Reakcia na: S499.1023 #31745:
Ono to bolo podla mna aj o tom planovanom hospodarstve, socializme a tak. Vsak aj skodovka vyrobli dost vela prototypov normalnych aut, napr. Skoda 720. Ale furt sa vyrabali donekonecna sunky 100, 105, 110, etc... Proste nikoho nezaujimala kvalita, ale iba kvantita. Ze tento system nemohol fungovat je jasne. A to iste bolo aj u autobusov. Proste iba vyrabat a vyrabat na sklad. Aj T3 sa vyrabali na sklad, akekolvek upravy prevadzkovatela nemozne, bud vezmes alebo nebudes mat nic...
S499.1023
Celý problém s kooperáciou Škoda-Sanos vznikol z toho, že vývoj 15Tr bol ešte v plienkach a bolo treba kĺbové vozidlo. Bolo vybraté to, čobolo dostupné. Keďže Ikarus za Ik280 bez motora požadoval toľko peňazí, koľko mala byť cena celého trolejbusu, bol zvolený licenčný, už v dobe nákupu licencie beznádejne zastaralý FAP 200 z Juhoslávie. Vozidlá boli dodané prakticky bez akejkoľvek protikoróznej ochrany, farba sa lúpala priamo na holý plech, nápravy neboli upravené na prenos neporovnateľne vačších krútiacich momentov elektromotorov, vlečná zadná náprava bola nahradená hnanou atď.
A na záver ako obvykle - ráčili ste zaregistrovať, že v Zlíne tie isté trolejbusy slúžili omnoho dlhšie, doslúžili v podstatne lepšom stave a niektoré z nich po generálke v DSZO dodnes slúžia v Sarajeve? To opať, ako už toľkokrát, nie je o zlom vozidle. To je o tom, že DPB by sxxxvil, aj keby to bolo celé zlaté.