Reakcia na: intony #100082:
Spravne, co je len potvrdenim mojich slov o nevyriesenosti tychto veci.Preto je neefektivne a nespravne utopit niekolko miliard na projekt, ktory je samoucelny ale neriesi to co by riesit mal.
Znovu sa pytam: Kto tym co ziska? Aky zaujem a koho sa za tym skryva?
"Ak by sa rozsirila siet nasledovnym sposobom, musela by sa zaroven prebudovat na rychlodraznu s tym, ze priemerna rychlost by musela byt okolo 50 - 60 km/hod a nie dnesnych do 30km/hod."
Ako tu už odznelo, nevieš presne, o čom píšeš. Ak by bola dnešná priemerná (cestovná) rýchlosť 30 km/h, nemuselo by sa nič zvyšovať, mohli by sme byť veľmi radi. Na ilustráciu pár príkladov (z rannej špičky = dlhšie časy):
Ale inak s tvojimi troma prispevkami suhlasim.
stevo
Pre mňa nie uspokojivý výsledok bol, že ak majú spoje odchody v tej istej minúte z rovnakej zastávky, že nemusí byť umožnený prestup. Stále si myslím opak, avšak radšej si teda plánujem na prestup minimálne minútu a viac.
Dnes ma však opäť zklamal náš geniálny prestupný systém. 22:20 štartuje z konečnej od Technopolu 83. Dve minúty pred ňou 22:17 má odtiaľ odchod 95.
Rozdiel 3 minúty.
Že som ten prestup nestihol je asi jasné aj bez toho, aby som to napísal rovno.
Zaujimavejší bol ale dôvod. V 95 bol vodič v zácviku. Tiež nič mimoriadne. Zlé ale bolo, že zacvičovaný vodič sa veselo bavil so svojim inštruktorom a vliekol sa ako slimák! Pri Technopole sme stáli asi minútu a púšťali imaginárne autá, čo je v roku 2008 a jednom z hlavných miest EU neakceptovateľné diletanstvo! V duchu som sa snažil rešpektovať, že vodič v zácviku ide ako slimák, pretože je nový a asi rýchlejčie nevie. Akonáhle nám ale ušiel "prípoj" 83, ktorý mal ísť až o 3 minúty po 95, zrazu zrýchlil asi o 30-50%. Cez okienko na dverách bolo vidno, že ho inštruktor na tú 83 upozornil.
Vodiči 83, by ale mali mať povinnosť, keďže je to ich prvá zastávka, sledovať takéto situácie a prestup z mierne meškajúcich 95, 92, 99 umožniť, ktoré tam tvrdnú na červenej (idú okolo nich, čiže dobre ich vidia!).
?