Reakcia na: kecho #108602:
A preco by to nemal robit prave DPB, ked robi linku do Chorvatskeho Grobu, ci Ciernej Vody, ci ako sa to tretie pasmo vola? Tam je to to iste - po hranice mesta to dotuje mesto, za hranicou mesta zacina drahsie pasmo plus to este dotuje prislusna obec. Teda, neviem, ci je to takto konkretne u Chorvatskeho Grobu, ale konkretne takto to funguje v DPMP, ktory dlhe desatrocia obsluhuje MHD 9 prilahlych samostatnych obci. A nikto nepinda, ze preco by mal mestsky dopravca jazdit za hranice mesta, nikto nepinda, preco mesto dotuje jazdu takejto linky az po hranice mesta, ked sa v nej aj tak vozia z 99% dedincania, a podobne. To len v Bratislave kazdy prepada desu a hroze pri pomysleni, ze by nedaj boze zadotoval nieco niekomu, kto si to nezasluzi. S tymto pristupom sa tu stretavam trvale a silne mi to pripomina modrogumnu dogmu "zlavy treba rusit, lebo sa zneuzivaju."
Valec
A keď sme pri tých cestách do školy. V ranných vlakoch do Viedne cestuje dosť základoškolákov, ktorí postupne po stanicu Parndorf Ort vystupujú. Predpokladám, že cestujú do škôl v týchto obciach práve preto, že je do nich dobré dopravné spojenie. Tak isto po dosiahnutí dobrého priameho spojenia do Hainburgu sa môže časť z nich (resp. aj iní záujemci) prihlásiť do školy v Hainburgu, predsa len je to bližšie.
Naviac, podľa môjho názoru je dosť zvrhlé ak regionálna trať vychádzajúca z miliónovej metropoly prechádza niekoľkými stovkovými až tisícovými obcami a končí 7 km pred iným, polmiliónovým mestom.