Reakcia na: Spectre #49058:
Za nenosne linky v Dubravke povazujem 20, 22 a 35 - predsa len je tam rozdiel oproti 34 a 83... Podobne aj v DNV...Re #49059 Spectre: No, hovor Petrzalcanom, ze je zhovadilost nenechat ich mackat sa... Je sice pekne tuzit po trolejbuse alebo elektricke, teraz tam vsak nic take nie je... Urcite je momentalne pre mesto realnejsie kupit par autobusov a posilnit intervaly ako rovno stavat trate po trase 93... Z dlhodobeho hladiska vsak mas pravdu.
Spectre
Električky - 3 linky, interval každej 12 min, následný int. 3 min
kapacita dupláku je trebárs 2x 160 vlkä = 320 vlkä (označujme napr. jednotkou "vä"
počet spojov za hodinu pri násl. int. 3 min je 20
hodinová kapacita je teda 320x 20 = 6400 vä
Smradobusy - 2 linky, následný int. dajme tomu tých 4 min (sedlo nerátajme)
kapacita klobásovitého smradobusu bude napr. 150 vä
počet spojov za hodinu vychádza 15
hodinová kapacita by bola 150x 15 = 2250 vä
6400 vä vzhľadom k 2250 vä tvorí pomer 2.844:1
Smradobusy podiel 26 % vä z celku
Tramvaje 74 % vä z celku
(Rátame samozrejme iba linky do centra, nie 20, 22 a pod.)
Prakticky vzaté sa teda tam, kde chodia tramvaje, nedá vyhlasovať smradobus, aj keby to bola neviemaká linka, za nosný systém