#12626: si - Myslím, že medzi 25 kV a cca. 750 V nebude prevodný pomer 4:1. A hmotnosť trafa nebude ani tak závislá od prevodného pomeru ale od transformovaného výkonu, frekvenci atď.. No, skús sa spýtať v tom Karlsruhe, tam Ti to povedia presne (tam majú 15 kV, čiže menší prevodný pomer, ale 16,7 Hz a tým pádom aj 3* menšie sýtenie plechov. A nehovoril som o hmotnosti celého vozidla ale o podstatnom zvýšení nápravového tlaku - 1 t na nápravu u eliny bude bohate stačiť a lepšie to nebude, lebo trafo po celom voze nerozťaháš... #12630: Tonda - Vzhľadom k tomu, že na južnom Slovensku je železnica elektrizovaná 25 kV/50 Hz, tak sa jedná o trafo s prevodným pomerom cca. 33 - 42. Ten ale o hmotnosti trafa nerozhoduje - viď vyššie. #12638: Jano - vzhľadom na to, že som vodiča robil relatívne dlho a dávno, tak som nútený konštatovať, že nemáš pravdu - otváranie kabínok na letné obdobie sa povoľovalo už dávno. A môžeš sa spýtať ing. Weigla, ako to vodiči zneužívali, prečo to nie je povolené celý rok, ako to bolo kedysi. A uniforma nemusí byť len "vojenská". V Prahe majú vodiči aj uniformové tričká, aj kraťasy. Ale vodič v civile nie je veľmi peknou vizitkou dopravcu. O napr. dispečerovi v "šušťákoch" ani nehovoriac. V Prahe by sa s takým dispečerom nikto ani nebavil. #12647: KLF - Šuhajko, svojím príspevkom dokazuješ, že nie si KRABUST výnimočný ale KRABUST typický Cíferský. Ktorýže Ty si, jazdil si už pred 10 rokmi? A kto by Ťa prinútil obliecť si rovnošatu? Ing. Vingálik s výpoveďou v ruke priam bleskove. Podľa Tvojich názorov by som si tipol, že si určite členom Feckových odborov.
I.
I.
MarekG
co to je? kolko to stoji? preco LEN tento voz? oplati sa to?
vdaka