Už niekoľko krát som sa viezol v histor. električkách. Ale ešte ani raz v žiadnom historickom autobuse (ked nepočítam tie Ikarusy, čo ešte premávajú napriek svojmu veku). Vžy som sa chcel ešte aspoň raz zviest autobusom Karosa ŠM 11 na ktorý mám fajn spomienky z detstva. Neuvažujete zreparovať aspoň jeden kus a sem tam s ním spraviť nejakú spomienkovú jazdu? Myslím, že by bolo veľa ľudí (možno aj príjemne) prekvapenýck, keby sa zrazu objavil napr. aj tento bus na zástavke a oni sa mohli ním zviesť?! ?
)
Len skoda, ze magistrat chce najskor rusit linky a nestara sa o prestupne uzly. Podla logiky by to malo byt presne naopak. A aj preto som dost skepticky v tom, ze by sa nieco v dohladnej dobe v tomto smere zmenilo k lepsiemu ?
yale
Keď si zoberiem situáciu v dvoch nástupných bodoch mimo centra, kde MHD využívam:
Bod 1: 5 liniek, z ktorých jedna je okružná (prepája radiály) a zvyšné 4 dopravujú cestujúcich do 2 lokalít v centre. Teda 2 linky sú nadbytočné.
Bod 2: 8 liniek, z nich jedna okružná, ostatných 7 opäť vozí cestujúcich iba na 2 body. Takže opäť by stačili tri spoje, ktoré budú dopravovať cestujúcich na kvalitné prestupové body s ponukou spojenia na dôležité smery v krátkom intervale.
Pritom uvažujem len linky stojace na konkrétnej zástavke, ak by som bral všetky linky, ktoré prechádzajú neďaleko, t.j. majú zástavky v pešej dostupnosti, to by som sa asi nedopočítal. Takisto hustota zástavok je vysoká - sú miesta, kde ten istý spoj zastavuje po 80 metroch...