No jo, ale je empiricky overene, ze clovek uz po 30tich sekundach cakania zacina byt nervozny. Preto su pri vytahoch zrkadla, ze. Na prechodoch zrkadla nie su a na stlacanie sa v ludoch vyvinul paulovovsky reflex. Ak potom objavia , ze nic nejde, tak prejdu. Ak nieco ide a svetla ich tam chcu drzat minutu, minutu a pol, idu od jedu puknut.
V Bratislave sme podla mna svedkami neskutocnej buzeracie chodcov. Neriesi sa pohodlnost chodca. Terminal pod Novym mostom, Hodzovo namestie, Aupark a nebetycna Molecova, ktora sa hrnie iba k horsiemu.
Na druhej strane Karloveska so svojou 40tkou buzeruje vodicov, aj tym, ze tam nie je zelena vlna. Chodci pouzivaju svoj reflex a kolony zbytocne stopuju. Avsak, ak som taky dobrak ze tlacitlo nestlacim, v sedle hoci riedka, ale pravidelna premavka ma nepusti. Jednoducho sa nenajde vodic, ktory by svoj odstup od predosleho auta zvacsil natolko, aby sme traja presli aj bez toho, aby sme dalsich 10 aut natlacili na cervenu.
Cely tento vzorec spravania vodicov, chodcov a vedenia mesta vedie Bratislavu k dopravnemu kolapsu.
Re #94626 bwd: ak mas zaujem o spolupracu, anti5 @ inmail.sk
"...pri spomínanej ŽST Petržalka to je aj tak spravené..."
Nielen to, tam ked dostanú chodci konečne zelenú, tak len v smere od stanice (podchodu), smer od Daňového úradu má stále červenú a keď konečne dostanú chodci v smere od Daňového úradu zelenú, tak na druhej strane naskočí červená, dostanú sa akurát tak do polovice a už majú zelenú autá. Magistrát prisľúbil, že aspoň toto dá vylepšiť, ale keď som sa tam bol pozrieť toho smrteľného 21. 1., tak bolo všetko po starom.
Ja mám časové schémy riadenia dvoch križovatiek priamo z magistrátu. Je to tak! Tie dopytové tlačidlá tak, ako sú naprogramované v Bratislave, sú úplne nanič. Len im to ešte nikto nepovedal. Až to budem mať perfektne naštudované (nie je to žiadna sranda, keď sa človek tým profesionálne nezaoberá a takých je asi veľmi málo), tak im to vysvetlím aj s patričným komentárom (a haló).
Dopytové tlačidlá na prechodoch pre chodcov vôbec nie sú nezmysel. Si predstav, že by tam bol pevný signál. Chodci by mali zelenú aj vtedy, keď žiadny nepôjde a bude to zdržovať aj ostatnú dopravu. Že sú chodci netrpezliví a riskujú životy kvôli autobusu je ich vec. Mimochodom, pokiaľ viem tá nehoda z 21.1. sa stala skoro ráno v čase keď boli ešte semafory vypnuté.
Az tolko asi ziadne (mozno Kosice, ale tie tiez nemaju jednotny nater). Inak Presov ma tiez nezanedbatelne mnozstvo TYPOV vozidiel - K731/2, K741, K932, K941, K961, Ik435, TAM272A180, Citybus12, Citybus18, Citelis12, Citelis18, Solaris12, 14Tr/TrM, 15Tr/TrM, 24Tr, 25Tr, kedysi mal aj Ik280 a K744 - a to vsetko v jednotnom natere. Bratislava ma sice naviac aj kratky TAM, rozne SORky, 21Tr, Ik415, Ik412, Ik283 a samozrejme elektricky, ale zase nema K9xx, Citelisy, Citybusy a 24Tr.
okrem filmu od Spielberga si pod pojmom terminal predstavujem prestupny uzol, ktory sa podoba na mensiu autobusovu stanicu... v tejto lokalite si to neviem predstavit, jednak by to hyzdilo okolie a potom je to absolutne neproduktivne...
myslim ze z rajskej k tescu je to prijemna prechadzka...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
aNTI
V Bratislave sme podla mna svedkami neskutocnej buzeracie chodcov. Neriesi sa pohodlnost chodca. Terminal pod Novym mostom, Hodzovo namestie, Aupark a nebetycna Molecova, ktora sa hrnie iba k horsiemu.
Na druhej strane Karloveska so svojou 40tkou buzeruje vodicov, aj tym, ze tam nie je zelena vlna. Chodci pouzivaju svoj reflex a kolony zbytocne stopuju. Avsak, ak som taky dobrak ze tlacitlo nestlacim, v sedle hoci riedka, ale pravidelna premavka ma nepusti. Jednoducho sa nenajde vodic, ktory by svoj odstup od predosleho auta zvacsil natolko, aby sme traja presli aj bez toho, aby sme dalsich 10 aut natlacili na cervenu.
Cely tento vzorec spravania vodicov, chodcov a vedenia mesta vedie Bratislavu k dopravnemu kolapsu.
Re #94626 bwd: ak mas zaujem o spolupracu, anti5 @ inmail.sk