Reakcia na: Martin Fundárek #102640:
Skus vychadzat z tohoto:- mas rovnaku dotaciu od mesta a kraja => nemozes znizit trzby, lebo nemas z coho vykryt stratu
- mas atypicke tarify u zeleznic a Slovak Lines - presne ako pises
Co s tym?
1. budes sa tvarit, ze to je cele nanic a za takychto okolnosti sa neoplati nic robit
2. urobis kompromis, a hoci mozno neprilakas vsetkych zo zeleznice do BID, urcite prilakas cast tych, ktori cestuju kombinaciou viacerych dopravcov
Inak, skusal si nejake navrhy BID predlozit, ked mas pocit, ze o ne nestoji? Zdoraznujem, ze sa jedna o BID, nie o ine organizacie, z ktorych moze byt takyto dojem na mieste

Re #102642 Ike:
1. Zoberme si tvoj nepriamy navrh - chces mat iba casovy listok - napr. 60 minut - a ides cestovat. Za 60 minut sa dostanes napr. z Race do Dubravky a zaplatis 20 Sk. Za 60 minut sa dostanes aj z Hlavnej stanice do Zavodu. Tiez za 20 Sk. Zda sa ti to primerane za 50 km? Alebo potom zvysis cenu 60-minutoveho CL na 40 Sk a bude ti platit jednotne v celom BSK bez ohladu na vzdialenost (pocet zon)?
2. Na CP budu uvedene zony, cez ktore trasa prechadza. Zony uz teraz vypisuje Planovac cesty. Samozrejme, chce to vybornu kampan najma na dedinach, kde treba dat konkretne navody pre vacsinu destinacii (kedze internet u vela obyvatelov nehrozi). Nepravidelni cestujuci, ktori by mohli v zonach tapat napriek mapkam a udajom v CP, maju stale moznost kupit si denny celosietovy listok, s ktorym maju svaty pokoj a uz nemusia nic riesit. A prave u tohto listka vidim velky potencial prave pre univerzalnost jeho pouzitia.
3. Ty si z DNV, ze chces na 4-zastavkovy listok docestovat za 12 Sk az do centra, zeee?

d3k0
- bud pokracuju pesi do novych sidlisk
- alebo ich rozvazaju marsrutky za dalsiu poplatok
Cize sice po novom zaplatia viac, ale uz nebudu musiet spekulovat ani platit marsrutky a na PCL sa dovezu az domov. Okrem toho vyssie trzby vytvaraju priestor pre zvysenie poctu spojov (urcite by si rano zasluzili 15' interval). Teraz je tam 30' preto, lebo na lepsi nie su zdroje. Takto sa v pripade PCL bude presne vediet urcit, ktora zona je ako ekonomicky silna, a kde zlepsenie dopravy prinesie vyrazne vyssie trzby. A len na okraj - pri zavedeni BID sa 1.+2. pasmo = zony 100+101+620, co je vyhoda pre tych, ktori budu mat PCL kupene skor.
Re #102636 Ámos: Prave dvojpasmove elektricenky su tie, ktore v BA zostavaju.
Re #102639 Ámos: Urcite disponujes aj vahovou strukturou predanych cestovnych listkov, ked si toto dovolis tvrdit, vsakze? Cena trojmesacneho PCL stupa? A ktoreho? Celosietoveho? Alebo na ten si zabudol?
BTW tiez by ma zaujimalo, ci by si podobne uvazoval, keby sme tu teraz mali cestovne listky s platnostou 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60 minut. Pri tvojom ponimani by si ich pocet nikdy nemohol zredukovat, lebo "Takymto sposobom by sa upravy robit nemali."