Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Horúci tip pre vrchného asfaltéra:
Reakcia na: MatejBA #227170:
Za taketo veci pokuty v zmluve podla mna nemaju.
Reakcia na: 810zssk #227169:
Nie je tu nejaky pravnik, ktorý by precital zmluvu medzi mestom a DPB a nasiel cast, ake pokuty maju za taketo lapsusy (vratane zakonov)? A nasledne tlacil na magistrat aby DPB podla toho aj pokutovali?

Lebo dovtedy na to budu dlabat, dokym ich to nebude boliet a mesto to bude ignorovat... A nehovorte mi, ze v takej Viedni tiez nemavaju 15-20 vyluk cez leto, a WL by si takto dovolil ignorovat vsetko okolo toho...
Reakcia na: mathre #227168:
Autorovi tej odpovede by som zelal pracovat tri dni v nejakej sukromnej firme, ktora nezije z toho ze jej magistrat posiela peniaze za nicnerobenie. V normalnej firme ked je vela roboty, tak sa holt proste ten tyzden-dva maka. Nech mi nikto nehovori ze spracovat data pre jednu vyluku do palubakov + na web (co by mali byt tie iste data keby DPB netrval na tom ze na weby pojdu ine, casto nespravne a nekompletne, data) je robota na viac ako jeden pracovny den. Ja som ten palubakovy format videl, aj keby to hned robili manualne tak vacsinu veci musia zvladnut za jeden den tvrdej prace.

Informovanie cestujucich o tom ako to jazdi je jedna z najdolezitejsich uloh podniku hned po samotnom jazdeni. Co to ma byt ze napr. pocas nedavnej vyluky v Devinskej, kedy si z VW2 isiel posledny spoj o hodinu a pol skor ako bezne, vsetky systemy veselo ukazovali ze 23:55 ten bus ide? Ked sa na to niekto spolahne tak potom co?

Nehovoriac o trojtyzdnovej (!!!) vyluke v Ruzinove, kedy vsetko od ich webu po Google Maps zobrazuje nezmysly. Ako ma potom clovek prestupit do MHD ked ani taku elementarnu vec ako vyhladanie spojenia nema k dispozicii?

Opakovane len dokazuju ze na klucovych poziciach maju bud neschopnych, alebo flakajucich sa ludi a manazment nedokaze alebo nechce nastavit vnutrofiremne procesy tak aby fungovali aspon elementarne veci.

Donekonecna len "neda sa to", ked kazdy kto vystrcil nos z Bratislavy ma moznost vidiet ze sa to da.
Vážení, tak takto to funguje v DPB. Oni o tom vedia a ani sa to nesnažia vyvrátiť ?



Dobrý deň,

doleuvedenou správou zo dňa 24.07.2018 (pod. č. 15616/2018, #62/2018 zo dňa 25.07.2018, po výzve doplnená dňa 25.07.2018 pod. č. 15617/2018) bola Dopravnému podniku Bratislava, akciová spoločnosť (ďalej len „DPB“) elektronickou poštou na adresu vnutorna.kontrola@dpb.sk , doručená žiadosť, ktorou žiadate o poskytnutie informácie podľa zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Infozákon“) cit.: „Otázka 1. Ako je možné, že vozidlá linky 39 dňa 24.7. jazdili na transparentoch s cieľom Ostredky súhvezdná miesto cieľa Avion Shopping park.? Otázka 2. Ako je možné, že v dostatočnom predstihu neboli na zastávkach dotknutých liniek vyvesené výlukové cestovné poriadky? A neboli tam ani dnes, teda v čase výluky? Otázka 3. Neprekáža vedeniu dopravného podniku, že sa takéto situácie neustále opakujú? Nemá byť náhodou v dopravnom podniku zodpovedná osoba, ktorá má na starosti správne označovanie vozidiel a označenie zastávok výlukovými cestovnými poriadkami? Ak áno, prečo ešte nebola zjednaná náprava napriek niekoľkým sa opakujúcim pochybeniam? Bude sa to stále opakovať aj pri iných výlukách ?“

Požadované informácie žiadate doručiť na e-mailovú adresu:



DPB ako povinná osoba podľa § 3 ods. 2. Infozákona, poskytuje nasledovné informácie:



V súčasnej dobe, keď DPB eviduje týždenne jednu zmenu organizácie dopravy - opravy komunikácií, výstavba Mlynských Nív a výstavbe D4R7 sa snažíme pri každej mimoriadnej situácii informovať cestujúcich v čo najväčšej možnej miere. Žiaľ, z množstva zmien nie sme fyzicky schopní ku každej zmene spracovať aj cestovné poriadky.

