Reakcia na: AAA #55945:
A čo sa týka tých súprav, áno môže byť aj systém 1 vlak sa rovná 3 vagóny. Ale kvoli tomu staviame tie tunely??A ty to chces nechat tak tebe sa dnes nezda ze by centrum bolo prepchate?Pozri sa okolo seba a urcite si si vsimol kolko sa stavia vyskovych budou ako keby sa pretrhlo vrece.Si musis uvedomit,ze nikto z magistratu nemysli aj na to ze ked da povolenie na vystavbu ze to skomplikuje aj ine veci.Napr.velke mnozstvo ludi na jednej kope.Takze neviem ked nie tie tunely tak potom uz asi nic.A este nieco nevrav mi,ze napriklad po dobudovani zony Pribinova by zvladala elektricka taky napor aky tam bude(beriem do uvahy,ze by tadial chodila ele.)a mozem ti napisat dalsie taketo stvrte napr.oproti zony Pribinova na petrzalskej strane ma byt stvrt kde by malo pracovat a byvat okolo 25000 ludi neviem sice v akom pomere ale nachadzat sa tam budu to si tiez neviem predstavit ako sa to bude riesit v doprave.No ale nato asi nas drahy madistrat nemyslel.
A co sa tyka tych voznov.Preco mas urcenu nejaku kôtu?Ved existuju rozne kombinacie napriklad metro nemusi zachadzat az na konecnu takze vyriesime aj intervali.dalsia vec keby bolo aj 3 vgonove a co je natom?To keby mam porovnat metro v Parizi tak by som povedal ze naco sa stavalo metro v Prahe.Neviem ci si bol niekedy v Parizi ale tam maju trochu dlhsie vlaky v Prahe a o dost.Taktiez Londyn neporovnatelne dlhsie vagony.Ja si myslim ze vlaky je to najmensie nastelovat na obsluhu.Najhlavnejsie je aby im nic nevadilo v ceste a aby rychlo a pohodlne prepravili obyvatelov Bratislavy.
?
Ámos
A chodte sa hadat inam. Nikoho tie vase zvasty o Prahe nezaujimaju. Ani jeden nemate pravdu, lebo ta je vzdy niekde v strede. (teraz uz len cakam tu reakciu)
Mna uz nebavi sa zapajat do sporu elektrickarov a metrofilov, chvalabohu mesto zavrhlo metro a tak akakolvek debata snimi je uplnym stracanim casu. Hlavne ak maju zatemnene mozgy a pouizivaju znovu a znovu argumenty, ktore sme/ste im mnohokrat vyvratili.
Ale prihoda z praxe na Karloveskej radiale. Nedavno som isiel v poobednej spicke linkou číslo 12 na trase Novy most . Borska. Podla cestaku to mal zvladnut za 14 minut. Elektricka stala dvakrat na cervenu a dvakrat musela zastavit na prejazdoch cez trat, kedze vodici stale nepoznaju dopravne predpisy. Vodic vsak zvolil velmi rychlu jazdu, ktora spocivala hlavne na rychlych rozjazdoch a drzani jazdy. Vysledok.? Cesta trvala o plne dve minuty menej ako mala. Takze len rychlejsou jazdou sa usetrilo viac ako 14% času. Ak priratam, ze by plne fungovala preferencia (tie krizovatky a prejazdy) cas by sa skratil o dalsie, podla mna, tri minuty. Celkovo teda 5 minut a teda 36%. Ak by sa priratala plna segregacia trate a teda moznost zvysenia maximalnej rychlosti na 80km/hod (samozrejme len pri novych vozoch) cesta by sa este skratila, nedovolim si vsak tvrdit kolko, mozno celkovo by to bolo 6-7minut dole. Samozrejme, cim rychlejsie by elektricky mohli jazdit tym menej vozov by bolo treba.
Cele to pisem len pre dve veci. Nie len metro je rychle a prinutenim vodicov jazdit rychlejsie (to neznamena presahovat maximalku) sa da usetrit cestujucemu 15% času.