Dve veci ma na tej správe iritujú:
1. Možno som zle čítal, ale nikto sa nepozastavil nad alarmujúco nízkym počtom revízorom v Bratislave.
2. Ráta sa s cenou, ak sa nemýlim, 13,60 za kubík CNG. Tá cena je už teraz prekročená a -- pokiaľ to bola cena vrátane DPH -- veľmi výrazne. Už pri tejto nízkej cene bola v audite spochybnená výhodnosť rekonštrukcií, najmä pri kĺbových vozidlách. Napriek tomu sa pripravuje plynofikácia Ikarusov radu 400 (ozaj, má niekto v tomto smere nejaké novinky?) a píše sa tam, že nové autobusy by mali mať pohon výhradne na CNG. Nie som proti ekologickým riešeniam, to vôbec nie, ale tie peniaze, ktoré sa vyhádžu na CNG, sa radšej mohli investovať do rozširovania elektrickej trakcie...
V Respekte inak vyšiel celkom slušný článok o slovenských Rómoch: http://respekt.inway.cz/clanek_detail.php?sel_id=153&rocnik=2005&cislo=04. Tentoraz už nie je dôvod ani na horký smiech, ako tomu boli pri onom notoricky známom článku v Reflexe... ?
1. Možno som zle čítal, ale nikto sa nepozastavil nad alarmujúco nízkym počtom revízorom v Bratislave.
2. Ráta sa s cenou, ak sa nemýlim, 13,60 za kubík CNG. Tá cena je už teraz prekročená a -- pokiaľ to bola cena vrátane DPH -- veľmi výrazne. Už pri tejto nízkej cene bola v audite spochybnená výhodnosť rekonštrukcií, najmä pri kĺbových vozidlách. Napriek tomu sa pripravuje plynofikácia Ikarusov radu 400 (ozaj, má niekto v tomto smere nejaké novinky?) a píše sa tam, že nové autobusy by mali mať pohon výhradne na CNG. Nie som proti ekologickým riešeniam, to vôbec nie, ale tie peniaze, ktoré sa vyhádžu na CNG, sa radšej mohli investovať do rozširovania elektrickej trakcie...
V Respekte inak vyšiel celkom slušný článok o slovenských Rómoch: http://respekt.inway.cz/clanek_detail.php?sel_id=153&rocnik=2005&cislo=04. Tentoraz už nie je dôvod ani na horký smiech, ako tomu boli pri onom notoricky známom článku v Reflexe... ?
Martin Fundárek
Nesmierne sa mi páčia aj kydy o príliš hustej sieti zastávok a liniek - samozrejme, že pár takých prípadov tu je, ale sú skôr ojedinelé.
A keď múdri konzultanti navrhujú rušiť nočné spoje, prečo nenavrhnú aj urobiť niečo so služobnými linkami 40x, ktoré vozia iba vzduch? Často by na počet cestujúcich stačila felda. A v čase, keď jazdia normálne denné linky, tak by sa mali služobné spoje zrušiť úplne.
Re #40290 Jonny: VKÚ má celkom dobré turistické mapy, ale plány miest nemajú najkvalitnejšie - veľa nepresností, slabá podrobnosť.
Re #40340 Vrtacik: Nesúhlasím s tvrdením Večerníka, že na automaty sa nedá vždy spoľahnúť. Podľa mňa sa na ne nedá spoľahnúť vôbec. Aj keď automat práve nie je upchatý, tak potrebujem 3-4 pokusy na to, aby automat všetky mince akceptoval a milostivo vydal lístok.
Re #40362 Ámos Kenyes: "keď mám na zastávke automat, ktorý má otvorené viac hodín do roka ako stánok, neviem prečo by som mal dávať stánkarovi ešte zarábať"
Pretože automaty sú nespoľahlivé. Pretože automaty neberú bankovky a nevydávajú - a čo keď človek chtivý cestovania nemá dostatok drobných alebo presný obnos? A pretože ako dopravca by som mal mať záujem cestujúcich prilákať a nie odpudzovať, preto by som mal mať záujem na čo najširšej distribučnej sieti.