Reakcia na: Technopol #55698:
Ale veď vždy sa uvažovalo, že aj metro pôjde v Petržalke po povrchu. To riešenie navrhované pre električku (ktoré však nemusí byť v prípade električky nakoniec dodržané) je rovnako použiteľné aj s vozidlami metra. Nakoniec, tie by mohli rovnako jazdiť aj cez starý most, ten návrh tu už raz bol.Re #55696 si: Shuttle prevádzka má aj svoje výhody. Nič ti nenarušuje prevádzkový takt, potrebuješ iba zopár nových vozidiel, ktoré sú efektívnejšie využité, pretože nie sú zdržované vnútromestskou prevádzkou (a nie sú obmedzované jej parametrami, preto sa môže zvoliť vhodné vozidlo bez limitácie starým systémom - rozmery, rozchod, napájanie, výška nástupiska). A navyše keďže každý vidí, že to je dočasná etapa, uvidia to aj politici, ktorí rozhodujú o pokračovaní.
Naproti tomu električka zakončená trianglom do siete na Šafku musí povinne zachovať kompatibilitu so starou traťou. Linky fungujú ako diametrálne, t.j. prechádzajú centrom, idú na ďalšiu radiálu a vrátia sa späť, čo už ale nemusia stíhať v takte (napr. je otázne, či nenastane preťaženie v lieviku Štúrova/Jesenského/Kamenné námestie), takže budú chodiť populárne vláčiky (dlho nič a potom dve-tri električky za sebou).
yale
Takže predovšetkým: neklamem, píšem svoj názor a nikomu nebránim napísať jeho názor. Mám zrejme iný názor ako ty a snažím sa vysvetliť na čom je založený. O vozovom parku a mnohých iných veciach prehľad mám, a možno aj väčší ako ty.
A som toho názoru, že naozaj to nakoniec skončí v lepšom prípade tým, že bude cca 10, časom 15 nových vozidiel (treba nejaký efekt) a do Petržalky samozrejme budú jazdiť klasické električky.
Ty si toho názoru, že sa naozaj zakúpi 44 až 50 ks nových vozidiel podľa "Zámeru" Magistrátu?