Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: hoppusmark01 #108627:
možno u 15T je to trochu inak, keďže Praha chce 100% NP električku s otočnými podvozkami, a taká ešte neexistuje. Preto je opodstatnené, že si ju dali "ušiť na mieru"..

Ale Bratislava potrebuje normálny kĺbový 18metrový NP autobus, a také už existujú, a je si z čoho vyberať. Tak prečo by si BA mala kupovať niečo, čo ešte nie je sériovo vyrábané a poriadne odskúšané..
Reakcia na: 810zssk #108624:
2010 budú práve voľby? ?
Reakcia na: S499.1023 #108586:

"Posledné dve výberové konania na električky v Prahe vyhrali modely, ktré ešte neboli v tom čase ani na papieri."

A myslíš, že je to správne? Podľa mňa ani nie..
Myslím, že aj v Prahe bola na toto vlna kritiky.. Nakoniec kritika na 14T pretrváva dodnes..

Podľa mňa tender by sa mal vyhlasovať na také vozidlá, ktoré už existujú, a ktoré sú vyskúšané. To zaručuje, že investované peniaze nebudú vyhodené do vzduchu..
Ja by som si tiež nekúpil byt, ktorý ešte nie je ani vo výstavbe a nemá ani stavebné povolenie..
Reakcia na: hoppusmark01 #108625:
cize to by chcelo nakupit aspon 70 novych elektriciek, a nie 4+4.. To je jednoducho malo..

no a 70 x 70mil to je 4,9 mld. ak dobre pocitam.. a aj to by bolo iba na udrzanie sucasneho status quo..
Reakcia na: 810zssk #108624:
no pokial viem tak nove vozy su iba 7703, -04, -17, -18, a K2S 7126.
Vsetky zvysne elektricky su rekonstruovane, teda so starym ramom.
Reakcia na: hoppusmark01 #108623:
Treba podotknut ze v BA sa stavaju prakticky nove vozy 😉

Ale oficialne nove vozy maju byt prve buduci rok - 4 velkokapacitne vozidla a v 2010 a 2011 po 8 kusov co je zalostne malo.
celkovo si myslím, že by sa malo riešiť financovanie MHD v BA na štátnej úrovni, a malo by sa doriešiť tak, aby sa mohli kupovať aj nové električky a aby sa mohla MHD aj ďalej rozvíjať.. Lebo tých pár kusov zrekonštruovaných električiek BA asi nespasí..
Reakcia na: 810zssk #108618:
no to by sa muselo asi nejak uzákoniť, lebo keby to mali robiť dobrovoľne, tak asi by nedoplácal ani jeden.. ?
Reakcia na: hoppusmark01 #108620:
Ak som to spravne pochopil, jeho podmienka bola zastavka pri Centrale. To je problem a som rad ze DPB sa zachoval takto.
Reakcia na: Mikimaus #108600:
lenže kedy by sa tá trať zrekonštruovala? Za rok, možno za dva..
A mimioúrovňové riešenie by trvalo určite dlhšie, kým by sa to postavilo..
Ja plne súhlasím s DPB, že tú trať zrekonštruoval už teraz a nečakal, kým sa tam niečo stane.. Pretože tá trať už bola naozaj v hroznom stave..
Radšej nech investor Centrálu následne finančne vykompenzuje rekonštrukciu tej trate..
Reakcia na: Mikimaus #108617:
Zastavky treba RUSIT nie ZAVADZAT. Kolko odtial je TM? 100m? Ved taka hustota zastavok je chora..
Reakcia na: hoppusmark01 #108613:
Otazka znie ci by ine kraje tym ludom doplacali tak ako v Rakusku 😉
Reakcia na: 810zssk #108610:
Ta zastavka by mohla byt vyhradne na znamenie a napokon reko trate co by zaplatil sukromnik by sa DPB zislo. Mohli by to investovat trebars na predlzenie reko trate do Ruzinova. Vlastne...§4 nedasato , §1 nikdysatotaknerobilo ?
Reakcia na: hoppusmark01 #108613:
čiže v Bratislave by to bolo napr. takto: pre študentov s trvalým pobytom v BA by stála električenka 300 Sk, pre študentov s trvalým pobytom mimo BA by stála 600 Sk, s tým, že ten rozdiel 300 Sk by im následne vykompenzoval kraj, z ktorého pochádzajú..
Reakcia na: Mikimaus #108614:
Tak to nechcem. Uvažoval som nad tým ako nad variantom v prípade IGK pre skoromanželku ale asi nám pribudne do rodiny ďalšia Fóbia, Polo alebo Corsa. A až táto Fóbia bude mať odslúžené svoje pracovné kilometre, tak ju dám skoromanželke a kúpim si BMW 120d, bo nová Fóbia je fuj a nespĺňa moje požiadavky.
Reakcia na: S499.1023 #108612:
American style ? Nefunguje ani klakson pokial nedas klucik na stand by rezim ? ?
Reakcia na: Papyr #108598:
Opäť jeden príklad z nemenovaného západoeuopskeho mesta:

Študenti, ktorí bývajú vo Viedni, teda majú tam trvalý pobyt, platia za polročný lístok na MHD (Wiener Linien) cca. 50 EUR.
Študenti, ktorí nemajú trvalý pobyt vo Viedni, teda sú z iných regiónov a vo Viedni sú len na intrákoch alebo na privátoch, platia cca. 100 EUR. To čo museli platiť navyše oproti viedenčanom, teda tých 50 EUR, im následne vyplatí a teda plne vykompenzuje ich kraj. Teda kraj, kde majú trvalý pobyt, čiže napr. Niederoesterreich, Tirol atď..

Toto je podľa mna perfektný model, a presne takto by sme to mali zaviesť aj v Bratislave.
Takto nebude nikto na nikoho doplácať.

Pretože tiež si myslím, že napr. študenti, ktorí sú v BA na intrákoch, moc do rozpočtu BA neprispievajú, a tým trpí aj MHD.. Takto by prišlo do MHD oveľa viac peňazí, a zvýšiila by sa kvalita (napr. by sa mohla posilniť L39), čiže aj tí študenti by z toho sami profitovali .. takže to je aj v ich prospech, nie len v prospech "starých" bratislavčanov..
Reakcia na: Mikimaus #108599:
Lišiak nemá ani štandardné VW ovládanie? No tak to teda fuj. A ja som si vždy potrpel na autá z koncernu VW, že "majú všetko na svojom mieste".
Reakcia na: Papyr #108598:
Opakujem, NIKTO nemá nič proti medzikrajovej doprave ale proti tomu, že by ju malo platiť mesto.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.