Reakcia na: yale #40423:
Máme veľa liniek, ale nie sú vedené nahusto (až na výnimky typu trolejbusových tratí na Gagarinovej a Mierovej) a nemajú zastávky príliš nahusto (až na výnimky typu Molecova + Jurigovo nám., Pri vinohradoch + Komisárky). Inak plne súhlasím s d3k0 v #40424 - k tomu niet čo dodať.Ak magistrát chce zvýšiť podiel MHD voči IAD, zrieďovanie siete tratí a rušenie zastávok je podľa mňa najlepšia cesta, ako dosiahnuť pravý opak.
yale
Keď si zoberiem situáciu v dvoch nástupných bodoch mimo centra, kde MHD využívam:
Bod 1: 5 liniek, z ktorých jedna je okružná (prepája radiály) a zvyšné 4 dopravujú cestujúcich do 2 lokalít v centre. Teda 2 linky sú nadbytočné.
Bod 2: 8 liniek, z nich jedna okružná, ostatných 7 opäť vozí cestujúcich iba na 2 body. Takže opäť by stačili tri spoje, ktoré budú dopravovať cestujúcich na kvalitné prestupové body s ponukou spojenia na dôležité smery v krátkom intervale.
Pritom uvažujem len linky stojace na konkrétnej zástavke, ak by som bral všetky linky, ktoré prechádzajú neďaleko, t.j. majú zástavky v pešej dostupnosti, to by som sa asi nedopočítal. Takisto hustota zástavok je vysoká - sú miesta, kde ten istý spoj zastavuje po 80 metroch...