Pre ucelenú informáciu uvádzame, že v tomto období máme viac ako 15 práve prebiehajúcich mimoriadnych odklonov na území celého mesta, ktoré sa dotýkajú mnohých liniek a zastávok MHD.

Toto všetko má dopad na kvalitu poskytovaných dopravných služieb, čo si uvedomujeme, ale skutočne nie je možné, a zmysle platnej legislatívy ani potrebné pri krátkodobých zmenách, vytvoriť nový grafikon, nahrať ho do všetkých vozidiel, vytvoriť cestovné poriadky, spracovať vozidlovú informatiku, nahrať ju do všetkých vozidiel, atď...

Zároveň informujeme, že v mnohých prípadoch sa zmeny riešia vo veľmi krátkodobom časovom horizonte na hranici operatívneho riadenia, pričom počet pracovníkov určených na tvorbu grafikonov, vozidlovej informatiky, roznos/lepenie informácií a pracovníkov starajúcich sa o zastávky je limitovaný a najmä v dovolenkovom období obmedzený, preto môže nastať situácia, že nie vždy budú informácie, alebo materiály v 100% stave, tak ako to požadujete.

Reakcia na: Ike #227164:
*odbočka (preboha) ?
Reakcia na: Kotlár #227158:
takze s najvacsou pravdepodobnostou zase SOR a dokonca vysokokapacitny?
Reakcia na: Ike #227164:
Moje vikendove skusenosti su take, ze vacsina vodicov respektuje stop ciaru, pripadne ak vidia trolejbus, tak zacuvaju (ak sa da). 3x som videl policajtov a ti ani raz nerespektovali. Trolejbus si nadbieha az na elektrickovy pas, lenze to cyklisti za trolejbusom pochopia tak, ze ho mozu sprava obehnut a vznikaju kolizie. Ak si vodic trolejbusu nenadbehne, alebo auta nestoja na stop ciare, tak je to o hubu sa vytocit.
Má niekto skúsenosti ako funguje odpočka zo Špitky na 29. augusta? Išiel som tadiaľ asi 8x, ale nikdy som nemal šťastie na trolejbus. Každopádne, tú zasunutú stopčiaru nerešpektoval nikto. Bere tam troflík obrubník, alebo si nadbieha do protismeru, alebo ako to tam funguje?
Reakcia na: Petto #227162:
Ak vyradia SU15 tak som zvedavy, ci na L32 daju klbaky alebo sola. Lebo na klbaky to casto nie je a sola zas naopak casto nestacia ?
Reakcia na: MatejBA #227159:
Obavam sa ze ide skor o vyradenie su15 a 741. 1.nb18 este co to vydrzia prip sa daju hlavne na spicky
Reakcia na: Kotlár #227158:
A dlzku tych elektriciek neuviedli?
Reakcia na: Kotlár #227158:
Neviem preco, ale cital som to ako "35 kusov vysokopodlaznych klbovych autobusov" a musim sa priznat, ze az tak divne mi to z nejakeho dovodu neprislo ?

A bude stacit iba 35 kusov? Ked sa vyradia posledne vrakosy a pomaly sa zacne uvazovat nad vyradenim prvych 40 kusov (prvej serie) SORiek - do toho mozno casom postupne vyradovanie Capacity (ale to skor o take 4-5 rokov) + rekonstrukcia Karlovej Vsi tak to nemusi byt dost.
Reakcia magistrátu ohľadne plánovanej obnovy vozového parku: "DPB a.s., v súčasnosti plánuje vypísať verejnú obchodnú súťaž na obstaranie 35 kusov vysokokapacitných kĺbových autobusov v dĺžke do 18,75m a 4 ks mini-busov v dĺžke do 8m.

