Reakcia na: aquila #59374:
"dalej filialka by mala mat 5+2 kolaje, cize je dimenzovana plus minus OK aj keby to mala byt centralna stanica." Ak som dobre pochopil z tých pár remingovských obrázkov, pôjde o 5 železničných a 2 električkové koľaje, je tak? To je fantasticky dimenzovaná centrálna stanica, len čo je pravda. Súčasná hlavná stanica má pri perónoch 7 slušných koľají + 1 pri 6.nástupišti + 2 krátke pri piatom, a to zástancovia megalomanského projektu železníc frfľú, že hlavná nestíha.
Maximálna projektovaná rýchlosť 80 km/h - no to už bude koridor... Myslím, že keby urobili rekonštrukciu trate cez UNeSko a Nové Mesto (štíhle výhybky a pod.), bolo by to rozumnejšie. Časová úspora tunelového variantu by bola mizivá (cca 6 minút) pri neporovnateľne vyšších finančných nákladoch.
Sarko
Problém vidím najmä v koordinácii vlak-električka a spôsobe prepojenia v spoločnom úseku. Ak sa električková trať bude pripájať ku železničnej (dajme tomu koľajovou splietkou hoci aj pri zachovaní súčasného rozchodu), tak v bodoch úrovňového napojenia/odpojenia od spoločného úseku bude vždy jedna koľaj križovať tú druhú - protismernú. To znamená, že v momente prejazdu električky týmto bodom v tom čase nemôže prejsť vlak nielen v danom smere, ale ani v opačnom smere. A naopak.
Ďalej, neviem ako je to so vzdialenosťami pri zabezpečovaní traťových úsekov (nech sa vyjadrí niekto, kto tomu rozumie), ale myslím si, že električka bude môcť vstúpiť do spoločného úseku až po uvoľnení traťového úseku a naopak, blokovanie úseku začína oveľa skôr, než vlak vstúpi do spoločného traťového úseku. Takže ak električke bude trvať čistý prejazd v spoločnom úseku, dajme tomu 5 min., tak blokovanie môže trvať možno 6 min., ale pri vlaku to bude možno aj viac ako 10 min. Čo to potom bude v ED za interval? Alebo sa nazbiera niekoľko vlakov, ktoré pôjdu spoločne v kolóne?
Napadlo mi, že oveľa jednoduchšie by bolo riešenie spôsobom dvojkoľajnej trati, pričom každá trakcia by mala v spoločnom úseku iba jednu - vlastnú koľaj. Oba systémy by boli jednak menej zraniteľné a pokiaľ by sa nestala nejaká mimoriadna udalosť, tak aj neovplyvniteľné a jednak by plynulosť premávky mohla byť viac koordinovaná. Ak by tunel bol kratší, problém by to asi nebol, ale 6 km...
Existujú vo svete nejaké trojkoľajné úseky? Ak áno, možno by stalo za úvahu o takom porozmýšľať, pri priemernom 20 min. takte vlakov by azda nebol problém ich v 6 km dĺžke viesť po jednej koľaji a električky obojsmerne.