Reakcia na: Valec #102634:
Ked sa pozries dnes na Ciernu Vodu, tak sice ludia maju celosietove elektricenky, a preto vacsina vystupuje na Hlavnom dvore, ale...- bud pokracuju pesi do novych sidlisk
- alebo ich rozvazaju marsrutky za dalsiu poplatok
Cize sice po novom zaplatia viac, ale uz nebudu musiet spekulovat ani platit marsrutky a na PCL sa dovezu az domov. Okrem toho vyssie trzby vytvaraju priestor pre zvysenie poctu spojov (urcite by si rano zasluzili 15' interval). Teraz je tam 30' preto, lebo na lepsi nie su zdroje. Takto sa v pripade PCL bude presne vediet urcit, ktora zona je ako ekonomicky silna, a kde zlepsenie dopravy prinesie vyrazne vyssie trzby. A len na okraj - pri zavedeni BID sa 1.+2. pasmo = zony 100+101+620, co je vyhoda pre tych, ktori budu mat PCL kupene skor.
Re #102636 Ámos: Prave dvojpasmove elektricenky su tie, ktore v BA zostavaju.
Re #102639 Ámos: Urcite disponujes aj vahovou strukturou predanych cestovnych listkov, ked si toto dovolis tvrdit, vsakze? Cena trojmesacneho PCL stupa? A ktoreho? Celosietoveho? Alebo na ten si zabudol?
A k argumentu o nepodpore PCL uz asi fakt nemam co dodat, kedze ak by si si to pozorne precital, videl by si tam, ze v sucasnosti sa PCL oplati pri 20-21 obojsmernych jazdach mesacne, po novom uz pri 17. To je zhorsenie? Nechcem byt zly, ale tvojimi vypoctami zavadzas, pretoze nemozes hadzat do jedneho vreca X cestujucich, ktorym sa o korunu zvysi cestovne, Y cestujucich, ktorym sa zvysi o 2 koruny a Z cestujucich, ktorym sa cestovne znizi o 2 koruny. Ja uz fakt neviem, co sa dnes na skolach za matiku uci... 
BTW tiez by ma zaujimalo, ci by si podobne uvazoval, keby sme tu teraz mali cestovne listky s platnostou 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60 minut. Pri tvojom ponimani by si ich pocet nikdy nemohol zredukovat, lebo "Takymto sposobom by sa upravy robit nemali."
tak ma to zaujima
, pri vzdialenosti 41 km sa cena vyrovnáva a od 51 km začína byť autobus lacenjší (na vziadlenosti 71-80 a 91-100 km až o 11
d3k0
* 1. typ: Mam sietovy PCL, cestujem z regionu do 1. zastavky 2. pasma, dalej MHD
2. typ: Mam PCL pre 1. pasmo, cestujem z regionu do 1. zastavky 1. pasma, dalej MHD
3. typ: Mam PCL pre 1. pasmo, cestujem z regionu na ASMN, dalej MHD
4. typ: Nemam elektricenku, cestujem z regionu na ASMN, dalej peso/inak
Re #102586 Martin Fundárek: Myslim, ze BID rada prijme akekolvek alternativne navrhy, ako nezvysit ceny na zeleznici a zaroven velmi neznizit ceny (a tym padom trzby) u Slovak Lines. Ono totiz tie ceny su dost rozdielne, tak by som bol zvedavy, ako vyhoviet obom a zaroven neurobit kompromis kdesi uprostred...
Re #102602 810zssk: Co myslis, na kolko % sucasna cena do Grobu pokryva skutocne naklady? A co myslis, dokedy to bude niekto dotovat? BTW, ak nahodou nevyjde prestup a uz to nebude do hodiny, tak platis najmenej 22+14 Sk, t. j. tolko, co navrhuje BID. Akurat ze v BID za tu cenu mozes cestovat nielen 70 minut, ale 90.
Re #102610 Valec: 2-zonovy regionalny PCL je stanoveny tak, aby bol atraktivny napr. pre toho, kto cestuje len v ramci Pezinka. Cena 1-zonoveho je len mierne nizsia oproti 2-zonovemu preto, lebo jeho jedinym ucelom je zabranenie nedorozumeniam typu "ja chcem listok len na 1 zonu, tak preco si musim vybrat 2 zony?". Povodne totiz 1-zonovy ani nemal byt kvoli spravodlivosti pri cestovani medzi hranicnymi obcami zon. Ostatne CL su stanovene podla toho vzorca.
Co sa Ciernej Vody tyka, kto dotuje dopravu do tejto casti mimobratislavskej obce? Ano, Mesto Bratislava. Z historickych dovodov. Myslim, ze teraz je vhodny cas tuto deformaciu odstranit, preto neviem, ci ma zmysel porovnavat ceny prave Ciernej Vody. Keby totiz mesto chcelo (a malo by na to plne pravo), celu dopravu by tam zrusilo a bolo by po dotaciach. A uz by ste museli porovnavat cenu Slovak Lines z Ciernej Vody + cenu MHD v BA...