Presne tak. Minimalny technicky cas pri stlaceni na oboch stranach, po prejazde autobusu/elektricky do zastavky za krizovatkou.
Rozumny cas na dojazd kolony, ak je krizovatka v takomto stave, po stlaceni na jednej strane.
Mna osobne, kedze najcastejsie sa tam vyskytujem, sa dotyka Novy most a genialny rezim. Po prejazde elektricky smer centrum, je zelena od zastavky k centru, ale tato je pre chodcov, ktori nepobehnu nestihnutelna. Ak elektricka nejde na zaciatok jej signalu zelenej, ale skor na koniec, nie je o com a chodci si postoja. Nezmyselne.
Od zastavky k nabreziu je cervena aj v casoch, kedy je jasne ze tadial ziadne auta nepojdu, pretoze prichadzaju az od najazdu na Novy most.
V odbocke veducej k nastupistiam MHD pod mostom, je zelena prave v case, ked maju zelenu do odbocky auta z centra. Tieto chodcov stazka vidia, kedze je tam reklamny putac. Chodci smerujuci k nastupiskam na kontrolu, ci niekto ide, sa musia otocit ako sova dozadu. Kolona aut cakajuca na odbocenie stale blokuje nabrezie. Miesto toho by mali mat auta cervenu do odbocky.
No kazdopadne, novemu mostu by najviac pomohla prestavBA.
"smer od Daňového úradu má stále červenú a keď konečne dostanú chodci v smere od Daňového úradu zelenú, tak na druhej strane naskočí červená, dostanú sa akurát tak do polovice a už majú zelenú autá." - Občas tým prechodom chodím a keď v momente ako na strane od daňového úradu naskočí zelená vybehnem, tak stihnem ešte zelenú na druhej strane. Ale chôdzou sa to stihnúť nedá.
Obzvlášť zaujímavý príklad mizerného postavenia chodcov je Hodžovo nám., keď chce niekto prejsť od Astorky ku budove, v ktorej má pobočku ČSOB (Europeum?), križovatku prejde na päť krát ...
"...medzi stlačením dopytu a naskočením zelenej pre chodcov uplynie kratší čas."
Istotne by sa to dalo, ale to by najprv projektanti, ktorí to robia museli vedieť, čo robia a aké sú priority. Múdry projektant radšej obmedzí autá, ktoré aj tak na ďalších svetlách budú mať červenú (dá sa to tak načasovať), namiesto toho, aby zdržiaval (pre pešieho) nekonečné sekundy chodca, ktorému už-už utečie autobus. Máloktorý vodič si dovolí prejsť na červenú, ale určite skoro každý chodec, keď vidí, že mu o chvílku odíde autobus.
No jo, ale je empiricky overene, ze clovek uz po 30tich sekundach cakania zacina byt nervozny. Preto su pri vytahoch zrkadla, ze. Na prechodoch zrkadla nie su a na stlacanie sa v ludoch vyvinul paulovovsky reflex. Ak potom objavia , ze nic nejde, tak prejdu. Ak nieco ide a svetla ich tam chcu drzat minutu, minutu a pol, idu od jedu puknut.
V Bratislave sme podla mna svedkami neskutocnej buzeracie chodcov. Neriesi sa pohodlnost chodca. Terminal pod Novym mostom, Hodzovo namestie, Aupark a nebetycna Molecova, ktora sa hrnie iba k horsiemu.
Na druhej strane Karloveska so svojou 40tkou buzeruje vodicov, aj tym, ze tam nie je zelena vlna. Chodci pouzivaju svoj reflex a kolony zbytocne stopuju. Avsak, ak som taky dobrak ze tlacitlo nestlacim, v sedle hoci riedka, ale pravidelna premavka ma nepusti. Jednoducho sa nenajde vodic, ktory by svoj odstup od predosleho auta zvacsil natolko, aby sme traja presli aj bez toho, aby sme dalsich 10 aut natlacili na cervenu.
Cely tento vzorec spravania vodicov, chodcov a vedenia mesta vedie Bratislavu k dopravnemu kolapsu.
Re #94626 bwd: ak mas zaujem o spolupracu, anti5 @ inmail.sk
"...pri spomínanej ŽST Petržalka to je aj tak spravené..."
Nielen to, tam ked dostanú chodci konečne zelenú, tak len v smere od stanice (podchodu), smer od Daňového úradu má stále červenú a keď konečne dostanú chodci v smere od Daňového úradu zelenú, tak na druhej strane naskočí červená, dostanú sa akurát tak do polovice a už majú zelenú autá. Magistrát prisľúbil, že aspoň toto dá vylepšiť, ale keď som sa tam bol pozrieť toho smrteľného 21. 1., tak bolo všetko po starom.
Ja mám časové schémy riadenia dvoch križovatiek priamo z magistrátu. Je to tak! Tie dopytové tlačidlá tak, ako sú naprogramované v Bratislave, sú úplne nanič. Len im to ešte nikto nepovedal. Až to budem mať perfektne naštudované (nie je to žiadna sranda, keď sa človek tým profesionálne nezaoberá a takých je asi veľmi málo), tak im to vysvetlím aj s patričným komentárom (a haló).
Dopytové tlačidlá na prechodoch pre chodcov vôbec nie sú nezmysel. Si predstav, že by tam bol pevný signál. Chodci by mali zelenú aj vtedy, keď žiadny nepôjde a bude to zdržovať aj ostatnú dopravu. Že sú chodci netrpezliví a riskujú životy kvôli autobusu je ich vec. Mimochodom, pokiaľ viem tá nehoda z 21.1. sa stala skoro ráno v čase keď boli ešte semafory vypnuté.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Emo