Na financovanie nákupu týchto 39 vozidiel plánuje DPB využiť dotačné mechanizmy EÚ. DPB po úspešnom ukončení procesu verejného obstarávania plánuje v roku 2019 uchádzať sa o úverové prostriedky (poprípade aj dotačné z EÚ) a pokračovať v obnove autobusového vozového parku podľa aktuálnej potreby a skladby výpravy.

DPB, a.s. sa v najbližšej budúcnosti bude usilovať o obstaranie cca 30 ks nových električiek, financovaných prostredníctvom Eurofondov."
Reakcia na: Solider #227156:
Presne tak to aj je bohužiaľ. Aj o poslancoch aj o výprave
Reakcia na: mathre #227139:
Tak ten list zahoďte do koša a odkážte im, že peniaze dostanú iba na nový 100% nízkopodlažný autobus. Ale zase, podľa toho, čo píšeš, to skôr vyzerá na pár iniciatívnych poslancov a totálne apatický a ignorujúci zvyšok, ktorý nič nezaujíma. Minimálne to obchádzanie zo strany SADky víkendovou výpravou, aby vypravovaním kutáčových Vrakos ušetrili 70 litrov nafty ?
Reakcia na: Richard Ščepko #227132:
Ak mesto dopravcovi pri kúpe nových vozidiel len prispieva formou zvýšenej úhrady za výkony vo verejnom záujme, potom sa ťažko domáhať vlastníctva k predmetným veciam, ak v kúpnej zmluve na konkrétne vozidlá nebolo dohodnuté, že sa veci nadobúdajú do podielového spoluvlastníctva, prípadne to, že po určitej dobe bude mať na vec mesto ako objednávateľ predkupné právo. V zmluve medzi mestom a dopravcom sa predsa dopravca zaväzuje za dohodnutých podmienok poskytovať určité služby objednávateľovi a objednávateľ má právo, aby sa tieto podmienky plnili, ich plnenie kontrolovať a neplnenie sankcionovať. Teda logicky sa stáva vlastníkom vozidiel ich obstarávateľ (ergo v tomto prípade súkromný dopravca), ktorý poskytuje vymienené služby. Náklady na obstaranie a prevádzku nových vozidiel je oprávnený premietnuť do vyššej dotácie v rámci výkonov vo verejnom záujme. To však nijako nezakladá vlastníctvo mesta k veci, keďže mesto si objednáva iba konečnú službu s novými vozidlami.

Z uvedeného vyplýva, že je rizikom súkromného dopravcu, aké vozidlá si na plnenie zmluvy zaobstará, aké bude používať a čo s nimi bude robiť. Preto mi príde akosi zbytočné, že sa poslanci na komisii dohadujú o tom, aké vozidlo si vyberú, pretože na to nemajú žiadny dosah. Jedinú reálnu právomoc, ktorou disponujú, je nastavenie zmluvy medzi dopravcom a mestom tak, aby sa pre každú linku definovalo, aké druhovo určené vozidlo bude premávať na ktorej linke a aké budú druhovo určené autobusy, ktoré bude dopravca povinný pre plnenie zmluvy zabezpečiť. Low entry autobusom sa dá vyhnúť uplatnením podmienky 100% nízkopodlažnosti na štandardný počet dverí v mestskom prevedení a počtu miest na sedenie prístupných z nízkej podlahy. Pokiaľ ide o Citelis 18M, ak ho zmluvne mesto nevyžaduje v nasadení na akejkoľvek linke, tak tiež je to ťažko vymožiteľné.

A odpoveď na otázku, či Crossway alebo Urbanway, tak ani jedno z toho. Myslím si, že Iveco by sa za to, čo dodalo v ostatných rokoch, malo minimálne hanbiť.
Reakcia na: ceres #227152:
Zatial nie.
Na Trnavskom myte ohradili cestovne poriadky, tak som volal na DPB, a vraj v pripade presunutia zastavky, teda na prenosne oznacniky sa nesadzaju CP.

Oni su debili alebo debili?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.