Reakcia na: eripmav #71495:
Nemas pocit ze tvrdou represiou by si miesto viacplatenia za listky na MHD, dosiahol skor este vacsiu nechut cestovat? Alebo inak, nie je MHD nahodou sluzba? Tak ako kazda ina sluzba, by mala fungovat aj tato, preco prave MHD ma byt kontrolovana policajtami a nebodaj este kvoli nej menit zakony? Do toho aku dopravnu sluzbu kto poskytuje sa stat nema co srat. Takymto az "trestnym" postihovanim robis z MHD vysadu. Nezabudni dodat, ze kto nezaplati trikrat, nemoze sa uz nikdy v zivote viezt a kto koho rodicia neplatili MHD nikdy sa nedostane na VS, ...
peter.tomsik
konecne odpoved s nejakymi namietkami..
Mas pravdu s tymi motormi pri 25Tcku - je tam pouzity motor Iveco z rady NEF http://www.powertechengines.com/IvecoIndustrialEngines.html najmenasi z nich ma objem4,5 litra a vykon priblizne 75 koni..
ALE! v tom "mojom" navrhu nema 2,0 TDIcko nic spolocne s pohonom vozidla!!!jedna sa cisto o generator na vyrobu elektriny,kt.hybe autom. To nie je moj vymysel, 8000 londynskych autobusov bude postupne nahradenych presne takymto sposobom / motor je 1,9 - diesel z bezneho auta.
Samozrejme, ze keby malo TDIcko sluzi priamo na pohon BUSu, tak pohnut s nim pohne - od toho su rpevodovky, aj ked uz nie klasicke, ale jej zivot by bol na konci po par km
Myslel som, ze som to dost jasne napisal a ukazal na tom priklade toho MINI..vykon 640k je pohanany 20konovym spal.motorom - preco to ide? lebo je to len akasik elektraren..
tu je link na tie London BUSy..
http://www.tfl.gov.uk/buses/environmental/hybrid.asp
len opat to kombinuju s baterkami, aby vyuzili aj energiu pri brzdeni..mne sa to zda byt zbytocnost - 400kg navyse a hlavne ta cena/i ked cim viac sa budu baterie nasadzovat, tak ich cena bude rapidne klesat..uz terajsie prognozy hovoria o redukcii cien na polovicu pri terajsom tempe produkcie..
dik za odpoved..
ByE
PeeT