Reakcia na: peter.tomsik #71485:
mini nevazi 26 ton, to je rozdiel. Otazka znie, aky motor dokaze utiahnut generator pre elektromotory, ktore pohnu klbovym busom? Tie odkazy co si tu dal, kazdy to riesi inak.
Ak chces maly motor, baterie (na zaciatku plne nabite) su nevyhnutne. Motor potom baterie len dobija (nabijaju sa aj pri brzdeni). Pripadne baterie aj spalovaci motor funguju v sucinnosti, navzajom sa doplnaju. Na udrzanie rychlosti velky vykon nepotrebujes, naopak pri rozbehu je nutny velky odber.
Velky motor utiahne celu spotrebu elektromotorov, nepotrebuje trakcne baterie.
eripmav
V prvom rade v sucasnosti su pokuty nevymozitelne a identifikacia "cierneho pasaziera" je nemozna pri znalosti svojich prav, a elementarnych zasad prava. Preto treba v prvom rade zmenit pravnu formu - a to revizora - mali by to byt policajti. A aj formu "cierneho pasazierstva" - mal by to byt priestupok, a pri opakovanom priestupku - trestny cin (tak ako ked napriklad niekto ukradne cokoladu za 5 korun, a ked to spravi znova v urcitom casovom obdobi - tak je to trestne, aj ked to stoji 1 korunu a s nepodmienecnym trestom). Kontrolu cestovnych listkov by mohli vykonavat mestsky policajti, to je jedna moznost, alebo druha - nepreukazanie sa dokladmi treba definovat ako trestny cin, aby bolo mozne pouzit nasilne obmedzenie osobnej slobody kymkolvek (napriklad aj zamestnancom dopravneho podniku) v zmysle trestneho poriadku - co je samozrejme dost rozporuplne, lebo niekomu sa naozaj moze stat, ze si zabudne obciansky a nema listok - a tym by spachal trestny cin! Preto jedine realne vidim kontrola listkov len policajtmi. Tym sa aj vyrazne riesi problem korupcie, lebo celkom inak je posudzovana korupcia u civilneho zamestnanca a inak u policajta. Pri vyske pokut by mal byt podla mna vyznamnym faktorom opakovanie prietupku - a az trestnost v pripade napriklad 3 nasobneho opakovania, prograsivne zvysovania - napriklad 1000 prvy krat, 10000 druhy krat a 50000+trestny postih - napriklad VPP treti krat. A tiez napriklad zohladnenie rocnej historie kupovania si predplatnych listkov - napriklad "cierny pasazier", o ktorom DPB zisti, ze v poslednom roku mal viac nez 10 mesiacov z 12 kupenu elektricenku by mohol DPB dat vyrazne nizsiu pokutu, kedze je predpoklad, ze jeho cierne pasazierstvo je skorej nahodne.