Reakcia na: hoppusmark01 #100087:
Tam sú zrejme zaradené naftové aj plynové Vrakosy, čo by mohlo byť dohromady 90. ?
"Ak by sa rozsirila siet nasledovnym sposobom, musela by sa zaroven prebudovat na rychlodraznu s tym, ze priemerna rychlost by musela byt okolo 50 - 60 km/hod a nie dnesnych do 30km/hod."
Ako tu už odznelo, nevieš presne, o čom píšeš. Ak by bola dnešná priemerná (cestovná) rýchlosť 30 km/h, nemuselo by sa nič zvyšovať, mohli by sme byť veľmi radi. Na ilustráciu pár príkladov (z rannej špičky = dlhšie časy):
"Zaroven sa musi zvysit kapacita suprav minimalne o jeden vozen, ak nie hned kompletna obnova vozoveho parku."
Toto sú samozrejmé veci. Priebežná obnova vozového parku je nutnosťou aj v prípade nerozširovania systému. Ak budeme rozširovať systém, je jasné, že bude potrebných aj viac vozidiel. Čo sa týka zvýšenia kapacity súprav o jeden vozeň, nikde nepíšem o intervaloch, ale Ty už vieš hneď posúdiť, že pri súčasnej kapacite súprav bude nedostatočná. To je super, vizionárov potrebujeme. ?
"Technicka nerealizovatelnost alebo narocnost elektricky na Prazskej a Patronke; po Stefanikovej na Hlavnu stanicu a aj Pionierskej s oblukom pri Kuchajde. Technicka realizacia krizovania zeleznice a biznis komplexu smerom na letsko."
"Technicke "drobnosti" ako nevysporiadanost pozemkov a nezabezpecenie financneho krytia."
Toto by ani vízia nemala riešiť. Príklad: S Mostom Apollo sa uvažovalo aj pred 22 rokmi a predsa v roku 1980 neboli vysporiadané pozemky a zabezpečené financovanie. A napriek tomu dnes stojí.
"Safarikovo nam. nema dostatocnu kapacitu aby sluzilo na rozptyl a rozpustenie dopravnych narokov takeho charaktru ako navrhujes. Nehovoriac o snahe ukludnovat dopravu v centre, nie ju takto intenzifikovat."
Nikde v texte nepíšem o tom, aké "dopravné nároky" navrhujem. Takže pripomienka o nedostatočnej kapacite je irelevantná. Ale na objasnenie:
Ale inak s tvojimi troma prispevkami suhlasim.
hoppusmark01
Ja s tým súhlasím.. Môj názor je taký, že renštrukcia Hl.st. by mala vyzerať asi takto.. zbúranie prístavby, vybudovanie električkovej trate+obratiska pod zemou (tak ako je to v pláne IPR), vybudovanie VEĽKÉHO obratiska pre autobusy a trolejbusy na konci Žabotovej, vybudovanie dostatočne veľkej staničnej haly, a až úplne nakoniec, ak zostane miesto, výstavba maximálne 3-poschodovej budovy pozdĺž Predstaničného námestia, ktorá by mohla slúžiť ako menšie obchodné centrum so supermarketom, a inými službami...
Čiže žiadne tisíce m2 kancelárskych plôch, žiaden hypermarket, žiadne obchodné centrum veľkosti Polusu.. To sa tam proste nezmestí, a hlavne ten nápúor nevydržia okolité komunikácie ?