Reakcia na: SDX #71492:
leeenze...ked 5000 korun dostane niekto ako ja napriklad, ked som v lete bol chvilu v BA, lebo som stale bol mimo a siel som do baumaxu na roznavskej a potom som hladal stanok...automat na listky a nic...elektricenku som nemal platnu, sak naco ked som 1 tyzden z 2 mesiacov v BA cez leto a nakoniec som presiel 6 zastavok(3 v jednom a 3 v druhom smere) a na ziadnej nebol ani automat ani nic a ked som bol pri vozovni trnavka a tam nic nebolo, tak som sa rozhodol, ze pojdem 4 zastavky na cierno a ked som uvidem prvu zastavku s automatom, tak som vystupil, ale keby ma tam capol a dal mi 5000 tak by ma maximalne drblo...potom by som zaviedol nejake vynimky...akoze keby ma chytil za zastavkov, kde neni moznost kupit si listok, tak by som nemusel platit...vo vlakoch to tak funguje, ze ked sa ide zo stanice, kde sa nedaju kupit listky, tak sa predavaju vo vlaku v busoch by podla mna v takom pripade vyhovovala ta 140 korunova pokuta...resp. ked uz hovorime o spristneni, tak napr 280...rozumiete v principe o com som pisal...ze??:) viem, ze dnes trochu chaoticky pisem, ale mam zly den 
Kami
5. 25Tr ma naftovy motor (urceny pre dodavky a male nakladne auta), ktory vyraba energiu pre elektromotory - to co popisujes. Ten motor je primarne urceny na dodavku energie pre presun naprazdno (z/do vozovne) a nudzovu jazdu pri vypadku EE. Tvoje TDI by sa urcite natrapilo aj s prazdnym trolejbusom, plnym by nepohlo. Pozri sa na krutiaci moment - bezne autobusy maju cez 1000 Nm (starsie od 600 Nm). Ine charakteristiky ma motor pre osobne auto (tvoj 2 liter), ine pre uzitkove vozidla.
Keby sme chceli autobus s diesel-elektrickym pohonom, mali by sme sice autobus s vynikajucimi vlastnostami (videli sme na testovacej 24Tr), ale za cenu trolejbusu. No a duobus (rovnocenny pohon na naftu a elektrinu z troleja) je zrejme legislativny problem, a scasti aj politicky (mesta potom lubia troleje rusit).