Mna vsak ako dopravaka velmi mrzi, ze knizny CP MHD v BA nie je v predaji, a tak som si zacal zostavovat vlastny. Zobral som karisblok, listovu napln don a na internete som si nasiel CP. Tie potom spracuvam a tlacim na jednotlive listy, ktore potom zakladam (zatial mam len elektrickove linky). Praca to nie je najjednoduchsia, pretoze mnohe spoje nezacinaju svoju trasu od konecnej zastavky. Nastastie viem, kde su v BA vozovne elektriciek, a tak som sa dovtipil, v ktorej zastavke je najpravdepodobnejsie, ze sa v nej na trasu napajaju vyjazdy z vozovne. Tym sa mi praca znacne ulahcila.
Ale to, co chcem napisat je, ze ma zaraza (ked tak vidim tie elektrickove CP po kope), ze aka nepravidelnost tam vladne. PRECO? Ja som mal doteraz BA zafixovanu ako velke mesto, kde je doprava intervalova, ale to co som nasiel v elektrickovych CP nie je ziaden interval. Jedine, co mozno s istotou povedat je, ze v urcitych obdobiach dna je zachovany urcity pocet spojov za hodinu. Preco vsak tie spoje netvoria interval?
Ale to, co chcem napisat je, ze ma zaraza (ked tak vidim tie elektrickove CP po kope), ze aka nepravidelnost tam vladne. PRECO? Ja som mal doteraz BA zafixovanu ako velke mesto, kde je doprava intervalova, ale to co som nasiel v elektrickovych CP nie je ziaden interval. Jedine, co mozno s istotou povedat je, ze v urcitych obdobiach dna je zachovany urcity pocet spojov za hodinu. Preco vsak tie spoje netvoria interval?
Martin Fundárek
1. neochota,
2. neschopnosť.
V Bratislave sa veľa vecí "nedá", hoci inde s nimi nie je problém. Pokiaľ viem, brožované CP MHD vydáva DP Brno (za skutočne ľudové ceny), ROPID v Prahe (za ceny už menej ľudové a najmä v malom náklade), či DP Ostrava. Na Slovensku sa knižné CP pre mestskú dopravu nezvyknú vydávať (o Prešove som nevedel), ale možno si zakúpiť regionálnu infobrožúrku, kde nájdete CP MHD, zjednodušené CP vlakov a prípadne aj odchody medzimestských autobusov - napríklad v Košiciach, Poprade, Liptove (Ružomberok + LM). Samostatný CP pre MHD vydal pred cca 10 rokmi Zvolen, odvtedy som ho nezháňal. Žilinský DP predáva za 2-3 Sk cesťáky jednotlivých liniek. (Netvrdím, že tento výpočet je úplný.)