Reakcia na: tomas1 #46726:
Asi najznámejší a často uvádzaný "učebnicový" príklad takýchto netradičných riešení MHD je Curitiba, Brazília. Namiesto metra postavili a úspešne prevádzkujú "autobusové metro", tiež označované ako "povrchové metro" alebo BRT - bus rapid transport.http://en.wikipedia.org/wiki/Bus_rapid_transit
http://www.dismantle.org/curitiba.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Curitiba
atď.
Možno aspoň ako inšpirácia pre design radiály Panónska, ktorá asi dlhodobo zostane autobusová...
tomas1
1.Neviem ako by to malo pritahovat pachatelov trestnych cinov, ta trat bude (snad) sucastou kulturne upraveneho prostredia. Pod terajsimi mostami sa deju take veci trochu z inych dovodov.
2.Imobilni ludia sa daju vyriesit jednoduchymi rampami alebo vytahmi.
3.Cas potrebny na vylezenie a zlezenie tych 7-10 vyskovych metrov by nemal byt nejak zasadny - par sekund.
4.Urcite by to bolo mozne architektonicky zakomponovat do okolia - vid napr. "nove spojeni" na zeleznici v Prahe ktore sa obtiera o centrum a nebude nijak narusovat panoramu mesta. Alebo nove el. trate v Prahe.
Najlacnejsie by bola ta hybridna trat, ktoru by zaplatila EU.