Pre kratkost casu iba rychlo: existuju aj expresne elektrickove linky (dokonca aj v CR) - cestovne poriadky su urobene tak, aby expresnej elektricke nestala v ceste neexpresna.
Co sa tyka Dubravky, metro sa ma postavit pod elektrickovou tratou s rovnakou trasou, iba v Karlovke sa mierne odchyli a trochu vybehne k Dlhym dielom. Takyto system ale vlastne kopiruje elektricku. My presadzujeme skor zlucenie niektorych terajsich elektrickovych zastavok, lebo je ich podla nas prilis vela. To by elektricku urychlilo.
Co sa tyka Dubravky, metro sa ma postavit pod elektrickovou tratou s rovnakou trasou, iba v Karlovke sa mierne odchyli a trochu vybehne k Dlhym dielom. Takyto system ale vlastne kopiruje elektricku. My presadzujeme skor zlucenie niektorych terajsich elektrickovych zastavok, lebo je ich podla nas prilis vela. To by elektricku urychlilo.
Pozi
Nebude to teda elektricka aku si vacsina ludi predstavuje. Bude to nieco totalne prerobene. Potom si myslim, ze tato koncepcia ma blizsie k metru, ako k elektricke. Menej caste zastavky, trat aj pod zemou, vacsia rychlost - to uz je v podstate metro, rozdiel je len v zberacoch elektriny, nie?
Ak sa bude tato koncepcia presadzovat pod nazvom "elektricka namiesto metra", u verejnosti sancu nema. Lepsie by bolo nazvat to "prerobme elektricky na metro", ono by sa urobio par zmien, postavalo sa par trati, odbornici by vedeli, ze je to elektricka, ale volalo by sa to metro a vsetci by boli spokojni.
Lebo ako laik medzi vidim hlavny rozdiel elektricky a metra prave to, ze elektricky su pomale, stoja na kazdej zastavke, chodia po cestach zmiesanych s inou dopravou. A teraz sa dozvedam, ze su aj ine elektricky...
No ja neviem, myslim, ze potrebujeme 2 typy dopravy, jeden typ, co stoji na kazdom polkilometri - za takyto typ dopravy povazujem elektricku a druhy, ktorym sa dostanem z centra napr. do DNV maximalne cez 2 zastavky. Zlucit oba typy do jedneho asi nejde - jedna elektricka by stala napr. v karlovke na desiatich zastavkach a druha by sla z centra priamo do DNV a stalo by sa raz v Karlovke a raz v Dubravke - to nejde dat na jednu trat. Preto stale trvam na metre, popripade elektricke / rychlodrahe nezavislej na sucasnej elektrickovej sieti, ktora je dimenzovana na to, aby "stala kazdy polkilometer" a nie na rychle spajanie mestskych casti a centra. Tym sa ale asi hlavna vyhoda elektriciek straca, cize zase mi to ide k tomu metru.