Hehe, kuknite co je na reklamnom letaku z roku 1912:
http://www.berliner-verkehrsseiten.de/bus/Obus/Ocars/Gleislobus_1912/Flyer_Gleislobus.jpg
Nase trolejbusy. ?
Reciznalym odporucam:
http://www.berliner-verkehrsseiten.de/bus/Obus/Ocars/ocars.html
http://www.berliner-verkehrsseiten.de/bus/Obus/Ocars/Gleislobus_1912/Flyer_Gleislobus.jpg
Nase trolejbusy. ?
Reciznalym odporucam:
http://www.berliner-verkehrsseiten.de/bus/Obus/Ocars/ocars.html
yale
K trase B: rieši dopravu z Petržalky, rýchlu dopravu na Hlavnú stanicu a Trnavské Mýto - perspektívne Filiálku. Ideálne by bolo zachytiť ešte Ružinov pred Miletičovou. Umožní odbúrať vysokú frekvenciu mestskej dopravy na Štefánikovej aj Šancovej, poskytuje konečne priame prepojenie centra so stanicou v severojužnej osi, Hlavná stanica by fungovala ako prestupný bod na autobusy smer Patrónka, Lamač, DNV. V podstate by sa zóna bez autobusov MHD rozšírila až po úroveň stanice. V samotnej Petržalke by vďaka rýchlosti nosného systému cez centrum bola táto možnosť ďaleko atraktívnejšia ako električka, teda rozšírila by sa aj atrakčná zóna trasy - mnohí cestujúci v súčasnosti prechádzajúci Dunaj dopravou cez Nový Most by sa radšej po priečke priblížili k nosnému systému a pokračovali ním, teda znížil by sa aj dopravný nárok cez Nový Most. Trasa prechádza zásadnými prestupovými bodmi v centre (električky na Kamennom nám., Hodžovo nám.) aj ďalej od centra (Hlavná stanica, Trnavské Mýto). Výrazné zvýšenie atraktivity lokalít po celej trase (v súvislosti s pripravovanou výstavbou Hlavnej stanice nárast jej významu aj z iných dôvodov ako dopravných), aktívna zábrana odchodu mestotvorných funkcií z centra. Predstav si, aké možnosti by vznikli, ak by si sa za 10-11 minút dostal napr. z lokality Technopolu na Hlavnú stanicu. Na túto rýchlu, kapacitnú a za každého počasia dostupnú trasu by sa samozrejme prispôsobila doplnková doprava.
Problémy trasy: vzdialenosť od Račianskeho Mýta, zrejme na hrane atraktivity a cestujúci z Rače do centra by asi neprestupovali z električky, prestupovali by tí na Hlavnú stanicu. No a samozrejme druhý problém - nepokrytá autobusová stanica (resp. stanica Pribinova až cca 600m od stanice). Toto sú ale veci, s ktorými by sa dalo žiť. Takisto pripojenie letiska nevidím ako prioritu nosného systému, to by skôr mala riešiť železnica, charakter dopravy z letiska je viac na expresnú linku bez lokálnych zastávok.