Reakcia na: kecho #108602:
A preco by to nemal robit prave DPB, ked robi linku do Chorvatskeho Grobu, ci Ciernej Vody, ci ako sa to tretie pasmo vola? Tam je to to iste - po hranice mesta to dotuje mesto, za hranicou mesta zacina drahsie pasmo plus to este dotuje prislusna obec. Teda, neviem, ci je to takto konkretne u Chorvatskeho Grobu, ale konkretne takto to funguje v DPMP, ktory dlhe desatrocia obsluhuje MHD 9 prilahlych samostatnych obci. A nikto nepinda, ze preco by mal mestsky dopravca jazdit za hranice mesta, nikto nepinda, preco mesto dotuje jazdu takejto linky az po hranice mesta, ked sa v nej aj tak vozia z 99% dedincania, a podobne. To len v Bratislave kazdy prepada desu a hroze pri pomysleni, ze by nedaj boze zadotoval nieco niekomu, kto si to nezasluzi. S tymto pristupom sa tu stretavam trvale a silne mi to pripomina modrogumnu dogmu "zlavy treba rusit, lebo sa zneuzivaju."
Papyr
Opat ste si nasli uzasnu blbost. No nevadi, podme si rozobrat realny prinos pre MHD v Bratislave, ak studenti, ktori v BA nemaju trvaly pobyt, budu nuteni jazdit za cele cestovne (rozdiel medzi polovicnym a celym im vyrovna ich kraj).
Univerzity v Bratislave mozu mat cca 60 tisic studentov (UK ma 27 tisic, STU 18 tisic, EUBA 13 tisic, plus nejake tie sukromne a umelecke VS). Dajme tomu, ze z nich v prezencnom, teda nie dialkovom studiu studuje 45 tisic. Z tychto 45 tisic odpocitajme ludi z Bratislavy, kolko ich moze byt, 10 tisic? Zostane nam 35 tisic cezpolnych studentov, ktori maju trvaly pobyt niekde od Rovinky po Ciernu nad Tisou. Budme stedri a predpokladajme, ze 25 000 studentov si kupuje mesacnik na MHD a teda ho budu mat o tri stovky drahsi. Predpokladajme dalej, ze nikto z nich nepresedla na iny druh dopravy a nikto z nich si neprihlasi fiktivny trvaly pobyt v BA, aby sa stal de iure Bratislavcanom a mal nadalej lacnu MHD.
Akademicky rok zacina koncom septembra, konci koncom maja az zaciatkom juna. Teda mesacnik bezny student potrebuje 8 mesiacov v roku. Takze
25000 * 8 * 300 = 60 milionov Sk.
Hoppusmark, toto je tych "oveľa viac peňazí", ktore popisujes? Z toho sa daju kupit tak 4 klbove trolejbusy. Pri vyse miliardovej dotacii pre DPB od mesta je to ako pluvnutie do mora.
Dalej, opat citujem: "Pretože tiež si myslím, že napr. študenti, ktorí sú v BA na intrákoch, moc do rozpočtu BA neprispievajú, a tým trpí aj MHD".
Studenti byvajuci na intrakoch su povacsine ludia, ktorych zivia rodicia byvajuci v inych, vzdialenych regionoch. Student zijuci v Bratislave utraca v Bratislave peniaze, ktore zarobili jeho rodicia inde. Student je teda dovozcom penazi do Bratislavy. Sice mozno neprispieva do rozpoctu priamo danami, ale danami prispievaju do rozpoctu organizacie, u ktorych student peniaze minie.