Reakcia na: Valec #94436:
Zákon o dráhach v § 5a zakazuje vstup na dráhu a do obvodu dráhy (okrem priestorov a komunikácií pre verejnosť a pod.), ako aj vybrané činnosti v ochrannom pásme dráhy (v §
. Podľa priestupkového zákona je priestupkom vykonávanie nepovolenej alebo zakázanej činnosti v ochrannom pásme dráhy (§ 23 ods. 1 písm. c). Podľa mňa sa tento bod na vstup na dráhu nevzťahuje. Dalo by sa na to našiť písm. g), ktoré označuje za priestupok ohrozenie bezpečnosti alebo plynulosti dopravy porušením povinnosti ustanovenej všeobecne záväzným predpisom. Takže trest za samotný vstup na koľaje je dosť na vode.
Myslím, že často sa dá trestu vyhnúť ovládaním predpisov. Mne sa napríklad stalo, že som v Čiernej išiel fotiť bobinu na Dukle a osožáci na mňa, že to sa nesmie atď. (slušne). Ja som ich (taktiež slušne) zrušil, že som na nástupišti, mám platnú vstupenku na nástupište a fotografovať možno všetko, na čo nie je vyvesený zákaz. Tak dali pokoj.
aNTI
V Bratislave sme podla mna svedkami neskutocnej buzeracie chodcov. Neriesi sa pohodlnost chodca. Terminal pod Novym mostom, Hodzovo namestie, Aupark a nebetycna Molecova, ktora sa hrnie iba k horsiemu.
Na druhej strane Karloveska so svojou 40tkou buzeruje vodicov, aj tym, ze tam nie je zelena vlna. Chodci pouzivaju svoj reflex a kolony zbytocne stopuju. Avsak, ak som taky dobrak ze tlacitlo nestlacim, v sedle hoci riedka, ale pravidelna premavka ma nepusti. Jednoducho sa nenajde vodic, ktory by svoj odstup od predosleho auta zvacsil natolko, aby sme traja presli aj bez toho, aby sme dalsich 10 aut natlacili na cervenu.
Cely tento vzorec spravania vodicov, chodcov a vedenia mesta vedie Bratislavu k dopravnemu kolapsu.
Re #94626 bwd: ak mas zaujem o spolupracu, anti5 @ inmail.sk