude ani tak závislá od prevodného pomeru ale od transformovaného výkonu, frekvenci atď.. No, skús sa spýtať v tom Karlsruhe, tam Ti to povedia presne (tam majú 15 kV, čiže menší prevodný pomer, ale 16,7 Hz a tým pádom aj 3* menšie sýtenie plechov. A nehovoril som o hmotnosti celého vozidla ale o podstatnom zvýšení nápravového tlaku - 1 t na nápravu u eliny bude bohate stačiť a lepšie to nebude, lebo trafo po celom voze nerozťaháš... #12630: Tonda - Vzhľadom k tomu, že na južnom Slovensku je železnica elektrizovaná 25 kV/50 Hz, tak sa jedná o trafo s prevodným pomerom cca. 33 - 42. Ten ale o hmotnosti trafa nerozhoduje - viď vyššie. #12638: Jano - vzhľadom na to, že som vodiča robil relatívne dlho a dávno, tak som nútený konštatovať, že nemáš pravdu - otváranie kabínok na letné obdobie sa povoľovalo už dávno. A môžeš sa spýtať ing. Weigla, ako to vodiči zneužívali, prečo to nie je povolené celý rok, ako to bolo kedysi. A uniforma nemusí byť len "vojenská". V Prahe majú vodiči aj uniformové tričká, aj kraťasy. Ale vodič v civile nie je veľmi peknou vizitkou dopravcu. O napr. dispečerovi v "šušťákoch" ani nehovoriac. V Prahe by sa s takým dispečerom nikto ani nebavil. #12647: KLF - Šuhajko, svojím príspevkom dokazuješ, že nie si KRABUST výnimočný ale KRABUST typický Cíferský. Ktorýže Ty si, jazdil si už pred 10 rokmi? A kto by Ťa prinútil obliecť si rovnošatu? Ing. Vingálik s výpoveďou v ruke priam bleskove. Podľa Tvojich názorov by som si tipol, že si určite členom Feckových odborov.
I.
#12647: v stuttgarte si bol? a je to tam zle? tak sa najprv zamysli, v bratislave to je ZLE! nie v stuttgarte, tam to aj funguje - narozdiel od BA. A ty si v ktorej elektricke vodic inak? myslim, ze aj ty by si radsej jazdil na tych stuttgartskych elekrickach ako na tychto starych bratislavskych kraksniach.
rovnosaty/uniformy: sa odvezte v nemecku na vlaku, tam aj sprievodca vyzera ako businessman a nie nejaky bezdomovec v zaslej komunistickej modre uniforme. A robi to oblek a kravata! a tak by to malo byt aj tu v BA aj v elektrickach. na druhej strane mi je jasne, ze kym nebude klima v elektrickach (a to zas nie je taka draha vec), tak v lete to bude pre vodicov dost hrozne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
martiner
komunikacia dpb pozostava z letacikov: najdete nas slovom aj obrazom aj na internete na adresach www.dpb.sk a www.imhd.sk