to Klimo:
no 1. som nepovedal, ze to nemoze byt elina - metro bol priklad existujuci. Som chcel povedat, ze nosny musi byt doplneny niecim
2. mozno sa mylim (len sa snazim logicky rozmyslat - mozno s malom info), ale elina ma z tohoto dovodu 1 nedostatok. Ak vychadzam z teorie, ze existuje jeden rychly nosny system + doplnkove - tak tie doplnkove by mali byt nielen v okrajovych castiach mesta, ale aj v jeho strede. No a neviem si predstavit, ze by elina fungovala v strede aj tak, aj tak. Proste bud by sa v centre spomalovala, ale to by nenaplnovalo uz 100% ulohu rychleho spojenia cez cele mesto, alebo by jazdili odlisne supravy (rychlovlaky) a "normalne" v centre. Lenze tam by bol problem s tratou - lebo pravdepodobne by ju museli zdielat, co vlastne je to iste ako keby tam "normalne" ani neboli. Jedine, ze by boli od seba (v centre) "rychla" a "normalna" elina odelene - co zase nie je moc racionalne, to moze byt metro uz.
Takze tak to vidim ja - fakt neviem, co je lepsie - hee - no teda viem, podla mna ma metro neoddiskutovatelne vyhody (akurat, ze je drahe ale to podla mna neznamena, ze ho nemozeme mat - ved poznate to "nie som tak bohaty, aby som kupoval lacne veci"). A mam taky pocit, ze naozaj doprava by sa mala vyriesit raz a navdzy, t.j. min. na 50 rokov dopredu, ale v takom zmysle, ze treba navrhnut dobry system, s ktorym zase nasi potomkovia nebudu mat o 20-30 rokov problemy. A to znamena nesetrit na zbytocnostiach. Lebo tak ci tak, plati za to budu aj oni - akurat si mozu vybrat - ci budu platit za to, ze tu bude nieco dobre a drahe a oni to budu spalcat, alebo toto, co tu lacno navrhneme budu musiet nakladne prebudovavat.
Pozor lacne nerovna sa zle, ale netreba setrit za kazdu cenu!
no 1. som nepovedal, ze to nemoze byt elina - metro bol priklad existujuci. Som chcel povedat, ze nosny musi byt doplneny niecim
2. mozno sa mylim (len sa snazim logicky rozmyslat - mozno s malom info), ale elina ma z tohoto dovodu 1 nedostatok. Ak vychadzam z teorie, ze existuje jeden rychly nosny system + doplnkove - tak tie doplnkove by mali byt nielen v okrajovych castiach mesta, ale aj v jeho strede. No a neviem si predstavit, ze by elina fungovala v strede aj tak, aj tak. Proste bud by sa v centre spomalovala, ale to by nenaplnovalo uz 100% ulohu rychleho spojenia cez cele mesto, alebo by jazdili odlisne supravy (rychlovlaky) a "normalne" v centre. Lenze tam by bol problem s tratou - lebo pravdepodobne by ju museli zdielat, co vlastne je to iste ako keby tam "normalne" ani neboli. Jedine, ze by boli od seba (v centre) "rychla" a "normalna" elina odelene - co zase nie je moc racionalne, to moze byt metro uz.
Takze tak to vidim ja - fakt neviem, co je lepsie - hee - no teda viem, podla mna ma metro neoddiskutovatelne vyhody (akurat, ze je drahe ale to podla mna neznamena, ze ho nemozeme mat - ved poznate to "nie som tak bohaty, aby som kupoval lacne veci"). A mam taky pocit, ze naozaj doprava by sa mala vyriesit raz a navdzy, t.j. min. na 50 rokov dopredu, ale v takom zmysle, ze treba navrhnut dobry system, s ktorym zase nasi potomkovia nebudu mat o 20-30 rokov problemy. A to znamena nesetrit na zbytocnostiach. Lebo tak ci tak, plati za to budu aj oni - akurat si mozu vybrat - ci budu platit za to, ze tu bude nieco dobre a drahe a oni to budu spalcat, alebo toto, co tu lacno navrhneme budu musiet nakladne prebudovavat.
Pozor lacne nerovna sa zle, ale netreba setrit za kazdu cenu!
d3k0