Na FD CVUT niekto publikoval diplomovku, ktora uvazuje s modelom prevedenia casti prazskej MHD na bud a) CNG busy, alebo b) trolejbusy. V ekonomike i ekologii vedu trolejbusy na celej ciare pred CNG busmi.
takmer offtopic: nastrbil si moj pohlad na VKU ako najdoveryhodnejsi zdroj map - kto potom robi lepsie plany miest, ked nie oni? (nech viem, co kupit, ak bude treba)
Dve veci ma na tej správe iritujú:
1. Možno som zle čítal, ale nikto sa nepozastavil nad alarmujúco nízkym počtom revízorom v Bratislave.
2. Ráta sa s cenou, ak sa nemýlim, 13,60 za kubík CNG. Tá cena je už teraz prekročená a -- pokiaľ to bola cena vrátane DPH -- veľmi výrazne. Už pri tejto nízkej cene bola v audite spochybnená výhodnosť rekonštrukcií, najmä pri kĺbových vozidlách. Napriek tomu sa pripravuje plynofikácia Ikarusov radu 400 (ozaj, má niekto v tomto smere nejaké novinky?) a píše sa tam, že nové autobusy by mali mať pohon výhradne na CNG. Nie som proti ekologickým riešeniam, to vôbec nie, ale tie peniaze, ktoré sa vyhádžu na CNG, sa radšej mohli investovať do rozširovania elektrickej trakcie...
"Vzápätí sa však radný Dušan Hruška ako bývalý učiteľ matematiky pohral s inými číslami. Z podielu tržieb a odjazdených vozokilometrov vypočítal, že v jednom vozidle MHD akoby štatisticky cestoval vždy iba jeden platiaci cestujúci." (Pravda, 29.1., Štatistika odtiaľ potiaľ, S.Pacherová)
Paráda. Najprv sa napíše, že počet zamestnancov je vcelku primeraný, a o pár riadkov nižšie, že z toho jednoznačne vyplýva, že treba zoštíhľovať:-).
Nesmierne sa mi páčia aj kydy o príliš hustej sieti zastávok a liniek - samozrejme, že pár takých prípadov tu je, ale sú skôr ojedinelé.
A keď múdri konzultanti navrhujú rušiť nočné spoje, prečo nenavrhnú aj urobiť niečo so služobnými linkami 40x, ktoré vozia iba vzduch? Často by na počet cestujúcich stačila felda. A v čase, keď jazdia normálne denné linky, tak by sa mali služobné spoje zrušiť úplne.
Re #40290 Jonny: VKÚ má celkom dobré turistické mapy, ale plány miest nemajú najkvalitnejšie - veľa nepresností, slabá podrobnosť.
Re #40340 Vrtacik: Nesúhlasím s tvrdením Večerníka, že na automaty sa nedá vždy spoľahnúť. Podľa mňa sa na ne nedá spoľahnúť vôbec. Aj keď automat práve nie je upchatý, tak potrebujem 3-4 pokusy na to, aby automat všetky mince akceptoval a milostivo vydal lístok.
Re #40362 Ámos Kenyes: "keď mám na zastávke automat, ktorý má otvorené viac hodín do roka ako stánok, neviem prečo by som mal dávať stánkarovi ešte zarábať"
Pretože automaty sú nespoľahlivé. Pretože automaty neberú bankovky a nevydávajú - a čo keď človek chtivý cestovania nemá dostatok drobných alebo presný obnos? A pretože ako dopravca by som mal mať záujem cestujúcich prilákať a nie odpudzovať, preto by som mal mať záujem na čo najširšej distribučnej sieti.
Pri fotke omatadorovaneho Tambusu a po precitani planu vynosov DPB na tento rok za reklamu (narast o 64%) ma napada otazka, ci budeme casom cestovat v komletne olepenych busoch, elinach ci trolejbusoch. ?
ad Jonny myslim ze si obycajny diskusny vyryvac a ak si si nevsimol tak reagujes na vsetko bez rozdielu. Aj na veci o ktorych nemas ani potuchy, prispevky si prosim najprv dobre precitaj a az potom reaguj. Predpokladam ze mi odpises daku hovadinu len aby si mal posledne slovo, vlastne jedine slovo, spocitaj si kolko prispekov mas na poslednej strane, a potom si spocitaj kolko z nich ma aj nejaku informacnu hodnotu... ?
Kniha Košické koľaje je zadaná do tlače, predpokladaný termín ukončenia 15. až 20.2. Kniha má formát B5, 92 strán na kriedovom papieri, tvrdá väzba, farebná príloha a obálka.
Cena v ČR je 240 Kč, pre SR je stanovená na 260 Sk.
Kto má o publikáciu záujem, nech pošle objednávku s počtom kusov a adresou na mail: hsmd@centrum.sk do 28.2. !!!
Podľa Vášho záujmu bude kniha doručená buď poštou z Košíc, alebo osobne, podľa dohody.
tu nejde o to, kolko ušetríš za jedno autíčko, ale o princíp, ak sa takto mrhá na všetkých úrovniach tak amen tma ? ? ?
Mimochodom, mohli si aj lacnejšie zakupit
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek