Reakcia na: Ámos #55958:
1. Ludia nikam nemiznu, iba sa stahuju na predmestia a do
obci naokolo. Ti ludia ale v meste defakto zostavaju a su tu denne pritomni, iba administrativne patria k obci 1km od BA. Treba sa na to kukat ako na aglomeraciu.
2. Aj Praha potom vymiera podla tvojich pravidiel...i ked realne sa ti ludia stahuju iba na okraj, administrativna zalezitost s tymi poctami...
3.Prazdne byty asi sotva, inak by tu nebol taky stavebny boom, ktorý inde na Slovensku neba obdobu!!! Najvacsi stavebny boom od socializmu, od roku 1989 !!! Tolko bytov by sa nestavalo, ak by nebol dopyt, ktory by nebol, ak by boli prazdne byty. A upozornujem, nestavaju sa len luxusne byty...
4.Kukni si navrh metra a navrh elektricky ako NDS pre Bratislavu a porovnaj si stupen segregacie oboch projektov vo finalnej podobe!!!
5.Brno vs Bratislava - niekde ta hranica musi byt a 100-150 000 ludi denne pritomnych v meste je rozdiel. Okrem toho Brno ma realne o 60-70 000 menej obyvatelov a navyse Bratislava je Hl. mesto SR, co je tiez trocha ine postavenie a BA je o dost vyznamnejsi dopravny uzol + region BA-Vieden ma ohromny potencial...Hl.mmesto je vzdy trosku inak postavene v kazdom ohlade
Ámos
A chodte sa hadat inam. Nikoho tie vase zvasty o Prahe nezaujimaju. Ani jeden nemate pravdu, lebo ta je vzdy niekde v strede. (teraz uz len cakam tu reakciu)
Mna uz nebavi sa zapajat do sporu elektrickarov a metrofilov, chvalabohu mesto zavrhlo metro a tak akakolvek debata snimi je uplnym stracanim casu. Hlavne ak maju zatemnene mozgy a pouizivaju znovu a znovu argumenty, ktore sme/ste im mnohokrat vyvratili.
Ale prihoda z praxe na Karloveskej radiale. Nedavno som isiel v poobednej spicke linkou číslo 12 na trase Novy most . Borska. Podla cestaku to mal zvladnut za 14 minut. Elektricka stala dvakrat na cervenu a dvakrat musela zastavit na prejazdoch cez trat, kedze vodici stale nepoznaju dopravne predpisy. Vodic vsak zvolil velmi rychlu jazdu, ktora spocivala hlavne na rychlych rozjazdoch a drzani jazdy. Vysledok.? Cesta trvala o plne dve minuty menej ako mala. Takze len rychlejsou jazdou sa usetrilo viac ako 14% času. Ak priratam, ze by plne fungovala preferencia (tie krizovatky a prejazdy) cas by sa skratil o dalsie, podla mna, tri minuty. Celkovo teda 5 minut a teda 36%. Ak by sa priratala plna segregacia trate a teda moznost zvysenia maximalnej rychlosti na 80km/hod (samozrejme len pri novych vozoch) cesta by sa este skratila, nedovolim si vsak tvrdit kolko, mozno celkovo by to bolo 6-7minut dole. Samozrejme, cim rychlejsie by elektricky mohli jazdit tym menej vozov by bolo treba.
Cele to pisem len pre dve veci. Nie len metro je rychle a prinutenim vodicov jazdit rychlejsie (to neznamena presahovat maximalku) sa da usetrit cestujucemu 15% času.